Marki się nie ma, marką się jest!

Pewna niemiecka grupa pracowników udowodniła, że dzięki poczuciu humoru wizerunek może z łatwością być bardziej atrakcyjny niż myślicie…

Każda firma ma wizerunek, co więcej każda osoba go posiada. Ale to czy on jest dobry, wspiera firmę i kształtuje jej markę, zależy od naszych umiejętności wykorzystywania image. Kłopoty najczęściej pojawiają się wtedy, gdy na rynku działa coraz więcej podobnych do nas firm. Co musimy w takim przypadku zrobić? Oczywiście, wyróżnić się od konkurencji.

Głównym powodem, dla którego klienci wybierają właśnie tę firmę a nie inną lub ten a nie inny produkt, jest fakt, że kojarzą się one z pewnymi wartościami. Różnica leży właśnie w wizerunku i reputacji. Dlatego mamy do czynienia z lepszymi i gorszymi markami, choć ich produkty niewiele różnią się od siebie.

Na wizerunek wpływają nie tylko zaplanowane działania marketingowe, które mają za zadanie wypracowanie pozytywnego obrazu firmy u klienta. To także, a może przede wszystkim ludzie, którzy codzienne swoim zachowaniem tworzą tożsamość firmy i przekazują pomiędzy sobą oraz wynoszą na zewnątrz wartości, które są z nią związane. Tym samym tworzą i wpływają na wizerunek firmy.

Doskonałym przykładem kształtowania wizerunku danej grupy pracowników jest kampania promocyjna związku zrzeszającego firmy rzemieślnicze w Niemczech.

W ramach kampanii promocyjnej świetny niemiecki fotograf reklamowy – Markus Mueller zorganizował pewnego rodzaju event pod hasłem: „Attraktiver als du denkst”, czyli „bardziej atrakcyjne, niż myślisz”. Kampanię reklamową przygotowała agencja Scholz & Friends.

Na swoich fotografiach przedstawił zabawne koszulki, na których znajdują się atrakcyjne dziewczyny, jednak cała prawda ukazuję się dopiero wtedy, gdy jej właściciel nachyli się i zabierze się do roboty…

W ten oto zabawny sposób odkrywa prawdę o hydraulikach. Moim zdaniem to zdecydowanie ciekawsza forma na promocję danego zawodu oraz specjalistów niż wersja naszego polskiego, nieco sztucznego hydraulika… W końcu panowie to właśnie na poniższych zdjęciach ujawnia się wasze prawdziwe oblicze, które najczęściej niechcący widzimy 😉

Ten pan co prawda nie jest hydraulikiem, ale też ma fajną koszulkę 😉

Może Ci się również spodoba