Jak usprawnić pracę PR-owca?

Wydawać by się mogło, że pracy PR-owca nie da się ułatwić. Jedno jest pewne, specjalisty od PR nie można zastąpić… Ale, ale zbliża się wielkimi krokami start-up, który moim zdaniem, odmieni współpracę pomiędzy PR-owcem a dziennikarzem. Zobaczcie sami!

Prowly

Jak wiemy, jednym z najważniejszych zadań każdego PR-owca jest tworzenie i dostarczanie dziennikarzom materiałów informacyjnych. Do tej pory na polskim rynku brakowało narzędzia, które ułatwia ten proces i jednocześnie czyni go przyjaznym dla obu stron. Stworzenie takiego rozwiązania postawili sobie za cel pomysłodawcy startującej właśnie aplikacji Prowly.com. Start-up wchodzi w skład portfolio funduszu IQ Partners S.A.

Zacznijmy od początku. Prowly.com to internetowy start-up ułatwiający zarządzanie działaniami public relations. Aplikacja skierowana jest zarówno do pracowników agencji PR, wewnętrznych działów PR w firmach, jak i PR-owców – freelancerów. Jej głównym zadaniem jest optymalizacja procesów tworzenia i dystrybucji materiałów prasowych.

W chwili obecnej Prowly.com składa się z trzech modułów. Pierwszy z nich służy zarządzaniu kontaktami do mediów. Wszyscy zarejestrowani użytkownicy Prowly.com otrzymują bezpłatnie dostęp do listy najważniejszych mediów w Polsce, w oparciu o którą tworzyć mogą własne bazy. Drugi moduł to landing pages, czyli zupełnie nowy sposób na prezentację dziennikarzom materiałów informacyjnych za pomocą efektownych, responsywnych stron internetowych, dostępnych także na urządzeniach mobilnych. Ostatnim elementem aplikacji są wysyłki oraz ich statystyki, które w znaczący sposób ułatwiają przeprowadzanie efektywnego follow-upu. Przez pierwsze 14 dni aplikacja jest darmowa.

Prowly

Dlaczego właśnie taki projekt?

– W naszym portfolio mamy obecnie ponad 80 projektów. Na inwestycję w Prowly.com zdecydowaliśmy się z uwagi na ciekawy model biznesowy oraz niezagospodarowaną jak dotąd niszę na polskim rynku. Dzisiejsza premiera to dopiero początek drogi tego projektu. Będzie on dalej rozwijany i liczymy, że już niedługo agencje PR nie będą mogły się obyć bez tego narzędzia – mówi Maciej Hazubski, prezes zarządu IQ Partners S.A.

Z pewnością zastanawiacie się czemu o tym piszę? Po pierwsze, dlatego że nie mogłam sobie odmówić takiej okazji, zwłaszcza że kto jak kto, ale ja szczególnie doceniam pracę osób, które starają się wprowadzić innowacyjność do public relations. A po drugie, ponieważ sama kilka dni temu przetestowałam Prowly i jestem naprawdę pod wrażeniem. Nie ukrywam również, że z lekką zazdrością pukałam się w głowę, dlaczego sama na taki pomysł nie wpadłam. Oczywiście, start-up wymaga jeszcze kilku poprawek i usprawnień, bo nie wszystko wydaje się łatwe i zrozumiałe, gdy pierwszy raz z niego korzystamy. Początkowo miałam np. trudności z dodawaniem kontaktów, ale to kwestia wprawy, zapoznania się z czynnościami i ikonami. Jednak pomimo kilku niedociągnięć, widzę potencjał w tym pomyśle. Na ogromne uznanie zasługuje przede wszystkim sam design strony, który jest nowoczesny i bardzo przyjazny. I całe szczęście, tak znacząco różni się od stereotypowego rozumienia pracy PR-owca, jako mało ciekawego zawodu…

Sądzę, że w miarę testowania i ulepszania – Prowly będzie ciekawym, a co najważniejsze przydatnym narzędziem w rękach PR-owca. W bazie znajduje się już kontakt do mnie. Możecie przetestować start-up i wysłać dla mnie jakąś interesującą informację prasową 🙂

Osobiście będę bacznie obserwować Prowly i mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu. Czekam na komentarze.

Dziękuję Joannie Kółkowskiej za możliwości przetestowania Prwoly oraz udostępnienie informacji prasowej.

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • Jacek

    Wygląda ciekawie, choć pisanie, że to zupełna nowość i na naszym rynku brakowało tego typu rozwiązań, to chyba przesada, bo serwisy takie jak http://www.netpr.pl czy http://www.pressium.pl świadczą bardzo podobne usługi.

    • Karol Kłosiewicz

      Nie da się zaprzeczyć. Przydałaby się porządna recenzja serwisu, a najlepiej jakieś porównanie z rozwiązaniami oferującymi podobne usługi (a może właśnie zupełnie inne?). Ale na to przyjdzie nam jeszcze poczekać. Pani Paulina zrobiła tylko delikatne intro, z którego za wiele nie można się dowiedzieć 🙂

      • PRowiec

        Bo ja za wiele nie mogę gadać 😉 Mam wyzwanie i pomysł na kolejny wpis. Tekst jest zajawką start-upa, który jest w fazie testowania. Na pewno jeszcze o nim napiszę.

  • Joanna Kółkowska

    Paulina, to my dziękujemy za pomoc i za miłe słowa! 🙂 I będziemy polecać wszystkim Twój blog, bo naprawdę super się go czyta – wreszcie ktoś rzeczowo i bez zbędnego nadęcia pisze o PR-ze w tym kraju!