Podryw a Public Relations

Dziś z lekką ironią i odrobiną humoru na temat różnic pomiędzy PR, marketingiem i reklamą. Wytłumaczę również na przykładzie, co to jest rozpoznawalna marka. Samo życie!

podryw

Linia pomiędzy marketingiem a public relations jest bardzo cienka, ale zdecydowanie zauważalna. A jak wiecie często podkreślam i piszę o tym, dlaczego poznanie tych różnic jest tak istotne dla branży, a może przyda się również w codziennym życiu?

Poniżej prosty przykład znaleziony w sieci:

Widzisz wspaniałą dziewczynę na imprezie. Podchodzisz do niej i mówisz „Jestem fantastyczny w łóżku” – to jest marketing bezpośredni.

Jesteś na imprezie i widzisz wspaniałą dziewczynę. Podchodzisz do niej i mówisz „Jestem fantastyczny w łóżku. Jestem fantastyczny w łóżku. Jestem fantastyczny w łóżku” – to jest reklama.

Widzisz wspaniałą dziewczynę na imprezie. Podchodzisz do niej, aby wziąć od niej numer telefonu. Następnego dnia dzwonisz do niej, żeby jej powiedzieć „Cześć, jestem fantastyczny w łóżku” – to jest telemarketing.

Jesteś na imprezie z grupą przyjaciół i spotykasz wspaniałą dziewczynę. Twój znajomy do niej podchodzi, wskazuje na Ciebie palcem i mówi jej „On jest fantastyczny w łóżku” – to jest public relations.

Widzisz wspaniałą dziewczynę na imprezie. Podchodzi do Ciebie i mówi „Słyszałam, że jesteś fantastyczny w łóżku” – to jest rozpoznawalna marka.

Pozostawiam Was z tym jakże trafnym porównaniem. Może macie swoje przemyślenia na ten temat? I jakie techniki promocyjne w tym przypadku się sprawdzają? 😉

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • Zabawne i trafne porównanie 🙂 Tak jak i w działaniach promocyjnych, tak i tutaj, na każdą jednostkę zadziała coś innego. Osobiście w tej „kategorii produktu” nie zdecydowałabym się na rozpoznawalną markę 😉

  • Przemek

    Jesteś na imprezie i podchodzisz do atrakcyjnej dziewczyny. Zaczynasz rozmowę od pytania dlaczego ten lokal, czy ktoś polecił, jak się jej podoba. Wiedząc już, dlaczego jest w tym miejscu, przechodzisz do tematu „dobra zabawa = dobry sex”. Gdy poznasz jej opinię, mówisz, że znasz osobę, która mogłaby spełnić jej oczekiwania i potrzeby. Jeśli okazuje zainteresowanie, mówisz „jestem fantastyczny w łóżku” – sprzedaż transformacyjna.