#EKG2018, #EEC2018 10. jubileuszowy Europejski Kongres Gospodarczy w mediach społecznościowych

#EKG2018, #EEC2018 10. jubileuszowy Europejski Kongres Gospodarczy w mediach społecznościowych

6 351 przekazów o łącznym zasięgu blisko 7,3 mln – tak przedstawia się podsumowanie obecności Europejskiego Kongresu Społecznego (European Economic Congress – EEC) w mediach społecznościowych. Najaktywniejsi użytkownicy to m.in. przedstawiciele mediów, których ponad 700. akredytowało się na jubileuszową edycję kongresu.

Najczęściej wybieranym do komunikowania o kongresowych wydarzeniach medium był twitter. Przez trzy dni o Europejskim Kongresie Gospodarczym “zaćwierkano” ponad 5,1 tys. razy. W gronie najpopularniejszych, reprezentujących media, twitterowiczów, których posty zdobyły najwięcej reakcji, znaleźli się: Jarosław Kuźniar, TOK FM, Rzeczpospolita oraz TVN24 BiS.

Najaktywniejsze twitterowe profile, oznaczające swoje posty hasztagiem #EEC2018, to należące do organizatora wydarzenia, Grupy PTWP: oficjalny profil imprezy @EECKatowice, a także @pulshr_pl, @wnppl i  @PSamorzadowy; a zaraz za nimi @zachodni i @BiznesAlert.

W ramach tegorocznej edycji Kongresu zorganizowaliśmy spotkanie dla mediów pod hasłem #mediatweetup, podczas którego pokusiliśmy się o podsumowanie aktywności redakcji i dziennikarzy w mediach społecznościowych. Poza rankingami najaktywniejszych i najpopularniejszych profili, wyróżniliśmy również najciekawsze posty. Dużą ich część stanowiły te nawiązujące do Katowic – miasta, w którym od dziesięciu lat odbywa się Europejski Kongres Gopodarczy – podsumowuje Marta Stach, rzecznik prasowy EEC.

Kongres, poza twitterem, relacjonowano także poprzez Facebook, Instagram oraz na blogach i forach internetowych.

10. jubileuszowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego odbyła się w dniach 14-16 maja br. Największa impreza biznesowa w Europie Centralnej zgromadziła w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku ponad 11,5 tys. gości z całego świata.

Może Ci się również spodoba