Kosmiczna promocja Red Bulla

Skok Felixa Baumgartnera to nie tylko ogromny przełom technologiczny, to także spektakularne widowisko, które zapisze się w historii marketingu.

Źródło: infokids.gr

Dziś mówią o tym wszyscy, huczy na Facebooku, szumi w telewizji, piszą o tym wszystkie gazety. Co wywołało tak ogromne zainteresowanie mediów oraz przyprawiło mnie o szybsze bicie serca? Oczywiście, wczorajsze wydarzenie…

Austriak Felix Baumgartner w niedzielę skoczył z wysokości ponad 39 km, osiągając w spadku swobodnym prędkość 1,24 Macha. Tym samym został pierwszym człowiekiem, który przekroczył prędkość dźwięku bez pomocy maszyny. W ostatniej fazie otworzył spadochron i bezpiecznie wylądował na pustyni w okolicach Roswell.

Nie trudno było zauważyć, że całą misje od początku sponsorował Red Bull. Zarówno balon, który wzniósł skoczka na wysokość stratosfery, jak i skafander oraz kask Felixa oznaczone były logo Red Bulla. Ale z pewnością bez ich pomysłowości, wydanych milionów i doskonałego zmysłu marketingowego nie udałoby się zorganizować misji – Red Bull Stratos oraz co najważniejsze zrobić tak ogromnego skoku technologicznego. Pamiętajmy, że całe zamieszanie to nie tylko huczna kampania promocja Red Bulla, to również promocja nauki i technologii!

Źródło: jalopnik.com

Z pewnością ci bardziej złośliwi powiedzą, że w ten prosty sposób Red Bull kupił sobie reklamę na całym świecie. A misja Felixa zbiegła się z premierą trzech nowych smaków napoju. I z pewnością będą mieć racje, ale czy nie na tym polega marketing wirusowy? O tej akcji jeszcze długo będą mówić media i z pewnością jeszcze dłużej poczekamy na powtórkę, tak niestandardowej promocji. Mogę śmiało stwierdzić, że obecnie Red Bull stał się mistrzem szumu! Co potwierdza liczba ponad 8 mln internautów, którzy obejrzeli skok na YouTube.

Cała misja idealnie wpisała się w wizerunek Red Bulla związanego ze sportami ekstremalnymi i co najważniejsze w końcu znalazła się odważna osoba, która na żywo potwierdziła hasło „Red Bull doda ci skrzydeł”. Moje gratulacje!

Może Ci się również spodoba