Facebook i jego pierwsza kampania promocyjna (wideo)

Czy firmie, z której usług korzysta miliard osób potrzebuje promocji?

Dokładnie w czwartek Facebook ogłosił, że posiada już miliard użytkowników. Tego samego dnia przedstawił swoją pierwszą kampanię promocyjną – „The Things That Connect Us”.

Czy dziwią mnie takie działania promocyjne? Wręcz przeciwnie, można było się tego spodziewać. Początkowo firma Apple też chwaliła się tym, że swoich produktów nie musi reklamować, a jednak dla niej również nadszedł taki czas, że musi dbać o wizerunek i sprzedaż…

Uważam, że spot reklamowy jest elementem wizerunkowym, który wpłynie pozytywnie na postrzeganie portalu społecznościowego, jakim jest Facebook.

Nie należy zapominać o tym, że poszczególne instrumenty promocji pełnią różne funkcje i mogą wspomagać realizację odmiennych celów rynkowych. Sądzę, że Facebook postawił sobie jeden cel: zwiększyć przywiązanie użytkowników do portalu, a tym samym zagwarantować sobie posiadanie ogromnej liczby potencjalnych klientów, do których chcą dotrzeć reklamodawcy.

Na szczęście, spot jest dobrze przemyślany, ukazuje pewną historię krzeseł, które są jak ludzie, mówi o emocjach, które towarzyszą nam w codziennym wspólnym życiu i o jednym miejscu, gdzie możemy komunikować się i być razem… Praktycznie mówi: Facebook – to nowy styl życia. Taki przekaz musi wywołać u odbiorcy chęć identyfikacji się z portalem społecznościowym.

Zdecydowanie mogę stwierdzić, że „Lubię to!”.

Kampania promocyjna przeprowadzona zostanie w 13 krajach w tym w USA, Brazylii, Meksyku, Rosji i Hiszpanii.

Spot reklamowy przygotowała agencja Wieden + Kennedy, która znana jest z współpracy dla koncertu Nike.

Może Ci się również spodoba