Nowa tożsamość marki Monza

Case study: przedstawiam sekrety luksusowego rebrandingu, a także naprawdę dobrze zrobioną księgę identyfikacji wizualnej.

rebranding Monza

Szukając kreatywnych rozwiązań i pomysłów, którymi mogłabym się z Wami podzielić znalazłam coś naprawdę interesującego. A mianowicie rebranding, który przeszła marka Monza.

Ale od początku. Rebranding to inaczej przebrandowienie, które polega na stworzeniu nowego wizerunku firmy poprzez zmianę jej elementów komunikacyjnych, takich jak: nazwa, logo, nowy slogan, system identyfikacji oraz sposób zarządzania. Rebranding nie polega tylko na przekształceniach wizualnych dla danej firmy, ale także wiąże się ze zmianą strategii komunikacyjnej.

Moim zdaniem, to właśnie identyfikacja wizualna, a nie kosztowne, często mało skuteczne kampanie reklamowe, służą do odnowy wizerunku. Dlaczego? To proste, zmiany jakie zachodzą dzięki nowej identyfikacji wizualnej pozostają na długo, natomiast kampanie reklamowe często wiążą się z krótkotrwałą promocją.

Dlaczego firmy decydują się na zmianę wizerunku?

Często dzięki rebrandingowi firmy chcą wpłynąć na ulepszenie swojej pozycji na rynku. Służy im również po to, aby zakomunikować o zmianie profilu działalności na nowy. Czasami przebrandowienie, to również doskonały zabieg public relations, dzięki któremu możliwa jest zmiana postrzegania danej firmy. Dzięki niemu możemy usunąć konotacje, które przyległy do danej firmy, a także niezbyt miłe stereotypy.

Mówiąc o rebrandingu nie sposób nie wspomnieć o księdze identyfikacji wizualnej zwanej inaczej: Księgą Tożsamości, corporate identity guide book lub corporate identity manual. Taka księga to w pewnym sensie instrukcja, która opisuje jak stosować i posługiwać się nowym docelowym wizerunkiem firmy.

A teraz czas na wspomniany na samym początku rebranding marki Monza. Omawiana firma znana jest z tworzenia oraz pielęgnacji ekskluzywnych detali dla luksusowych samochodów takich jak: Lamborghini, Ferrari czy Bentley. Nazwa firmy pochodzi od toru wyścigowego oraz włoskiego miasta, w której to powstała.

Rebranding dla Monza przeprowadzili najlepsi specjaliści w tym zakresie, a mianowicie agencja Higher. A oto efekt ich ciężkiej, ale jakże udanej pracy:

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

rebranding Monza

Może Ci się również spodoba