Case study: działania promocyjne dla Porsche Polska

Firma, która kroczy własną drogą. Marka, która nie tworzy jedynie samochodów sportowych. O kim mowa? O najbardziej dochodowym producencie samochodów na świecie. Poznajcie bliżej marketingową filozofię i strategię Porsche

Pierwszy sportowy samochód Porsche powstał dokładnie w 1984 roku, stworzył go Ferdynand Porsche senior. Przez te lata z pewnością w firmie wiele się zmieniło, jednak nie bez powodu nam nadal Porsche kojarzy się z luksusowymi i sportowymi samochodami. Zawdzięczamy to dzięki odgórnie przyjętej filozofii firmy oraz identyfikacji marki.

Jak wiadomo dziś nie szukamy zaspokojenia głodu samego w sobie, dziś produkt ma nam dawać przeżycia, emocję czy niezastąpione wrażenia. Tak naprawdę dobry produkt powinien posiadać dwie cechy: tożsamości oraz osobowość. Moim zdaniem, firma Porsche świetnie wpisuje się w powyższe założenia. A dzięki zabiegom takim jak branding, czy corporate identity doskonale wzmacnia swój przekaz i komunikację.

Poniżej ewolucja emblematu Porsche.

Źródło: https://www.facebook.com/PorschePL

Po tak obszernym wstępie czas na konkrety…

Od początku istnienia marka Porsche dostarcza nam nie tylko sam produkt, lecz pewien styl życia. W ramach tej koncepcji organizuje kluby użytkowników i fanów samochodów, rozszerza swój asortyment produktowy o kosmetyki, odzież czy gadżety. Prowadzi również swój profil na Facebooku – Porsche Polska, który obecnie gromadzi ponad 10 tyś. fanów. Dodatkowo współpracuje także na zasadzie co-brandingu z wieloma markami. W ten sposób Porsche eksponuje swoje logo na np. obuwiu Adidas, zegarkach Eterna czy na akcesoriach AGD marki Siemens.

Kosmiczna promocja Porsche

Ostatnim przykładem współpracy z firmą Porsche była kampania promocyjna pt. „Kosmiczna promocja”, zorganizowana w zeszłym roku przez markę Black. Główną nagrodą w ramach promocji napoju był właśnie samochód Porsche Boxter. Dodatkowo codziennie można było wygrać gadżety Porsche Design Studio, a jakby tego było mało – co miesiąc do zdobycia był zestaw PlayStation 3 z kierownicą Porsche i grą „Need For Speed”. Aby całkowicie wykorzystać potencjał marki Porsche stworzono również limitowane butelki PET Porsche Design Studio.

Najnowsze działania promocyjne dla Porsche

Obecnie prestiżowa firma Porsche kontynuuje rozpoczętą w październiku kampanię komunikacyjną, która przedstawia ofertę leasingową i ubezpieczeniową. „Kontrakt na spektakularne osiągi. Porsche Leasing od 103%. Limitowana oferta na modele: 911 w leasingu 103%, Panamera w leasingu 105%, Cayenne w leasingu 107%” – tak przedstawia się główne hasło kampanii skierowanej do potencjalnych klientów marki Porsche oraz pracowników salonów dealerskich.

– Nazewnictwo produktów oraz wykorzystane wizualizacje nawiązują do stylistyki legendarnej marki samochodów Porsche, która jest gwarantem jakości i optymalnego dopasowania oferty finansowej do potrzeb klientów. Przygotowując kampanię komunikacyjną Porsche Leasing i Porsche Ubezpieczenia kluczowe było zrozumienie oczekiwań klienta, który ceni prestiż, luksus i bezkompromisowość samochodów Porsche – mówi Urszula Trzcińska, ekspert ds. marketingu w Volkswagen Bank Polska S.A.

Kampania promocyjna obejmuje reklamy w prasie, które są skierowane do kadry menedżerskiej – „Harvard Business Review”, „Private’s Banking”, „Diner’s Magazine”, „Forbes” oraz „MBA Manager”. Dodatkowo prowadzona jest komunikacja on-line na stronach internetowych Porsche (www.porsche.pl) oraz Volkswagen Bank Polska (www.vwbank.pl), a także promocja w wyszukiwarkach. Potencjalni klienci otrzymają również spersonalizowane newslettery.

Oczywiście, dla mnie najciekawsze są działania public relations firmy Porsche. W ramach kampanii zobaczymy eventy, specjalnie wyeksponowane materiały reklamowe w salonach marki Porsche w postaci: broszur wraz ze stojakami, plakatów, naklejek magnetycznych na stojaki oraz teczek ofertowych. Stworzone zostały również roll-upy i bannery, które są wykorzystywane podczas specjalnych eventów. Kampanii towarzyszy również akcja aktywacyjna skierowana do sprzedawców, realizowana w ramach programu partnerskiego – „Formuła Zysku”. Działania reklamowe w prasie i Internecie potrwają do grudnia.

Wszystkie powyższe działania PR wspiera warszawska agencja – Multi Communications. Za kreację kampanii odpowiada agencja Diferente, a za planowanie i zakup mediów oraz realizację działań reklamowych odpowiedzialny jest dom mediowy Mindshare.

Podsumowując, kampanie promocyjne luksusowych samochodów nie są łatwe, ale jeśli zadziałają zyskają przynajmniej jednego nowego nabywcę, a to jak wiadomo jest już ogromnym sukcesem. Porsche jako marka pomimo tego, że dla wielu ich produkty są niedostępne, okazuje się dość przyjazna oraz otwarta. Zdecydowanie mogę przyznać, że ich działania promocyjne, tak jak same produkty są tworzone na najwyższym poziomie.

Może Ci się również spodoba