Brand Hero gotowy na wszystko!

Podbijają serca wielu internautów, przyciągają inteligencją, zabawnymi dialogami i nietypowymi pomysłami. Żadna inna firma nie może pochwalić się takimi ikonami marki. Co więcej żadna inna dzięki Brand Hero nie osiągnęła takiego sukcesu. Z pewnością już wiecie o kim mowa…

Serce i Rozum - kampania promocyjna

Źródło: https://www.facebook.com/serceirozum

Ostatnio zauważyłam bardzo popularny trend w marketingu, a mianowicie tworzenie na potrzeby promocji – Brand Hero. To najczęściej fikcyjni bohaterowie marki, którzy mają za zadanie wyróżnić markę, skutecznie komunikować jej wartości, budzić sympatię oraz zapaść w pamięć. Najprościej tłumacząc Brand Hero to postać, w którą poprzez działania promocyjne tchnięto życie.

Po co marce taki bohater? Trudno jest, bowiem opowiedzieć o produkcie, jego korzyściach, wartościach czy filozofii w dosłowny sposób. Przekazać emocje tak, aby odbiorca nie musiał doszukiwać się drugiego dnia i czytać między wierszami. Brand Hero to właśnie sposób na nadanie marce osobowości.

Najbardziej znanymi polskimi Brand Hero są oczywiście „Serce i Rozum”. Kampanię promocyjną obecnie znanych i lubianych bohaterów uruchomiono na Facebooku dokładnie 10 sierpnia 2010 r. Ich głównym zadaniem była promocja usług Telekomunikacji oraz zmiana ówczesnego negatywnego wizerunku TP S.A. Dzięki stworzonym bohaterom firma stała się bardziej przyjazna i lubiana przez Polaków. Ich sukces należy upatrywać w tym, że stworzone postacie przyczyniły się na pozytywną osobowość marki TP i pozwoliły klientom na zbudowanie z nią więzi.

Serce i Rozum - kampania promocyjna

Źródło: https://www.facebook.com/serceirozum

Obecnie w najnowszej kampanii promocyjnej „Serce i Rozum” podejmą się sensacyjnej misji. Ich zadaniem będzie odnalezienie jednego elementu, dzięki któremu wywołają zniżkę łańcuchową. Najnowszy odcinek przygód pary gotowych na wszystko bohaterów, stworzony przez agencję Publicis zachęca do skorzystania z wyjątkowej oferty Open Orange, w której łączenie usług jest nagradzane ciekawymi zniżkami. Kreacje z udziałem „Serca i Rozumu” zobaczą widzowie stacji: TVP, TVN, Polsat, pakietu stacji AT Media. W miejscach sprzedaży pojawią się ulotki i plakaty informujące o promocji.

Nową kreację intrygujących bohaterów stworzyli: Paweł Merecz (Dyrektor Kreatywny agencji Publicis), Anna Nowicka (Art Director) i Adam Niezgoda (Copywriter) wraz z działem marketingu Orange. Reżyserię spotu powierzono Kamilowi Polakowi i Wojciechowi Wawszczykowi. Produkcją zajmowały się Film IT i Human Ark. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.

Uważam, że nowy spot, jak zresztą wszystkie poprzednie, jest błyskotliwy, przemyślany i zdobędzie grono sympatyków. Jednak nie da się ukryć, że gdyby „Serce i Rozum” sprzedawało z pewnością nie zdobyliby tylu fanów, ani nie wzbudziliby tak ogromnej sympatii. W tym przypadku strategia jest dość prosta – nie sprzedajemy a dostarczamy rozrywki. „Serce i Rozum” to tak naprawdę postacie, które mają tworzyć wizerunek. Gdy nadejdzie czas, że staniemy przed wyborem oferty powinniśmy sobie, po prostu o nich przypomnieć…

Może Ci się również spodoba

  • Jestem zachwycona! Tego typu tekstu szukalam. Mam juz wszystkie potrzebne mi informacje, a zdobycie ich okazalo sie byc proste i przyjemne. Dzieki wielkie za notke!