Po prostu Radio ZET

Przy pomocy prostego, animowanego spotu Radio ZET chce wzmocnić swój wizerunek. Czy to oznaka braku pomysłowości? A może PR-owiec wstał lewą nogą i jest w nie sosie?

kampania promocyjna Radio Zet

Radio ZET codziennie słucha 7,5 miliona osób. Rozgłośnia ta obecnie znajduje się w czołówce najlepszych polskich marek. Markę Radia ZET rozpoznaje, aż 97,9 % polskich słuchaczy (zgodnie z danymi portalu www.eurozet.pl). Jak wielu twierdzi stacja ta znana jest z oryginalnych kampanii, w których dawniej mogliśmy spotkać gwiazd wielkiego formatu. Kilka lat temu w akcji promocyjnej rozgłośni wzięła udział sama Madonna. Mogliśmy również zobaczyć: Celine Dion Jennifer Lopez, Kylie Minogue, Rod Stewart, Robbie Williams oraz takie polskie gwiazdy jak: Monika Brodka, Ania Dąbrowska, Kasia Kowalska czy Piotr Rubik.

Kiedyś budując strategię promocyjną nadawca twierdził, że: „Pozyskiwanie osobowości show businessu do budowy wizerunku marki jest sprawdzonym i skutecznym elementem strategii promocyjnej Radia ZET. Oryginalne kampanie reklamowe z gwiazdami budują świadomość marki jako brandu bliskiego słuchaczowi.”

Obecnie w najnowszej kampanii wizerunkowej Radia ZET zobaczymy mało atrakcyjny animowany spot…

Ale od początku. Pod hasłem „Z Radiem ZET wstajesz zawsze prawą nogą” oraz „Z Radiem ZET zawsze jesteś w sosie” ruszyła druga tegoroczna kampania promocyjna Radia ZET. Kampania opiera się na dwóch 15 s. animowanych spotach, w których to głos postaciom użyczyli znani z anteny prezenterzy: Agnieszka Kołodziejska, a także Rafał Bryndal.

Jak mówi Rafał Olejniczak Redaktor Naczelny Radia ZET i Chilli ZET – „Przekaz naszych nowych reklam jest prosty: z Radiem ZET zawsze jesteś w dobrym nastroju. Codziennie dajemy naszym słuchaczom dobrze dobraną muzykę i wiarygodne informacje, ale najważniejsza jest dobra zabawa. Chcemy być blisko słuchacza i sprawiać, żeby się uśmiechał.”

Po obejrzeniu spotów muszę zgodzić się z stwierdzeniem, że ich przekaz jest prosty… Ale nie jest to ich zaleta, a raczej oznaka braku pomysłowości. Może nie należę do grupy docelowej tej kampanii, ale i tak uważam, że jej twórcy (konsorcjum: Brain – kreacja, ADHD Warsaw – strategia. Animacje i rysunki do spotów wykonał Tomasz Janiszewski. Media zaplanował i zakupił Zenith Optimedia Group) mogli się bardziej postarać. Paradoksalnie lubię, gdy promocji towarzyszy prostota, która jest błyskotliwa i nieprzewidywalna, a niestety spoty Radia ZET są tak przewidywalne, że aż nudne.

Ale żeby nie było, że PR-owiec wstał lewą nogą i jest w nie sosie…

Z pewnością ta kampania promocyjna jest w fazie początkowej i mam nadzieję, że pojawią się w niej jeszcze ciekawe elementy. Już teraz możemy wziąć udział w dość oryginalnym konkursie na: idealną prawą nogę. Konkurs nawiązuje do głównego hasła kampanii: „Smukła i gładka, czy mocna i umięśniona? Nieważne jaka jest twoja prawa noga, ważne, że wstajesz nią słuchając Radia ZET.”

kampania promocyjna Radio Zet

Nie wiem, czy w ten sposób rozgłośni uda się zbudować markę, która jest bliska słuchaczowi… Bo jeśli od ich sukcesu będzie zależeć to, czy ich słuchacze staną prawą, a nie lewą nogą – może nie być to takie PROSTE… 🙂

Poniżej omawiane spoty:

Może Ci się również spodoba