Zaprojektuj przyszłość

Charakterystyczna zielona butelka, opatrzona gwiazdką, znana niemal w każdym zakątku kuli ziemskiej – obecnie poszukuje pomysłu na redesign przyszłości. Jeśli wiecie, o jakiej marce mówię, to znaczy, że wygrała walkę na percepcję i jest mistrzem w swojej kategorii. Jak więc stać się częścią jej wielkiej historii?

Heineken Remix our Future

Pamiętam z zajęć na studiach odnośnie brandingu, jak omawialiśmy, czym jest dla nas dana marka. Z czym nam się kojarzy, jakie cechy byśmy jej przypisali itp. I jak dobrze pamiętam marka to wszystko, co przychodzi do głowy klientowi, gdy myśli o firmie. Każda coś komunikuje, każda chce się z czymś kojarzyć, tylko po to, aby jej odbiorcy również chcieli się z nią identyfikować i potrafili odróżnić dany produkt od innego. Pamiętam jak mówiliśmy, że oddziaływanie na ludzką percepcję nie jest rzeczą prostą, wymaga ogromnego, długofalowego nakładu pracy. Dlatego warto korzystać z prostych narzędzi strategicznego kształtowania wizerunku marki, tworzonych w procesie brandingu. Przykład? Heineken z akcją „Remix our Future”.

Heineken Remix our FuturePo sukcesie zeszłorocznego konkursu, w którym zaprezentowano ponad 30.000 butelek poddanych redesignu, makra powraca z drugą edycją swojego pomysłu. W tym roku Heineken obchodzi swoje 140-lecie istnienia. I właśnie z tej okazji rusza akcja „Remix our Future”, w której każdy – niezależnie czy jest profesjonalnym designerem, czy też amatorem, może wziąć udział w konkursie. Wszystko co potrzebujemy, aby wziąć udział w tym wydarzeniu to: użyć aplikacji na Facebooku oraz mieć genialny, niecodzienny pomysł, dzięki któremu wykreujemy butelkę przyszłości dla jednej z najbardziej rozpoznawanych marek na świecie.

Heineken Remix our Future

Styl życia milionów ludzi na całym świecie…

Heineken w niebywały sposób otwiera swoim fanom drzwi do historii marki, bogatej w kultowe elementy. Aby pobudzić zmysły i poruszyć umysły projektantów, firma umożliwia zapoznanie się z kluczowymi momentami marki, poprzez otwarcie swojego archiwum – Heineken Experience w Amsterdamie. W wybudowanym w 1867 roku budynku, którego właścicielem jest Van Iterson, znajduje się 250 unikalnych przedmiotów oraz zdjęć, które posłużyły zespołowi projektowemu do stworzenia designu obecnych produktów, a teraz mogą stać się źródłem inspiracji dla nowego projektu.

Heineken Remix our Future

Heineken Remix our Future

Heineken Remix our Future

Jak wziąć udział w konkursie?

Wystarczy wejść na stronę www.yourfuturebottle.com, by w łatwy sposób stworzyć autorski projekt butelki kultowego piwa. Aplikacja ruszyła 4 grudnia 2012 r. Zgłoszenia będą przyjmowane do 1 marca 2013 r.

Spośród zgłoszonych pomysłów międzynarodowe Jury wybierze trzydziestu finalistów, których prace zostaną zaprezentowane podczas  „Design Week w Mediolanie”. Następnie mediolańska publiczność, wyłoni jednego zwycięzcę, którego imię na zawsze zapisze się w historii marki Heineken. Przy ocenie projektów brane będzie przede wszystkim kreatywne podejście do zadania, a także wyraźne nawiązanie do dorobku marki Heineken.

Już w grudniu 2013 roku zwycięski projekt zostanie wykorzystany przy specjalnej Edycji Limitowanej butelki Heinekena na lata 2013/2014. Jeden z członków Jury, Joshua Davis, na podstawie najlepszej grafiki zaprojektuje opakowanie unikalnego zestawu podarunkowego, w którym swoje miejsce znajdzie zwycięska butelka.

Heineken Remix our Future

A teraz pomyślcie: Heineken…

Czy wiecie, że Heineken był pierwszym, zielonym butelkowanym piwem? Czy właśnie z tym Wam się kojarzy? A może z innowacyjnością, z którą chce się utożsamiać marka? Stąd też, moim zdaniem pomysł na tego typu konkurs, który gromadzi ludzi z kreatywnej branży. Choć sama nie biorę udziału w takich akcjach, to i tak jestem ogromną ich fanką. Podoba mi się takie podejście do promocji, w końcu to prosty sposób na kształtowanie pozytywnego obrazu o firmie. A jak dobrze pamiętam zgodnie z: Prawem Pierwszeństwa (The Law of Leadership) – lepiej być pierwszym niż lepszym, ponieważ marketing jest walką na percepcje, a nie na produkty…

Może Ci się również spodoba