Browar Pilsweizer przedstawia plany na 2018 r. i podsumowuje 2017 r. – wzrost o ponad 30 proc.

Browar Pilsweizer

Browar Pilsweizer znacząco poprawił wyniki sprzedażowe w 2017 r. Roczna produkcja browaru wzrosła o 20,6 proc. i osiągnęła rekordowy poziom 17,16 tys. hektolitrów (poprzedni rekord, z ub.r., wynosił 14,23 tys. hektolitrów). Sprzedaż wzrosła aż o 30,8 proc., osiągając poziom 14,26 tys. hektolitrów, wobec 10,88 tys. hektolitrów w 2016 r. Przychody wzrosły do niemal 7 mln zł. Plany na 2018 r. zakładają m.in. ustanowienie nowego rekordu produkcji (na poziomie ok. 20 tys. hektolitrów) oraz coraz mocniejsze wchodzenie z dystrybucją w kanał HoReCa. Ważnym wydarzeniem dla browaru jest otrzymanie dotacji UE na modernizację maszyn, która także zostanie przeprowadzona w tym roku.

Dobry rok 2017 dla Browaru Pilsweizer to przede wszystkim efekt dalszej rozbudowy sieci sprzedaży oraz wprowadzenia na rynek szeregu piwnych nowości, znacznie urozmaicających ofertę browaru. Pilsweizer rozpoczął współpracę m.in. z sieciami Carrefour, Auchan i Eurocash. Poza tym zasięg jego dystrybucji powiększył się o nowe hurtownie i sklepy niesieciowe, oraz zwiększoną obecność w kanale HoReCa (nowe bary, hotele i restauracje współpracujące z Pilsweizerem). Browar wprowadził też do swojej oferty szereg nowych piw, m.in. Pszeniczne Kwaśne, Legnickie, Dla Krakowian, Krynickie, Zakopiańczyk Ciemny, kilka piw smakowych (np. Pilsweizer Miód Malina), czy Porter Galicyjski. To ostatnie – ciemne piwo z gatunku „porter bałtycki” – cieszyło się w 2017 r. szczególną popularnością wśród konsumentów, zostało także docenione ze względu na design butelki (Pilsweizer Galicyjski, obok 2 innych produktów z Polski, trafił do globalnego katalogu 100 najlepszych projektów opakowań szklanych przygotowywanego przez firmę Owens-Illinois).

Wszystko to sprawiło, że browar znacząco poprawił wyniki sprzedażowe w 2017 r.  – roczna produkcja browaru wzrosła o 20,6 proc., osiągając rekordowy poziom 17,16 tys. hektolitrów (rok wcześniej było to 14,23 tys. hektolitrów). Sprzedaż wzrosła aż o 30,8 proc., osiągając poziom 14,26 tys. hektolitrów (wobec 10,88 tys. hektolitrów w 2016 r.)

Przychody netto browaru wyniosły w 2017 r. 6,99 mln zł, wobec 5,45 mln zł w roku 2016, co oznacza wzrost rok do roku o 28,3 proc.

Inwestycje w modernizację browaru podjęte w ubiegłych latach owocują sukcesywnym zwiększaniem jego mocy produkcyjnej – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer – Rok 2018 będzie pod tym względem nawet jeszcze bardziej przełomowy, bowiem browar uzyskał dotacje z UE na całkowitą modernizacje urządzeń i maszyn, co będzie się działo właśnie w najbliższych miesiącach.

Wśród priorytetowych planów Browaru Pilsweizer na 2017 r. jest dalsze umacnianie obecności piw browaru w segmencie gastronomicznym (HoReCA).

Poszukujemy odbiorców, którzy będą chcieli wyróżnić się na tle konkurencji prawdziwym piwem z regionalnego browaru i rzeczywiście grono takich odbiorców stale się powiększa – dodaje Chovanec. – W planach na 2018 r. zakładamy także przygotowanie kilku piwnych nowości, chociaż skoncentrujemy się na modernizacji maszyn i urządzeń, o której wspomniałem, tak więc pewnie nowości produktowych w tym roku będzie nieco mniej niż w ubiegłym.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.

W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa. Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).

Może Ci się również spodoba