Jak uniknąć kryzysu w Social Media

  • Przemek

    Osobiście w komunikacji stosuję zasady NVC. Niejednokrotnie treści ze strony adminów fanpage’y ograniczają się do szablonu „przepraszamy za bla bla bla. Przekażemy sprawę bla bla bla. mamy nadzieje, ze będziesz robić zakupy/współpracować w/z bla bla bla”. Moim zdaniem, „kryzys” w SM powstaje z trzech powodów: 1) któryś z kanałów komunikacji klient – firma poległ i SM to ostateczność; 2) lenistwa konsumenta – „walne im na facebuka i zobaczymy co zrobią” (pominięcie oficjalnych kanałów reklamacji / skargi); 3) chęć zaistnienia w SM – „robie im kryzysa, paczta i podziwiajta” co może skutkować +9 do zajeb***ci wśród lokalnych wielbicieli i wielbicielek. Kryzys jest jak katastrofa lotnicza – ciąg zdarzeń doprowadza do końcowych wydarzeń.

  • Fajny tekst 🙂 Zawsze polecam zasadę 5P: przeproś, powetuj, przygotuj się, przeciwdziałaj, przyznaj się do błędu.
    Przerwa na chamską reklamę – ja się wymieniam wiedzą i doświadczeniem w mojej książce Zarządzanie kryzysem w social media.

    • PRowiec

      Dziękuję za komentarz. Zasadę 5P nie znałam, ale zapamiętam 🙂

      Pozdrawiam