8 rodzajów artykułów, które chcemy czytać

content marketing

Szukasz sposobu na dobry content marketing? Chcesz publikować przydatne, wysokiej jakości treści, które będą angażować? Poznaj 8 rodzajów artykułów, których nie da się przeoczyć.

Przeglądając Internet, przechodząc z jednej strony na drugą wszystko staje się jasne – bez ciągłego generowania nowej treści, Internet jest niczym… Content marketing przejął władzę i to na dobre. Wiedzą o tym zarówno PR-owcy, jak i specjaliści od SEO. Obserwując polski rynek nie sposób nie zauważyć zwiększoną częstotliwości publikowanych materiałów w formie raportów, analiz, aplikacji czy infografik. To prawie niemożliwe, aby w ciągu jednego dnia (a nawet przez 5 minut) nie zetknąć się z nowym artykułem, tweetem czy postem. Badania Google pokazują, że niemal każdy przed dokonaniem zakupu, szuka informacji za pośrednictwem wyszukiwarek i czerpie wiedzę ze średnio 10 źródeł online. Pomimo tych codziennych marketingowych praktyk nadal ogromnym wyzwaniem jest tworzenie wysokiej jakości treści.

To jasne, że content marketing jest głównym zadaniem dla wielu firm pragnących interakcji ze swoją grupą docelową. Niestety oryginalne, interesujące treści pozostają wyzwaniem często nie ze względu na ograniczony budżet, ale ze względu na brak czasu i brak możliwości tworzenia wystarczającej ilości contentu. Można jednak pracować sprytniej, a nie ciężej, aby stworzyć wysokiej jakości treści. Jak to zrobić? Poznajcie moje wskazówki.

1. Twarde dane

Słowa nie zawsze są tak skuteczne jak liczby. Jeśli posiadasz bogatą wiedzę i ciekawe dane na temat branży, w której pracujesz – wykorzystaj to. Zdecydowanie lepiej czyta się artykuły, w których znajdziemy nie tylko potok słów, ale ich potwierdzenie w danych. Z punktu widzenia content marketingu taka wiedza to prawdziwy skarb. Ale zawsze pamiętaj o tym, kto będzie czytał tekst. Jeśli będą to tzw. zwykli ludzie, należy wszystko maksymalnie uprościć.

2. Listy

Listy to jedne z popularniejszych form artykułów. Widzisz je wszędzie. Myślisz, że ten artykuł jest rodzajem przypadku? Listy są tak atrakcyjne, ponieważ ludzie lubią przejrzyste teksty, które mogą odkrywać. Pobudzają one naszą ciekawość, a my nie potrafimy im się oprzeć. My po prostu kochamy ładne listy. A zwłaszcza takie, które mają 10, 16, 23 lub 24 punkty. Stąd też forma i tytuł mojego artykułu. Warto pamiętać, że nie wystarczy uruchomić listę z jednym punktem, liczy się również jej wstęp i zakończenie. Nie należy również łączyć ze sobą dwóch różnych list. Dobra lista to taka, którą w łatwy sposób możemy podzielić się w social mediach. Dlatego na stronie z artykułem nie może zabraknąć wtyczek społecznościowych.

3. Nie takie straszne raporty

Raport to pogłębione studium przypadków, skoncentrowane na jednym temacie. Powinien być bogaty w informacje, wykresy, liczby i do pobrania w PDF. Raporty są cennym źródłem informacji, ponieważ zawierają wiele wspaniałych danych. Docierają również do jasno sprecyzowanej społeczności, a nie do ogółu.

4. Długość ma znaczenie

Możemy myśleć, że ludzie nie czytają artykułów, do pewnego stopnia to prawda. Nie wszystko jednak stracone. Według serwisu SerpIQ przeciętna liczba słów na stronach z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania w Google przekraczała 2 tys. Z kolei z serwisu quicksprout możemy się dowiedzie, że wpisy na Facebooku, które linkowały do stron, na których tekstu było więcej niż 1,5 tys. słów, zyskiwały o 22,5% więcej lajków od tych, które treści miały mniej. Jeżeli chcemy dotrzeć do świadomych czytelników – wykorzystajmy ten fakt.

5. Własny punkt widzenia

Dobry artykuł powinien określać nasz własny punkt widzenia. Wybierz pozycję, czy jesteś za, a może przeciw, trzymaj się jej i dobrze ją uargumentuj. Takie artykuły zawierają unikalne informacje – nie do skopiowania nigdzie indziej.

6. Interakcja

Jedną z zalet content marketingu jest fakt, że na opublikowane artykuły możemy zareagować, skomentować je. Jeśli znasz blogerów, konkurencję z twojej branży reaguj na ich treści. To doskonały sposób na pozyskanie ruchu, nowych czytelników dla siebie. Różni się to zasadniczo od przytoczonej wcześniej argumentacji tym, że argumentacja to nasze zdanie przedstawione punkt po punkcie, odpowiedź (nawet w formie artykułu) czy komentarze oddziałują bezpośrednio na drugiego autora. Oczywiście, nie musimy być od razu niemili lub publicznie oczerniać kogoś. Ale to co warto zrobić, to stworzyć życzliwą interakcję.

7. Badania

Świadomi czytelnicy kochają badania. Jeśli się wysilimy, aby odkryć kilka potężnych faktów to niewątpliwie będzie to wysokiej jakości content marketing. Badania nie są łatwe. Trzeba poświęcić im sporo czasu, a następnie uzyskane informacje przedstawić w zrozumiały sposób np. w formie infografiki, eBooka czy webinarium – możliwości jest wiele. Wyniki jednak są warte kilku nieprzespanych nocy i litrów wypitej kawy.

8. Krok po kroku

Ostatnia forma dobrego content marketingu to tak zwane tutoriale, które mogą być przedstawione w formie video marketingu. Użytkownicy zmęczeni komunikatami tekstowymi, chętnie sięgają do filmów wyjaśniających (explainer videos). Dzięki połączeniu tekstu, dźwięku, obrazu i ruchu siła takiej treści na oddziaływanie staje się ogromna. Video marketing doskonale również wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych. Aby nie być gołosłowną przytoczę badania ReelSEO, według nich 41% dorosłych w Stanach Zjednoczonych ogląda filmiki w sieci. A co minutę na YouTube dodawanych jest 25 godzin nowych materiałów video. Według firmy SundaySky, po dodaniu słowa „video” do tytułu lub samej treści nasz CTR może wzrosnąć nawet o 13%.

Content tworzony przez firmy jest tak różny, jak różne są rodzaje publikacji. Właściwa strategia komunikacji content marketingowej gwarantuje długoterminowy wzrost liczby użytkowników. Strona, która została dobrze zaprojektowana i zawiera dobry content może generować traffic przez wiele miesięcy, a nawet lat. Ponadto udany content marketing tworzy pozytywne skojarzenia z Twoją marką – bez konieczności sięgania po marketing produktu. Warto o tym pamiętać, ponieważ Google nagradza strony, które dysponują dobrym contentem i podwyższa ich pozycję w rankingu wyszukiwarek. Oferuj coś więcej niż sam produkt, oferuj doświadczenia, przeżycia i wyższy cel.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba