Kreatywny slogan reklamowy

Czy  dobrze skonstruowany slogan reklamowy może stać się najlepszą bronią marketingową?

Kreatywny slogan reklamowy

Zdajecie sobie sprawę, że reklamowane produkty i kojarzone z nimi slogany są stałym elementem gry marketingowe? Jeśli tak, to znaczy, że jesteście przeciętnymi odbiorcami, którzy posiadają tę wiedzę i nadal chętnie kupują reklamowane produkty… 🙂

Pomimo tego, czy nie macie czasem dosyć haseł reklamowych? A może codziennie w pracy musicie masowo je wymyślać? Czy uważacie, że ma to sens? Może jest tak, że przesyt komunikatów marketingowych spowodował, że nie warto się zastanawiać nad ich treścią? Bo przecież slogany występują wszędzie i każdego dnia spotykamy się z nimi. Bez względu na to nadal, jednak bez dobrego sloganu, trudno wyobrazić sobie skuteczną kampanię promocyjną…

Niestety, często hasła reklamowe nie zajmują należytego im miejsca na liście priorytetów… A wymyślenie ich zajmuje „kreatywnym głową” dosłownie 15 minut. Co więcej, współczesne teksty reklamowe mówiąc delikatnie nie zachwycają błyskotliwością. Jakby było tego mało – konsumenci są naprawdę świadomi! Doskonale wiedzą, że na co dzień fundujemy im kłamstwa, ale co śmieszne nadal w nie wierzą.

Gdzie tu sens? Gdzie tu logika?

Gdybym znała odpowiedź na to pytanie, wiedziałabym, jak skutecznie manipulować ludzką percepcją i w jaki sposób sterować ludzkimi umysłami…

Mogę jednak podpowiedzieć, jaki powinien być dobry slogan reklamowy. Jeśli ma odnieść sukces to na pewno powinien być: atrakcyjny, zaskakujący, a czasem nawet prowokacyjny lub paradoksalny. Jestem zdania, że na jego wymyślenie powinniśmy poświęcić zdecydowanie więcej niż 15 minut! Będzie spełniać swoje zadanie, jeśli skonstruujemy go na podstawie reguł językowych i socjotechnicznych. Niestety, rzadko tak się dzieje, dlatego też ciągle jeszcze slogan nie zaistniał, jako ważna część w wielu kampaniach reklamowych.

Inaczej jest w przypadku tej kampanii promocyjnej. A mianowicie, firma Acer postanowiła pójść za ciosem i zmienić dotychczasowy slogan reklamowy. Zgodnie z kampanią promocyjną – „Odkryj swoje ukryte pasje”, firma chce efektowne wprowadzić nowy slogan dla marki Acer: „explore beyond limits”, a tym samym wesprzeć sprzedaż komputerów przenośnych Acer. Pod względem twórczych działań oraz zasięgu medialnego, kampania ta, skupiona jest na najnowszym ultrabooku Aspire S5 i jest to dotychczas największa taka inwestycja marketingowa firmy Acer.

kampania promocyjna Acer

Jaka jest filozofia nowego sloganu? Co ma oznaczać i komunikować? Jak tłumaczy firma: „Cyfrowa rewolucja podsyciła ludzkie pragnienie uczenia się, współpracowania, tworzenia i przełamywania barier, natomiast technologia otwiera dostęp do nowych światów i pozwala na odkrywanie ich w niespotykany dotąd sposób. Pojawiła się nowa grupa globalnych konsumentów, którzy cenią odkrywanie.”

Firma Acer nazwała, więc swoich konsumentów nowoczesnymi odkrywcami i skoncentrowała swoje działania na dostarczeniu im narzędzi, pozwalających na odkrywanie wewnętrznego potencjału i pokonywanie ograniczeń. Dla firmy Acer odkrywanie jest jedną z fundamentalnych wartości, zarówno, gdy wyraża się poprzez wprowadzanie nowych produktów, wdrażanie nowych metod prowadzenia działalności, jak i udostępnianie nowych sposobów komunikowania się.

Pomysłodawcą spotu reklamowego, nakręconego w Los Angeles, jest Ivan Zacharias – utalentowany reżyser, który zadbał o wartką akcję, komizm oraz filmowe efekty. Kampania „Odkryj swoje ukryte pasje” będzie kluczową częścią strategii marketingowej firmy Acer w drugim półroczu 2012 roku.

Moim zdaniem, nowy slogan firmy Acer, a także ich zabawna kampania promocyjna doskonale odpowiadają na pytanie: „Czym jest marka, co może zaoferować klientom?”. A to już jak wiadomo – pierwszy, ale jakże ogromny krok do sukcesu!

Może Ci się również spodoba

  • Sama nigdy nie napisalabym czegos takiego, jestem pod wielkim wrazeniem jezyka. Notke dobrze sie czyta i jest bardzo przydatna. Z niecierpliwoscia czekam na wiecej.