Audi rzuca wyzwanie i wywołuje wojnę

Znacie reklamę, która jest doskonałym przykładem kontentu pożądanego przez grupę docelową? Co więcej, w znakomity sposób przedstawia walkę brandów, a na dodatek jest zabawną promocją? Jeśli nie to zapraszam do czytania.

Zachary Quinto vs. Leonard Nimoy: "The Challenge"

Jak dobrze, że na świecie powstają zabawne, błyskotliwe i przemyślane kampanie promocyjne, gdyby ich zabrakło marki byłyby z pewnością tylko zwykłymi produktami – bez charakteru, emocji, osobowości i tego czegoś… Strach pomyśleć, że stracilibyśmy również tak zwany: branded content, który łączy rozrywkę z reklamą. Dzięki któremu przekazy promocyjne są akceptowane, a nawet pożądane przez konsumentów.

Uważam, że im mniej w promocji informacji o samej marce czy jej produktach tym lepiej. To nie ona ma tutaj odgrywać najważniejszą rolę. W Polsce takie kampanie w dalszym ciągu należą do rzadkości, dlatego dziś pokaże Wam świetny przykład reklamy, która jest rozrywką, a nie irytującym przerywnikiem.

Najnowszy spot promocyjny Audi to najgorętsze video ostatnich kilku dni. Dlaczego? Powodów jest kilka. Po pierwsze, marka ta odważyła się w reklamie zaatakować swojego głównego konkurenta, czyli Mercedesa. Po drugie, pojawiła się w niej kultowa postać amerykańskiej pop kultury – Spock, znany z popularnego serialu Star Trek. Jakby było tego mało w spocie zobaczymy dwóch aktorów, którzy w ostatnim czasie wcielili się w tą postać – Leonarda Nimoya i Zachary’ego Quinto. Mi te osobowości nie za wiele mówią, ale z pewnością dla fanów serialu jest to coś wyjątkowego.

Zachary Quinto vs. Leonard Nimoy: "The Challenge"

W reklamie Quinto rzuca wyzwanie starszemu koledze – kto dojedzie pierwszy do klubu golfowego, ten wygrywa. Typowy, zwykły zakład, jednak cała sytuacja jest podana odbiorcy w zabawny sposób. Zachary Quinto wsiada do nowoczesnego Audi S7, który dostarcza mu wiele przyjemności z jazdy. Natomiast Leonard Nimoy posiada równie piękny samochód – Mercedesa, lecz jest on nieco „nieprzystosowany” do współczesnych wymagań. Problemem, bowiem już okazało się zapakowanie kijów golfowych do bagażnika, ale to dopiero początek zmagań…

 

Spot „Zachary Quinto vs. Leonard Nimoy: „The Challenge” pojawił się w sieci 6 maja i od tamtego czasu zdobył ponad 3 mln wyświetleń na YouTube.

Oczywiście twórcy reklamy nie bez znaczenia postawili na postacie kojarzące się z serialem Star Trek, bowiem dokładnie na 17 maja zaplanowana jest w USA premiera filmu „W ciemność. Star Trek”.

Dla mnie to naprawdę świetny przykład dobrego kontentu, który wzbudza zainteresowanie, emocje i potrzeby grupy docelowej. Dzięki temu w łatwy sposób spot stał się pożądanym viralem i doskonałym przykładem na to, jak powinna wyglądać reklama.

Może Ci się również spodoba