Pierwsza PR-asówka

Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy. Bywa niezdarny, kłopotliwy i nigdy nie wiadomo, co z niego wyjdzie… Jak będzie z moim PR-asówkowym pierwszym razem?

PR-asówka1

Dziś chciałabym Wam przedstawić moją pierwszą PR-asówkę. Porównuję ją do pierwszego razu, ponieważ teoretycznie wiem jak się za nią zabrać, mam na nią pomysł, ale czy pisząc ostatnie słowo, kończąc ostatnią myśl, będę z niej zadowolona?

Na czym polega PR-asówka

PR-asówka to zlepek wszystkich ważnych wiadomości, tematów i kampanii, które cieszyły się największą popularnością w świecie public relations, oraz zwróciły moją uwagę w ubiegłym tygodniu. Postanowiłam poświęcić temu jeden wpis w tygodniu dlatego, że i tak zbieram takie wiadomości w prawym sidebarze. A z pewnością mało kto z nich korzysta w obecnej formie. Nie mam zamiaru kopiować pomysłów na podsumowanie tygodnia od innych blogerów, skupię się na public relations i kampaniach promocyjnych, zgodnie z założeniami mojego bloga.

Dobra, po tym przydługim wstępie czas zabrać się za konkrety.

1. Poniedziałek, 21 stycznia zaczął się od przedstawienia rankingu „Najbardziej wpływowych blogerów w 2012 r.” według Kominka. Co ciekawe, autor postanowił również zamieścić siebie w tym zestawieniu. Trochę to śmieszne, ale z drugiej strony z pewnością zasłużył na takie wyróżnienie. Jak wygląda złota, srebrna i brązowa 10 najbardziej wpływowych blogerów Polski? O tym już poniżej:

http://www.kominek.in/2013/01/najbardziej-wplywowi-blogerzy-polski-w-2012-r/

2. 21 stycznia poznaliśmy również „Nowe” władze Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Na stanowisku prezesa pozostał, na kolejną dwuletnią kadencję, Szymon Sikorski, prezes zarządu Grupy Publicon.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37242

3. Co planuje prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations? Jakie stawia przed sobą cele oraz jakie wprowadzi zmiany? Na te i inne pytania Pan Szymon Sikorski odpowiedział w wywiadzie dla portalu PRoto.pl:

http://www.proto.pl/wywiady/info?itemId=120718

4. 22 stycznia Coca-Cola opublikowała spot pt. „Coke Chase 2013 Ad”. Reklama zostanie wyemitowana podczas wielkiego meczu Super Bowl, który odbędzie się już 3 lutego. Jej celem jest zaangażować internautów, którzy zadecydują, kto wygra wyścig w docelowym spocie. Czy będzie to drużyna: Cowboys, Showgirls i Badlanders? Dowiemy się niebawem…

5. 23 stycznia poznaliśmy nowe logo dla Poczty Polskiej. Moim zdaniem, to mało dobry sposób na rozwiązanie problemów, z jakim zmaga się Poczta Polska. Zwłaszcza, że w dzień publikacji nowej identyfikacji wizualnej usłyszałam, że ma ona zamiar zwolnić 5 tys. pracowników.

nowe logo dla Poczty Polskiej

Więcej na ten temat przeczytamy na portalu wirtualnemedia.pl:

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/poczta-polska-na-czerwono-nowe-logo-i-aranzacja-placowek

6. W środę Internet Explorer ukazał nam swoją najnowszą kampanię pt. „Child of the 90s | Internet Explorer”. Odwołuje się ona do emocji pokolenia V – dzieci lat 90-tych, których pierwszy kontakt z Internetem doświadczali za pośrednictwem IE. Przekaz tej kampanii jest dość prosty:  Ty dorosłeś, ale również IE wydoroślał – połącz się z nim ponownie! I właśnie tą kampanię promocyjną uważam za najlepszą minionego tygodnia.

7. 24 styczeń należał do TNT i jego kampanii promocyjnej pełnej dramatyzmu. Kanał telewizyjny TNT z okazji startu w Holandii przygotował nowy spot wirusowy, w którym zwykli przechodnie zostają wplątani w sytuację jak w filmie akcji. Poprzednio promował się w ten sam sposób wiosną ub.r., kiedy wchodził na rynek belgijski. Spot pt. „A dramatic surprise on an ice-cold day” szybko uzyskał milion odsłon na YouTube.

8. 26 stycznia magazyn Focus ruszył z nową kampanią promocyjną, która rozpoczyna obchody 18. urodzin tytułu. Więcej na temat akcji:

http://media2.pl/reklama-pr/99980-Focus-startuje-z-nowa-kampania-reklamowa-wideo.html

9. Tego samego dnia ukazała się nowa reklama ING Banku Śląskiego. Akcja ma wzmocnić wizerunek ING, jako banku oszczędnościowego oraz zbudować świadomość oferty zarówno wśród nowych, jak i obecnych klientów. W kampanii znów wzięła udział Agata Kulesza.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37323

10. W ubiegłym tygodniu na moim blogu pojawił się wpis na temat: 4 dobrych, bo nie polskich kampanii promocyjnych, który cieszył się dość dużym zainteresowaniem.

http://pr-owiec.pl/4-dobre-bo-nie-polskie-promocje-4/

To by było na tyle. Mam nadzieję, że informacje zebrane przez PR-owca okażą się przydatne. Jeśli o czymś zapomniałam piszcie.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba