Reklamy, które zwyciężyły Super Bowl

Wczoraj poświęciłam wieczorne wiadomości na rzecz obejrzenia najlepszych reklam, które podbiły Super Bowl. I wiecie co? Wcale tego nie żałuję…

Reklamy Super Bowl

Kiedy pomyślę o najlepszej reklamie z Super Bowl na myśl przychodzi mi tylko jedna, która skutecznie przyćmiła wszystkie inne, a dokładnie 51 pozostałych promocji. O jakiej mowa? A mianowicie, o rewelacyjnej akcji zorganizowanej przez Oreo. To nawet nie była tradycyjna reklama telewizyjna, na którą firma musiałaby wydać, gdzieś około 4 mln dolarów. To było mistrzowskie i praktycznie darmowe wykorzystanie chwili, momentu dzięki mediom społecznościowym. Ale od początku. Podczas Super Bowl na stadionie nieoczekiwanie zgasło światło, a mecz musiał zostać przerwany. Co więc zrobili sprytni marketingowcy z Oreo? Stworzyli obrazek, który idealnie wpisał się w ten moment: „Nie ma prądu? To nie problem. W ciemności także możesz maczać” i natychmiast podbili Twittera.  Wpis na oficjalnym profilu Oreo na Twitterze udostępniono w ciągu godziny ponad 10 tysięcy raz, po kilkunastu godzinach liczba ta dobiła do 15 tysięcy.

Oreo Super Bowl

I może racja, że nie była to promocja, która znacząco wpłynie na postrzeganie marki, która mogła dotrzeć do 100 mln widzów. Ale to właśnie Oreo błyskawicznie zareagowało, w sposób humorystyczny, na całą sytuację. Pamiętajmy, że nie liczy się ogromna ilość złotówek wydana na promocję, bowiem bardziej ceniony jest pomysł, który przy zerowym nakładzie finansowym przykuje uwagę mediów, jak i odbiorców. Uwierzcie mi, nie jeden PR-owiec chciałby wpaść na taką idee. Zgadzam się jednak, że nie można po prostu opierać wizerunku marki na biernej reklamie, która tak naprawdę nie ma głębszego przekazu, a ostatecznie niewiele wnosi w jej postrzeganie. Bez dwóch zdań, powinniśmy jednak uczyć się od Amerykanów szybkiego, marketingowego reagowania na nieprzewidywalne momenty.

Poniżej inne reklamy, które moim zdaniem zasługują na uwagę:

1. Za dostarczenie emocji – Budweiser Super Bowl Ad — The Clydesdales: „Brotherhood”

2. Za przełamanie stereotypów – Viva Young – 2013 Taco Bell Game Day Commercial

3. Za zaangażowanie w promocję Internautów – Coke Chase 2013 Ad

4. Za odwołanie się do Amerykańskich ideałów – Dodge Ram Trucks Super Bowl Commercial Farmer

5. Za dowcipną formę – Doritos® – Fashionista Daddy

6. Za to, że to po prostu Mercedes – Mercedes-Benz – Don’t sell your soul

7. I za to, że choć to niesmaczna reklama, która (niestety) zapada w pamięć – Perfect Match – Bar Refaeli’s Big Kiss!

Wszystkie reklamy dostępne są na portalu nfl.com

pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba