Za Socializer od 26 milionów w górę?

socializer-infografika

Socializer sprzedany za kwotę między 26 a 87 mln. Jest to największa transakcja przejęcia na polskim rynku reklamowym w obszarze digital. Spółka stworzona 3 lata temu przez Lukasza Misiukanisa będziesz motywatorem dla młodych przedsiębiorców z branży internetowej przez długie lata.

Holding reklamowy Dentsu Aegis Network podpisał umowę inwestycyjną ze spółką Socializer S.A., na podstawie której przejmie większościowy pakiet akcji spółki. Tym samym grupa Socializer (agencje Socializer, Lubię To oraz marka Socialformance) wejdzie w skład Dentsu Aegis Network i działać będzie pod marką Isobar, wchodzącą w skład holdingu w Polsce. Jej wynikiem jest przejęcie 95,6% udziałów w Socializer. S.A.

– Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Stabilna sytuacja ekonomiczna i dynamiczny wzrost wydatków na digital i media online stwarzają tu niespotykane możliwości prowadzenia nowoczesnej komunikacji, której celem jest ‘’Reinventing the Way Brands are Built’’. Dentsu Aegis Network w Polsce zbudowało swoją pozycję w oparciu o doświadczony zespół zarządzający, szerokie portfolio i jakość usług. Przejęcie Socializer jeszcze bardziej zwiększy możliwości obsługi naszych Klientów i globalnej współpracy – komentuje Nigel Morris, CEO Dentsu Aegis Network Americas & EMEA.

W rezultacie transakcji grupa Socializer stanie się częścią holdingu reklamowego Dentsu Aegis Network w Polsce, w której skład wchodzi obecnie 6 podmiotów: domy mediowe Carat oraz Vizeum, agencja komunikacji Out-of-Home Posterscope, agencja performance marketingu iProspect, AMNET zajmujący się RTB/Programmatic Buying oraz agencja komunikacji reklamowej Isobar (wcześniej znana jako Hypermedia Isobar).

– Jako grupa zajmująca się zintegrowaną komunikacją stawiamy na łączenie strategii, badań, kreacji, technologii i mediów w ramach jednego modelu operacyjnego, bo wierzymy, że tylko spójna komunikacja jest w stanie dostarczać konsumentom prawdziwych emocji, budować pożądany wizerunek marek i wspierać biznes naszych Klientów. Dziś niezaprzeczalnie podstawą angażującej komunikacji są social media, które dzięki tej transakcji będą silnie zintegrowane z usługami Dentsu Aegis Network dostarczanymi na polskim i międzynarodowych rynkach – komentuje Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network w Polsce.

Na skutek przejęcia grupa Socializer stanie się częścią Isobar w Polsce, jednej z wiodących agencji komunikacji reklamowej, specjalizującej się w usługach w obszarze: kreacji, strategii, technologii i zakupu mediów online. W wyniku transakcji Isobar w Polsce rozbudowuje kompetencje social media w zakresie komunikacji, reklamy i działań performance’owych.

– Z Socializer łączy nas podobna kultura organizacyjna, pasja pracowników, wspólna wizja rozwoju rynku, podejście do budowania dialogu z konsumentami z wykorzystaniem cyfrowych mediów. Po połączeniu będziemy stanowić zespół ponad 350 specjalistów zajmujących się komunikacją reklamową, stając się jedną z najbardziej doświadczonych i największych agencji typu „full service” w regionie, z usługami social media w sercu naszej struktury organizacyjnej – komentuje Krzysztof Andrzejczak, President / Managing Director w Isobar w Polsce.

Założony w 2010 roku Socializer jest liderem w świadczeniu kompleksowych usług social media w Polsce – od projektowania strategii komunikacji w social media, po produkcję gier i aplikacji w środowisku Facebook oraz Nk.pl. Jako jeden z najszybciej rozwijających się polskich start-up’ów w marcu 2012 roku spółka Socializer S.A. (‘’SLR’’) zadebiutowała na NewConnect. Obecnie grupa Socializer, w której skład wchodzą agencje Socializer S.A. oraz Lubię to i marka Socialformance, zatrudnia łącznie ponad 130 osób w biurach w Warszawie i Białymstoku.

– Od momentu założenia Socializer moim marzeniem było stworzenie agencji social media, która nie tylko będzie liderem w Polsce, ale także znaczącym podmiotem o zasięgu międzynarodowym. Wejście do struktur Aegis Dentsu Network umożliwi nam ekspansję zagraniczną, otwierając możliwości pracy przy globalnych kontraktach dla największych klientów – komentuje Łukasz Misiukanis, CEO Socializer S.A. i obecnie Vice President Isobar w Polsce.

Na skutek akwizycji, Łukasz Misiukanis, jako Vice President Isobar w Polsce, pokieruje departamentem Media & Social, powstałym w wyniku połączenia spółek grupy Socializer i Działu Mediów w lokalnym oddziale Isobar.

Integracja zakłada pełne połączenie struktur w ramach marki Isobar oraz pozostawienie wydzielonych submarek: Hypermedia – odpowiadającej za technologię i produkcję oraz Lubię to – niezależnej agencji social media. Pozostałe marki będą funkcjonować pod wspólnym szyldem Isobar, którym w Polsce kieruje Krzysztof  Andrzejczak – President / MD.

Poniżej infografika na temat dwóch spółek. Kliknij, aby zobaczyć całą infografikę:

 493-3

Okres integracji spółek w ramach Isobar w Polsce potrwa do połowy 2014 roku.

Źródło: Informacja prasowa

Może Ci się również spodoba