Wykorzystaj Walentynki!

14 luty, dzień jak każdy inny… Ma tyle samo godzin, zaczyna się od pobudki, kawy i 8-godzinnej pracy. Nic specjalnego. A jednak to właśnie tego dnia marki nabierają większej ochoty, aby z nami podyskutować. Jak więc skutecznie posłużyć się Walentynkami w promocji?

hnk_valentines-1

Z pewnością jak każdego roku specjaliści od marketingu, PR, social media zrobią wszystko, aby przykuć naszą uwagę, zaciekawić, rozbawić, zmusić do interakcji, a pod koniec dnia zanudzić i doprowadzić do szału. Ile można oglądać, słuchać i czytać o Walentynkach? A jednak, dla wielu marek ten dzień to pretekst do nawiązania dwustronnej komunikacji.

Walentynki z pewnością są jednym (po Bożym Narodzeniu) największym wydarzeniem detalicznych w kalendarzu. To właśnie tego dnia mężczyźni stają się bardziej skłonni do zakupu różnego rodzaju prezentów. „Dzień Zakochanych” to przede wszystkim – duży potencjał sprzedażowy. I nie ważne jest w tym momencie czy jesteś, czy też nie ich fanem. Gorzej, gdy jesteś PR-owcem czy marketingowcem, który musi opracować strategię marki na ten dzień…

W tym momencie masz dwie możliwości: albo nie wychodzić tego dnia z domu, albo wziąć się do roboty i zaciekawić swoich fanów na Facebooku, tak jak zrobił to Starbucks. Marka uruchomiła rok temu prostą aplikację, która umożliwiła stworzenie designerskiego i wyjątkowego kubka. Tematyka oczywiście krążyła wokół Walentynek. Autor najlepszego projektu wygrywał podróż dla dwojga do Paryża.

d5b89e36414599c84239756934b1b1f2

bacb9038e1753e2ef80ec5ba2b229a9f

48397e486800f1e60cca08314f348e60

Możesz również zrobić konkurs, w którym do wygrania będą nietuzinkowe firmowe gadżety. Tak jak ta butelka piwa z hasłem: „Will you beer my Valentine? I can’t stop drinking about you.”, plus do tego otwieracz do butelek w postaci „klucza do serca”.

Walentynki dla marki

Jeśli dysponujesz czasem i większym budżetem – zrób limitowaną edycję produktu. Przykład? Dolce Gusto z opakowaniem, które zaprasza na kawę we dwoje.

3dc29cbb99e1dd30bd2f7ae4afb87ca0

b7e37a82737114a7fd74e07874fe90d1

Możesz oczywiście zrobić spot reklamowy, tak jak Coca-Cola. Ale to wymaga ogromnego zaangażowania i pokładów finansowych.

Nie zapomnij oczywiście o kreatywnej reklamie. Zobacz na Heinekena, to mało romantyczny produkt, a stworzył genialny pomysł i skutecznie podbił moje serce. 🙂 Można? Można!

Walentynki dla marki

Walentynki dla marki

Walentynki dla marki

Walentynki dla marki

Może Ci się również spodoba