MediaCom Siecią Roku na Festival of Media 2018, międzynarodowa nagroda dla MediaCom Warszawa

MediaCom Siecią Roku na Festival of Media 2018

MediaCom otrzymał tytuł Sieci Roku na Festival of Media Global Awards 2018, złota statuetka dla MediaCom Warszawa za polską kampanię Head & Shoulders to pierwsza od dłuższego czasu międzynarodowa nagroda przyznana agencji z Polski na festiwalu Festival of Media. Podczas festiwalowej gali sieć MediaCom zdobyła łącznie 19 nagród za kampanie na całym świecie.

W ramach Festival of Media Global Awards nagradzane są najlepsze kampanie na całym świecie charakteryzujące się innowacją i skutecznością.

MediaCom odebrała łącznie 8 złotych, 8 srebrnych i 3 brązowe statuetki oraz tytuł Sieci Roku.

Złota statuetka za polską kampanię Head & Shoulders (Procter & Gamble) to międzynarodowa nagroda dla polskiego oddziału sieci, MediaCom Warszawa, który planował i kupował media na potrzeby kampanii.

Celem kampanii Head & Shoulders było zachęcenie większej ilości kobiet do użycia docenianego tradycyjnie szczególnie przez mężczyzn szamponu. Jako, że w domach wielu kobiet butelka szamponu tej marki dostępna jest na wyciągnięcie ręki, kobiety mogą go spróbować, „podkradając” od swoich mężów oraz partnerów i przekonać się same, że produkt doskonale radzi sobie z pielęgnacją ich włosów. Kampania wyróżniała się inspirującym contentem, z udziałem ambasadora marki – znanego piłkarza Roberta Lewandowskiego oraz jego żony Anny Lewandowskiej. Ponadto docierała do konsumentów w innowacyjny sposób za pomocą mixu wzajemnie uzupełniających się mediów. W kampanii telewizyjnej zastosowano innowacyjne rozwiązanie symultanicznej emisji, w której widzowie byli zachęcami do przełączenia się na inny kanał, na którym Anna Lewandowska, , „pożyczała” w tym czasie szampon od męża. Ponadto w kampanii użyto serii postów na Facebooku oraz retargetingu w serwisie YouTube. Finalnie kampania dostarczyła znakomitych rezultatów. Oprócz wzrostu sprzedaży marki zanotowanego zgodnie z pierwotnym planem także wśród kobiet, osiągnięte zostały również znaczące wzrosty wskaźników, jeśli chodzi o świadomość marki oraz rozpoznawalność samego komunikatu.

Ta nagroda to uwieńczenie doskonałej pracy zespołowej pomiędzy MediaCom Warszawa i P&G. Cieszy tym bardziej to, że zarówno sam pomysł, współpraca z naszymi ambasadorami, jak i innowacyjne rozwiązania mediowe – tak naprawdę sprawiły, że nasze konsumentki mogły się przekonać jak bardzo dobry jest produkt, którego do tej pory nie rozważały myśląc o pielęgnacji i pięknych włosach. – mówi Maciej Reszczyński, Hair Care Portfolio Brand Manager w Procter&Gamble Polska.

Jury Festival of Media nagrodziło następujące kampanie MediaCom: Head & Shoulders w Polsce, Cerveza Victoria i Pantene w Meksyku, Cancer Research i Tesco w Wielkiej Brytanii, Skittles w Arabii Saudyjskiej, Gillette w Izraelu, Theraflu w Rosji oraz multibrandową kampanię Procter & Gamble w Indonezji.

Sieć MediaCom znalazła się na szczycie listy konkursowej już na etapie wyboru kampanii do finału, zdobywając 58 nominacji za kampanie 31 marek na 16 rynkach.

Jest to kolejny w ostatnim czasie sukces MediaCom jeśli chodzi o nagrody branżowe, po bardzo dobrym roku 2017. Tytuł zdobyty podczas Festival of Media Global Awards dołączył do wcześniej zdobytych w tym roku tytułów Sieciowej Agencji Roku 2017: magazynu „Campaign”, magazynu „Adweek”, M&M Global Awards a także nagrody Gunn Media 100.

– To fantastyczny wynik, odzwierciedlający konsekwentnie błyskotliwą pracę, którą nasze zespoły wykonują każdego dnia, w biurach na całym świecie. Nasza filozofia pozwala nam zapewniać prawdziwą wartość dla naszych klientów – skomentował wygraną Stephen Allan, Prezes i Dyrektor Generalny MediaCom Worldwide.

 

Pełna lista zwycięzców MediaCom przedstawia się następująco:

Gold Awards

  • Creative Use of Media Awards: Babyface, Gillette, MediaCom Israel
  • Effectiveness Award: Steal your Boyfriend’s Shampoo, MediaCom Poland
  • Best Use of Live Streaming: Live from Inside the Human Body, Cancer Research UK, MediaCom UK
  • Best Launch Campaign: Lo Chingon Esta Aqui, Cerveza Victoria, MediaCom Mexico
  • Best Use of Gamification: LetOutTheSour, Skittles, MediaCom MENA
  • Best Local Execution of a Global Brand: I Don’t Roll On Shabbos, Gillette, MediaCom Israel
  • Inclusion Awards: Mediacom UK
  • Brand Bravery Award: Lo Chingon Esta Aqui, Cerveza Victoria, MediaCom Mexico

Silver Awards

  • Best Use of Technology: Babyface, Gillette, MediaCom Israel
  • Best Use of Data and Insight: AI Map, Theraflu, MediaCom Russia
  • Best use of Geo-Location: AI Map, Theraflu, MediaCom Russia
  • Impact Awards: Pantene, Beautiful Lengths, MediaCom Israel
  • Collaboration Award: Live from Inside the Human Body, Cancer Research UK, MediaCom UK
  • Best Communications Strategy: I Don’t Roll On Shabbos, Gillette, MediaCom Israel
  • Best Local Execution of a Global Brand: LetOutTheSour, Skittles, MediaCom MENA
  • Best Use of Content: Lo Chingon Esta Aqui, Cerveza Victoria, MediaCom Mexico

Bronze Awards

  • Effectiveness Award: Food Love Stories, Tesco, MediaCom UK
  • Best Local Execution of a Global Brand: Song for Forgiveness, P&G (multiple brands), MediaCom Indonesia
  • Best Use of Mobile: The Lenz, Deutsche Telekom, MediaCom Germany

Może Ci się również spodoba