9 PR-asówka

Zawsze, gdy zaczynam pisać PR-asówkę wydaje mi się, że nic szczególnego się nie wydarzyło. Kiedy po kilku godzinach kończę ją pisać, jestem zupełnie innego zdania. Jak będzie tym razem? Zapraszam na 9 PR-asówkę.

PR-asówka9

Za nami kolejny tydzień, a przed zbiór najciekawszych kampanii promocyjnych, informacji oraz wydarzeń, które zaciekawiły mnie w tym tygodniu. Cieszę się, że PR-asówka jest coraz bardziej popularna. To najlepszy dowód na to, że moja praca nie idzie na marne. Jeśli chcecie pomóc, zawsze możecie podesłać mi ciekawy temat.

Dobra, zaczynamy!

1. Dokładnie wczoraj wybiła godzin zero dla Ziemi. A wszystko przez akcję „Godzina dla Zieli WWF”, w której wzięłam również udział. Zgodnie z danymi podanymi na stronie, wczoraj o godz. 20.30 ponad 61 tys. osób zgasiło na godzinę światło.

http://www.godzinadlaziemi.pl

2. W tym tygodniu pojawiła się również nowa odsłona przygód znanych bohaterów marki – Serce i Rozum. Tym razem wcielili się w role, wymyślone przez Lemon Sky, a wzorowane na formacie popularnego programu Discovery Channel zatytułowanego: „Prawda czy fałsz – pogromcy mitów”. Serce i Rozum, czyli „Pogromcy liMitów” udowadniają między innymi, że serce (a właściwie Serce) może być sługą, małpi rozum to coś dobrego, a przez żołądek niekoniecznie dojdzie się do serca.

Więcej o akcji na blogu: http://pr-owiec.pl/pogromcy-nudnych-kampanii/

3. Żywiec przeszedł wizerunkowe odmłodzenie. Obecnie marka ta ma być z segmentu premium, odważną, dynamiczną i skierowaną do osób w wieku 25-30 lat. Aby zdobyć podniebienia młodszych smakoszy piwa, zmieniła swoją identyfikację wizualną: logo, opakowania i reklamę. Nowy wizerunek ma łączyć nowoczesność z tradycją.

Żywiec rebranding

http://manager.money.pl/news/artykul/marka;zywiec;odmladza;wizerunek,164,0,1272484.html

4. Coca-Cola staje się ekologiczna. Z tej okazji firma postanowiła „odchudzić” swoje butelki. Dodatkowo marka prowadzi kampanie wizerunkowe skłaniające Polaków do proekologicznych zachowań.

http://media2.pl/reklama-pr/101473-Coca-cola-odchudza-butelki-wideo.html

5. 21 marca rozpoczął się etap teaserowy tajemniczej akcji „Szybko zleciało w Lublinie. Na ulicach miasta ustawiono duże skrzynie z nieznaną zawartością. Na fan page’u akcji umieszczono zdjęcia różnych punktów w Lublinie, w których zrzucono pudła. Początkowo miejsca zostały oznaczone czerwonym krzyżem, później na niektórych z nich znalazły się skrzynie z tajemniczą zawartością. Naprawdę fajny i prosty ambient. Kolejna odsłona kampanii wystartuje 4 kwietnia o godz. 12.00.

Szybko zleciało

Szybko zleciało

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37913

6. Niecały miesiąc od momentu, w którym świat obiegły doniesienia o wprowadzeniu w Korei Północnej oficjalnej listy 28 fryzur dla kobiet i mężczyzn, rusza międzynarodowa kampania społeczna, zainicjowana przez Amnesty International Polska. Na stronie hairprotest.org każdy może dodać swoje zdjęcie i powiększyć listę fryzur. Tym samym pomagamy stworzyć najdłuższą foto petycję w historii.

http://hairprotest.org/

7. Dzieło sztuki na podłodze? Czemu by nie! W ranach promocji miasta Krosna powstał ciekawy projekt „The UnderGlass”, który zakładał wykonanie przez malarza i architekta Ryszarda „Ryha” Paprockiego trzeciego w Polsce trójwymiarowego malowidła, przedstawiającego podziemną pracownię hutniczą. W pierwszej połowie kwietnia na malowidle zaprezentowana zostanie animacja 3D mappingu. Za jej przygotowanie odpowiada firma Tving Stage Design.

www.marketing-news.pl/message.php?art=37933

8. Kolejną promocją, którą pokazano na podłodze była ta zorganizowana przez Polską Akcję Humanitarną. W ramach Światowego Dnia Wody organizacja wykorzystała najnowszą technologię po to, by w całej sieci Multikino pojawi się na podłodze interaktywny plakat filmowy, który sprawił, że każda osoba przechodząca przez niego mogła zostać bohaterem akcji i odmienić życie mieszkańców wioski.

Nietypowe – genialne!

http://nowymarketing.pl/a/1283,swiatowy-dzien-wody-na-interaktywnych-podlogach-i3d-network

9. Kolejną marką, która wykorzystała mapowanie projekcyjne 3D był Range Rover. W ramach promocji udało im się wykorzystać ciekawy sposób przedstawienia produktu. Promocja w tym przypadku polegała na wyświetleni projekcji bezpośrednio na „żywym” produkcie. Efekt był zachwycający.

O akcji napisałam na blogu: http://pr-owiec.pl/reklama-bez-reklamy/

10. „Szpalty Roku”, czyli wartościowy konkurs dla twórców publikacji drukowanych i elektronicznych – zarówno dla firm (właścicieli tytułów), jak i agencji content marketing. Jeśli prowadzicie w firmie magazyn, biuletyn wewnętrzny lub zewnętrzny – zgłoście swoje prace.

http://www.szpaltyroku.pl/

11. A jeśli chcecie dowiedzieć się jak zwiększać przychody z segmentu mobilnego? Jak planować skuteczne działania marketingowe? Jak sprzedawać i promować treści na różne urządzenia mobilne? Warto jutro wybrać się na konferencję: Generation Mobile 2013. Organizatorami są Antyweb i NoNoobs. Spotkanie poświęcone będzie szybko rosnącemu rynkowi mobilnemu.

http://www.generationmobile.pl/

12. Polacy w jury Cannes Lions. A dokładnie Katarzyna Przewuska z COO Havas Worldwide Warsaw oraz Piotr Chrobot z Saatchi & Saatchi Digital Poland będą jurorami w tegorocznej, jubileuszowej 60. edycji festiwalu Cannes Lions.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=123001

13. Jak wynika z raportu „Brandwatch”, który ukazał się na serwisie mediabistro.com – 68 proc. Brytyjczyków jest zaangażowanych w komunikację na Twitterze, a 3,6 proc. tweetów w Wielkiej Brytanii dotyczy marek z różnych sektorów. Na 25 postów jeden dotyczy marek, co daje prawie 13 tys. tweetów na minutę. Dzięki temu serwis może stać się kolejnym wartościowym narzędziem dla biznesu.

http://www.mediabistro.com/alltwitter/twitter-uk-2013_b38015

14. I na zakończenie jak zawsze najciekawsza reklama tygodnia. Czy dotyczy was zjawisko „social smokers”, czyli palenia tylko na imprezach? Najnowsza kanadyjska kampania społeczna, próbuje w dość zabawny i sprytny sposób, walczyć z tym uzależnieniem.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba