SEO PR

Współczesny public relations przeniósł większość swoich działań z gruntu papieru prasowego właśnie w wirtualną przestrzeń, tworząc zbiór narzędzi do prowadzenia e-PR. Coraz więcej firm odkrywa ogromy potencjał wyszukiwarek, jako typowego nośnika przekazu. Jak więc prawidłowo wykorzystać ich potencjał do kształtowania i budowania wizerunku?

SEO-PR

Dziś chcę przybliżyć Wam temat bardzo mi bliski. I to nie tylko ze względu na to, że zajmuję się public relations i interesuję się pozycjonowanie, ale również dlatego, ponieważ codziennie (jak z pewnością większość internautów) korzystam z wyszukiwarki w celu odnalezienia przeróżnych informacji. Jestem zdania, że współczesny PR-owiec powinien znać oraz korzystać z potencjału tzn. SEO PR.

Public relations w Internecie

Jak sama nazwa wskazuje SEO PR czy Net PR Synergy to połączenie słowa oraz techniki w celu spopularyzowania marki, produktu, zdarzenia, usługi, osoby czy firmy. Skoro SEO to działanie promocyjne, które wpływa na budowanie popularności strony internetowej, pod wpływem wyższej pozycji w wyszukiwarce, to SEO PR powinno być połączeniem tych działań z public relations. Służy do skutecznego promowania organizacji w Internecie, odnosi się do działań wizerunkowych w wyszukiwarkach, jest również ważnym elementem strategii e-PR. Dziś jest nie tylko popularną usługą, to przede wszystkim integralna cześć działań PR w Internecie, a także sprawdzony sposób na przyciągniecie użytkowników i zwiększenie oglądalności strony WWW.

W największym uproszczeniu można stwierdzić, że SEO PR polega na tworzeniu materiałów PR takich, w których znajdują się odpowiednie frazy kluczowe, które są najczęściej wpisywane do wyszukiwarek przez określony target danej marki, czyli klientów, dziennikarzy lub inną grupę docelową. Odpowiedni materiał PR powinien również zawierać stosowne odnośniki do promowanego serwisu (zwiększając jego tzw. link popularity). Jednak całość tych działań nie sprowadza się wyłącznie do powyższych kwestii, to coś więcej. Na czym więc polega to dość nowe zjawisko?

Celem działania specjalisty ds. public relations jest doprowadzenie do obecności marki, którą popularyzuje w mediach – czasopismach, stacjach radiowych, telewizji, a także w Internecie. Obecność w mediach tradycyjnych jest czymś oczywistym oraz mierzalnym dla działań PR, o tyle zaistnienie w sieci na zadowalającym poziomie wymaga dodatkowych zabiegów polegających na optymalizacji materiałów. Do treści umieszczonej online użytkownicy docierają najczęściej poprzez wyszukiwarki. Optymalizacja w tym przypadku oznacza: dostosowanie materiałów do określonych wymagań wyszukiwarek internetowych. Po to, aby były one prawidłowo zindeksowane, a co za tym idzie często obecne na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Wysoka pozycja kusi i to nie tylko ze względu na możliwe zwiększenie konwersji na stronie, ale również na sam fakt, że internauci uważają firmy, które znajdują się w czołówce wyników za liderów z branży. W większości przypadków nie ma to pokrycia z prawdą. Ale w dzisiejszych czasach, jeśli ktoś lekceważy potencjał wyszukiwarek, lekceważy miliony potencjalnych klientów. Dlatego firmy, które zaniedbały swoją obecność w wyszukiwarkach, obecnie nadrabiają stracony czas moderując strony internetowe, odświeżając swój wizerunek, czy sięgają po zupełnie nowe narzędzia takie jak SEO PR.

Internauci szybko się rozwijają obecnie wyszukują do kilu milionów określonych zapytań na dobę. Jeśli firma chce być zauważalna, powinna wyjść naprzeciw użytkownikom i dostarczyć im takich informacji, których szukają. Do tego zadania okazuje się przydatne właśnie SEO PR.

A jak optymalizować i formatować materiały PR dowiecie się już niebawem.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • Pozwolę sobie dodać, że tak jak całe SEO – tak i SEO PR ewoluuje obecnie. Mianowicie z racji tego, że Google patrzy nie tylko na samą optymalizację, ale i termin publikacji materiału, nie da się, jak kiedyś – wypromować wysoko starych, mocnych artykułów na temat Klienta, by w dół odsunąć potencjalnie negatywne treści, czy konkurencję. Obecnie to praca stała, tak jak napisane jest w artykule (zacnym, gratuluję zainteresowania tematem), polegająca na odpowiedniej optymalizacji każdego jednego świeżego artykułu, a dalej – „wypełniania treścią” wyszukiwarki w sposób ciągły.