Szewc bez butów chodzi, czyli jak wypromować agencję marketingową

To zadziwiające, że gdy stawiamy sobie za cel promocję własnego biznesu, często nie wiemy jak się za to zabrać… A przecież logika podpowiada, że jeśli agencja marketingowa nie potrafi dobrze sprzedać swojej marki, to nie będzie też umiała skutecznie sprzedać produktu klienta. Jak więc wypromować własną agencję?

jak wypromować agencję marketingową

Wbrew pozorom zadanie, jakie stoi przed agencją marketingową, reklamową czy tą, która zajmuje się public relations, nie jest proste. Dlaczego? Ponieważ konkurencja na rynku jest zbyt duża, a teoretycznie możliwości skutecznej, wyróżniającej się promocji – ograniczone. Wydaje mi się również, że boimy się zaryzykować i postawić na niestandardowe akcje marketingowe, ponieważ za dużo zadajemy sobie pytań: jak ocenią nasze działania potencjalni klienci? Co o nas sobie pomyślą? Czy to najlepszy pomysł? Można uniknąć „wpadki” planując i określając charakter naszej agencji, to co chcemy komunikować i co osiągnąć. Ale, kto może o tym wiedzieć lepiej, jak nie sami ludzie z branży?

Z pewnością nowe agencje, bez doświadczenia mają na starcie o wiele trudniej niż starzy gracze. A szkoda, bo jest wiele małych agencji z ogromnym potencjałem i dobrymi pomysłami, które nie mogą się przebić. W tym przypadku niezwykle przydatne okażą się ogólne znajomości, to tu, to tam. Jeśli takich nie posiadamy – ruszmy głową! Od tego tu jesteśmy. Zacznijmy od standardowych form reklamy w mieście, w którym znajduje się nasza siedziba. Ale nie spodziewajmy się gwałtownego przypływu klientów, a jeśli takich pozyskamy, to raczej będą oni bardzo „wymagający”… Oczywiście, podstawą jest dobra strona WWW, oferta handlowa i portfolio (nawet jeśli zdążyliśmy obsłużyć kilku niewielkich klientów).

Po stronie strony

Agencja powinna posiadać naprawdę wyjątkową stronę WWW, inną od wszystkich. Można tutaj poszaleć z pomysłami. Osobiście lubię prosty design połączony z nowymi możliwościami technologicznymi oraz unikatowość. Poniżej kilka przykładów dobrych stron internetowych z tak zwanego „podwórka”:

 1. K2 – za połączenie technologii z najmodniejszą formą designu. Czyli wykorzystanie elementów interaktywnych, dużej ilości grafiki z minimalną treścią.

agencja k2

 http://www.k2.pl

 2. Think Kongu – za czysty i minimalistyczny styl, ale również typografię. Ich strona kilka dni temu przeszła delikatny lifting.

agencja thing - kong

http://thinkkong.pl/

 3. Whizbrand – za duży, przyciągający slider oraz czcionkę.

agencja whizbrand

http://www.whizbrand.com/

I kilka światowych przykładów:

 4. Neverbland – za pełne skupienie na treści i przekazie strony, przy użyciu ograniczonej ilości elementów.

agencja neverbland

http://neverbland.com/

5. Moovenst – za interaktywną grafikę w tle, która jest bogata w kolorystykę.

agencja moovents

http://www.moovents.com/

 6. Squarespace – za styl, kreatywność, minimalizm i dużą grafikę w tle.

agencja Squarespace

http://www.squarespace.com/

 7. Numero10 – za Single Page Layout, czyli dostęp do wszystkich treści za pomocą wyłącznie strony głównej. Na tej stronie internetowej zastosowano Parallax efekt.

agencja numero10

http://www.numero10.ch/fr/home/

Niestandardowy standard

Wyróżnić swoją agencję spośród innych można na kilka sposobów, ale moim zdaniem warto postawić na niestandardową akcję promocyjną, która pozwoli poznać lepiej agencję i ją zapamiętać. Przykład? Proszę bardzo.

Nietypowe papierowe biuro agencji reklamowej Wieden + Kennedy w Londynie, które pozwala przechodniom oraz internautom poznać na żywo pracę w agencji. Kapania promocyjna „Real Life WK” agencja zorganizowała przy współpracy z grafikiem Emily Alston i artystką 3D – Laurie.

Real Life WK

Przez cały sierpień, pracownicy W + K będą po kolei pełnić dyżury w tym nietypowym biurze. Wszystko można zobaczyć na żywo na stronie: http://www.reallifewk.com/

Real Life WK

Celem kampanii nie jest tak naprawdę promocja samej agencji, a raczej lokalnych artystów. Świetny pomysł, a jeśli do tego dołożymy kreatywne wykorzystanie przestrzeni biurowej (a w tym przypadku okna) i możliwość dostarczenia rozrywki przechodniom, czemu nie skorzystać z takiej możliwości?

Lubię takie akcje, ponieważ ukazują pomysłowość, a do tego zbliżają potencjalnych klientów do agencji, która w tym przypadku „otwiera się” na nich. Takie pomysły mówią: „nie mamy nic do ukrycia”, a do tego „potrafimy zwrócić uwagę”. Czego więcej chcieć?

Realizacja kampanii „Real Life WK” jest naprawdę znakomita. Pomysł na biuro utrzymane w komiksowej stylizacji nadaje przestrzeni wyrazu i charakteru. I te detale… np. zegarek, który działa wstecz.

Podsumowując. Wydaje się, że łatwiej jest wypromować klientów niż samą agencję. Nic bardziej mylnego. Realizując zlecenia musimy liczyć się z tym, że coś może się nie spodobać, że klient będzie niezadowolony. W przypadku własnych promocji – możemy robić co chcemy i jak chcemy. Nie poddawajmy się, pamiętajmy, że naszym ograniczeniem jest tylko pomysłowość (i niestety budżet). Ale na to znajdzie się zawsze sposób. Prawda?

A jaki jest Wasz sprawdzony sposób na promocję agencji marketingowe? Co się sprawdziło, a co nie? Czekam na komentarze.

Może Ci się również spodoba

  • 8k

    Si ałer websajt 🙂 http://8k.com.pl/

  • Bardzo ciekawe przykłady nietuzinkowych witryn. Są też tacy, którzy łamią szablony i nie posiadają własnej witryny – przykład z Wrocławia: https://www.facebook.com/JohnWestonGroup

  • Coś mało tych przykładów, jest więcej stron które powalają na kolana 🙂

    • Może kiedyś przygotuję większe zestawienie. Niestety nie zetknęłam się (a może ich nie znam), aż z tak dużą ilością dobrych stron internetowych, które należą do agencji. W komentarzach można umieszczać swoje propozycje 🙂

  • Bardzo dziękujemy 😉

  • Magda

    właśnie agencje bardzo rzadko dbają o swoje strony www. Tylko nieliczne wychodzą z szablonu i wykorzystują nowinki. Na scrollu fajna strona małej agencji http://www.high-lows.pl