Przepis na udany viral marketingowy

Jak zgromadzić w ciągu jednego dnia 1 milion wyświetleń na YouTube? Wystarczy zaangażować w kampanię promocyjną Hobbita. 🙂

Nie mogłam o tym viralu marketingowym nie napisać, ponieważ jestem wielką fanką trylogii Władca Pierścieni”, a co więcej jest on doskonałym przykładem na ciekawą, a co najważniejsze udaną promocję.

Ale od początku, nowozelandzkie linie lotnicze Air New Zealand postanowiły zaangażować się w promocję wielkiej premiery, która coraz większymi krokami się do nas zbliża. A mianowicie, chodzi o pierwszą cześć trylogii The Hobbit”, którą nakręcił nowozelandzki reżyser Peter Jackson.

Nowozelandzkie linie lotnicze wykorzystały ten fakt i postanowiły nakręciły spot – An Unexpected Briefing #airnzhobbit, który prezentuje procedury bezpieczeństwa, jakie trzeba zachować na pokładzie samolotu 777-300. Wszystko nam tłumaczą postacie, które są podobne do tych, które dobrze znamy ze świata Hobbitów.

Reklama pojawiła się na YouTube 31 października i w ciągu jednego dnia zgromadziła 1 milion wyświetleń! Na dzień dzisiejszy spot zobaczyło już ponad 5 milionów użytkowników portalu.

W ramach kampanii promocyjnej na stronie http://www.airnzcode.com/hobbitmovie znajdziemy specjalny konkurs, w którym możemy wygrać jedną z sześciu podwójnych zaproszeń na niebywałą premierę pierwszej części Hobbita An Unexpected Journey”, która odbędzie się w Nowej Zelandii dokładnie 28 listopada 2012.

Może Ci się również spodoba