Cannes Lions 2013

Pierwsze wyróżnienia Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2013 rozdane. Jakie agencje zostały nagradzane za swoje kampanie promocyjne?

Cannes Lions 2013

Dokładnie wczoraj rozpoczęła się 60. edycja festiwalu Cannes Lions, do której w tym roku zgłoszona została rekordowa liczba prac – łącznie 35 765 prac z 92 krajów świata – w tym także 144 prace z Polski.

Kto jako pierwszy otrzymał nagrodę?

Pierwszy Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2013 powędrował do Heinekena i agencji Wieden & Kennedy Amsterdam. Marka otrzymała nagrodę w kategorii (creative effectiveness ) „Efektywna kreatywność” za kampanię „Heineken The Date”.

W tej kategorii trzeba było wykazać się nie tylko kreatywnością, ale również skrupulatnym przedstawieniem 40-stronnicowego dokumentu z realizacji kampanii i udowodnienie, że była ona skuteczna.

Dlaczego akurat kampania Heinekena?

Kampania marki Heineken potrafiła wykazać wzrost udziałów i zwiększenie sprzedaży w każdym kraju, w którym przeprowadzono kampanię. Jurorzy dostrzegli w tej promocji przede wszystkim bardzo szczegółowe i precyzyjne wykonanie reklamy, w której pojawiły się magiczne sztuczki i świetna gra aktorska.

Podkreślili również, że kampanie piwowarskie są dość kłopotliwe do realizacji ze względu na fakt trudności odróżnienia jednej marki od drugiej. Dokumentacja konkurencji również odbiegała jakościowo od tej przygotowanej przez Heinekena, a raczej agencji Wieden & Kennedy. Problemem bowiem okazało się już samo wypełnienie papierów…

Poniżej spot na temat jak kręcono kampanię „Heineken The Date”:

Kto jeszcze odebrał nagrodę?

Kolejnego Lwa, a dokładnie trzy nagrody zgarnęła kampania przygotowana przez McCann Melbourne dla australijskiego metra pt. „Dumb Ways to Die”. Kampania otrzymała dwa wyróżnienia Grand Prix w kategorii „Direct Lions” i „PR Lions”. Dodano także Złotego Lwa w kategorii „Promo & Activation Lions”.

Kampania ta zbliża się do 50 milionów wyświetleń na YouTube! Ale dla jurorów to było coś więcej niż tylko zwykły spot. Sama piosenka napisana przez australijskiego muzyka – Ollie McGill z zespołu The Cat Empire i wykonana przez Emily Lubit została udostępniona na iTuners, gdzie znalazła się w Top 10, w ciągu 24 godz. od jej wydania.

Ale to nie koniec wieści. Dwie amerykańskie agencje zdobył złoto w kategorii „PR Lions”: Draftfcb z Nowego Jorku za kampanię Orego „Twist” oraz agencja Saatchi & Saatchi oddział w Los Angeles za kampanię Toyoty.

Oreo-Daily-Twist-4

Wczoraj w Cannes ogłoszono nominacje w kategoriach: Creative Effectives Lions, Mobile Lions, PR Lions, Press Lions, Outdoor Lions, Media Lionn, a w dniu dzisiejszym zostaną ogłoszone nominacje w kolejnych kategoriach: Cyber Lions, Radio Lions i Design Lions.

Do tegorocznej edycji konkursu 144 prace zgłosiły 34 polskie firmy. Najwięcej w kategoriach: Press (23), Media (22), Promo & Activation (18) i Direct (16). Najwięcej zgłoszeń przesłały: DDB Warszawa (29) oraz Leo Burnett Warsaw (27).

Może Ci się również spodoba