Ranking marek Best Global Brands 2012

Jak co roku agencja Interbrand Zintzmeyer & Lux ułożyła ranking 100 najlepszych i największych na świecie marek. Ile zatem kosztuje najlepsza marka?

X Ranking marek Best Global Brands 2012

Według rankingu Best Global Brands 2012, liderem po raz kolejny została Coca-Cola, którą wyceniono na 77,8 miliardów dolarów. Jednak nie może ona spać spokojnie, ponieważ na drugim miejscu po zaskakującym 129 procentowym wzroście znajduje się Apple. Marka ta jest warta 76,7 miliardów dolarów. Trzecie miejsce należy do IBM, którą wyceniono na 75,5 miliarda dolarów. Czwarte i piąte miejsce zajęły odpowiednio Google i Microsoft. Pierwszą dziesiątkę zamyka Toyota.

Jak widać najlepiej radzą sobie marki z kategorii nowych technologii. Dominują nie tylko w rankingu, ale zanotowały również największy wzrost wartości. W pierwszej dziesiątce zobaczymy aż pięć takich marek.

Twórcy raportu oceniali marki pod kątem tego, jak ich produkty radzą sobie na rynku, jak wpływają na wybór konsumenta i jak ważne są dla firm, do których należą.

Dla mnie zwycięzca jest tylko jeden – marka Apple. Biorąc pod uwagę, że działa na rynku zdecydowanie krócej niż Coca-Cola, do tego nowym produktom zawsze towarzyszyły olbrzymie kolejki i popyt znacznie przekraczający podaż i tylko jej udało się w takim stopniu wytworzyć w podświadomości konsumentów ogromną potrzebę posiadania swoich produktów – dlatego jest marką, która zdecydowanie położyła na łopatki swoich rywali.

A tak prezentuje się ranking Best Global Brands 2012:

X Ranking marek Best Global Brands 2012

Źródło: http://www.iclarified.com

Może Ci się również spodoba