Nieprzygodny co-brending!

Poznajcie parę idealną, którą połączył szalony, zabawny i kreatywny marketing!

kampania promocyjna coca-cola zero i James Bond

Marki zgodnie z zasadą co-brandingu, często łączą swoje siły by zwiększyć skuteczność oddziaływań działań promocyjnych, ale także by zmniejszyć koszty. Strategia co-brendingu niesie za sobą wiele korzyści: może posłużyć poprawie świadomości marki, pozwolić na dotarcie do większej ilości klientów oraz nowych rynków, ale także wpłynąć na polepszenie reputacji. Pomimo wielu zalet nie dla wszystkich „marketingowe związki” są szczęśliwe. Często kończą się wielkimi aferami i burzliwymi rozwodami, których przyczyną są pieniądze…

Znam jednak związek, któremu wiedzie się dobrze, i który w ostatnim czasie wykonał kawał dobrej promocyjnej roboty.

Do rzeczy, znacie z pewnością globalną kampanie promocyjną najnowszego 22 filmu o przygodach Jamesa Bonda – „Skyfall”. A czy zauważyliście partnerstwo Coca-Coli Zero z agentem 007? Jeśli nie to już wyjaśniam, w ramach współpracy we wrześniu rozpoczęła się w Polsce kampania marketingowa, która obejmuje między innymi: kino, telewizję, a także wsparcie w wybranych kanałach sprzedaży. Na  rynku pojawiła się już limitowana edycja puszki Coca-Cola Zero, która swoim wyglądem nawiązuje do nowego filmu o Bondzie oraz spot telewizyjny, który ukazuje w jaki sposób Coca-Cola Zero odkrywa w nas chęć bycia agentem 007. Adaptacją spotu na polski rynek zajęła się agencja McCann Ericson.

Wszystkie powyższe zabiegi marketingowe są oczywiście ciekawe, ale nie o tym tak naprawdę chciałam napisać. A mianowicie, zachwyciła mnie akcja promocyjna przeprowadzona na dworcu w Antwerpii, w ramach której można było wygrać ekskluzywne wejściówki na pokaz filmu”Skyfall”.

Ochotnicy, którzy wcielili się w postać agenta, mieli 70 sekund na ucieczkę i pokonanie licznych przeszkód. Często także ryzykowali swoje życie, aby dotrzeć do końcowego celu i wygrać upragniony bilet. Zadanie, choć nie było łatwe każdy mógł się z nim się zmierzyć.

Pomysł na promocję nie tylko mi się spodobał, spot pt. „Unlock the 007 in you. You have 70 seconds!”, który opublikowano 18 października na YouTube zgromadził już uwaga – 1556725 wyświetleń!

Moim zdaniem bezkompromisowo ta kampania promocyjna oraz ten niezwykły „marketingowy związek” zasługuje na uznanie. Dlatego życzę im wieloletniej, udanej, kreatywnej i  interesującej  współpracy 🙂

Może Ci się również spodoba