8 PR-asówka

W tym tygodniu mogliśmy zobaczyć kilka naprawdę dobrych, niestandardowych akcji promocyjnych. W kolejnym podsumowaniu tygodnia będzie więc o marce Old Spice, pierwszym w Polsce pokazie video mappingu 3D, a nawet o tym jak wykorzystać przejście podziemne do promocji. W kolejne PR-asówce nie zabraknie również najnowszych wieści ze świata public relations. Zapraszam!

8 PR-asówka

1. Kolejny tydzień należał przede wszystkim do marki Old Spice, która zatrudniła nowego dyrektora ds. marketingu. Mr. Wolfdog (bo tak się nazywa) stara się przekonać oglądających, że doskonale zna się na marketingu i jednocześnie zachęca do obserwowania swoich profili na Twitterze i Tumblerze. Szefowie firmy najwidoczniej doszli do wniosku, że pora odświeżyć nieco wizerunek…

Bardzo dobra i ciekawa promocja. Więcej o niej dowiecie się z mojego wpisu na blogu:

http://pr-owiec.pl/dziki-dyrektor-ds-marketingu/

2. Do najlepszych niestandardowych akcji promocyjnych tygodnia możemy również zaliczyć tą zorganizowaną przez markę Škoda. Premierze nowej Škody Octavii towarzyszy m.in. pierwszy w Polsce pokaz video mappingu 3D na muralu oraz w sali kinowej. Kampania nowej ŠKODY Octavii jest największą i najbardziej rozbudowaną akcją w dotychczasowej historii marki na rynku polskim. Idea kampanii została powiązana ze słownikowym wyjaśnieniem znaczenia słowa „amazing”.

pokaz video mappingu 3D na muralu

http://media2.pl/reklama-pr/101170-Najwieksza-kampania-kody-w-trojwymiarze-na-muralu-i-w-kinie-wideo.html

3. Marka Nike również pokazała, że potrafi zaskoczyć. Do swojej promocji wykorzystała przejścia podziemne (pod Rondem Dmowskiego), gdzie zaprezentowała historię kultowych Air Maxów. Kampanię zaprojektował i realizuje zespół Client Leadership.

Marka Nike

http://media2.pl/reklama-pr/101201-Nike-Air-Max-zdominowaly-podziemia-Warszawy.html

4. Od 15 marca na ekranach kin, TV oraz na największych portalach w Polsce pojawiła się wyjątkowa produkcja. A mianowicie przewrotna kampania pt. „Pieniądze mogą pokonać raka”, za której koncept strategiczny i kreatywny odpowiada DDB Warszawa. Kampania została przygotowana dla Fundacji Alivia. Jej celem jest przełamanie schematów w mówieniu i myśleniu o leczeniu raka.

Świetne wykonanie oraz muzyka!

http://nowymarketing.pl/a/1243,pieniadze-moga-pokonac-raka-kampania-przelamujaca-schematy-w-mowieniu-o-chorobie-od-ddb-warszawa-i-platige-image

5. Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants będzie odpowiedzialna za public relations wszystkich marek w portfolio Coca-Cola Poland Services.

http://media2.pl/reklama-pr/101193-Rc2-dla-marek-Coca-Coli.html

6. Z początkiem marca firma Ciszewski MSL rozpoczęła współpracę z Discovery Networks CEEMEA. Agencja zajmie się obsługą korporacyjną oraz poprowadzi działania komunikacyjne dwóch kanałów – Discovery Channel i TLC.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37819

7. 15 marca ruszyła kampania wizerunkowa T-Mobile. Marka ta również zmieniła identyfikację wizualną. Modernizacja obejmie całe otoczenie T-Mobile, zaczynając od tradycyjnej reklamy i sponsoringu, a kończąc na strojach firmowych noszonych przez pracowników w sklepach marki. Nadal będą używane istniejące elementy, takie jak logo T, tzw. digity, dżingiel reklamowy oraz kolor magenta.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37852

8. Kilka tygodni temu na kanale You Tube pojawiły się intrygujące filmiki znawcy chipsów – Mieszka Pierwszego Chipseliera. Pierwsze odcinki w zabawny sposób pokazywały, jak należy smakować i podawać chipsy. Najnowsze filmiki interaktywne z udziałem Mieszka rozwiewają wątpliwości i wyjawiają, że jest to kolejna odsłona kampanii Lay’s: „Jaki to smak”. Marka postawiła również na współpracę z blogerami, do których wysłała „Zestaw startowy Chipseliera”.

http://media2.pl/reklama-pr/101199-Tajemnicza-kampania-Lays.-Walka-o-gruba-kase.html

9. Pod hasłem „Co jesteś w stanie zrobić w imię przyjaźni?” Carlsberg wystartował z globalną kampanią online. Marka pokazuje, że odwaga wykazana podczas pomocy koledze z ekipy zasługuje na nagrodę. Tym samym film wpisuje się w globalne pozycjonowanie marki wyrażone hasłem „Dałeś radę. Za to należy się Carlsberg”. Autorem kampanii jest agencja Duval Guillame Modem.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/41225,Carlsberg-w-kampanii-viralowej-testuje–przyjaciol-_wideo_

10. A jak marki zareagowały na wybór papieża? Poznajcie dwa najciekawsze memy, które pojawiły się w mediach społecznościach (jeden również na moim profilu).

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/41222,Reklamodawcy-reaguja-na-wybor-papieza

11. Znacie szefa marketingu i komunikacji, który skutecznie realizuje strategie marketingowe, uzyskując bardzo dobre wyniki dla podmiotu, w którym pracuje? Jest przy tym wartościowym człowiekiem, szefem oraz osobą, której nie są obce istotne problemy społeczne? Jeśli tak zgłoście go do konkursu na „Dyrektora Marketingu Roku 2012”. Organizatorem akcji jest Mediarun.

http://dyrektormarketinguroku.pl

12. „Możesz więcej niż myślisz” – tak brzmi oficjalny slogan, rozpoczynającej się w kwietniu tego roku kampanii marketingowej marki Powerade. Ambasadorem marki został Robert Korzeniowski.

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing,korzeniowski-nowym-ambasadorem-marki-powerade,40490,4,1,1.html

13. Agencja Lemon Sky sprawdziła, jak polskie spółki dbają o swój wizerunek w sieci. Przeprowadziła badania na próbie 40 największych, najbardziej dochodowych i najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Marki zostały zbadane przez pryzmat trzech obszarów: SERM (Serch Engine Reputation Management), postrzeganie marki oraz obecność w mediach społecznościowych. Wyniki badań, w formie infografiki dostępne na stronie agencji.

http://lemonsky.pl/pl/strona-glowna

14. I na zakończenie przedstawiam wielki hit wirusowy ostatnich dni, który został nakręcony z kamery sprytnie ukrytej w puszce Pepsi MAX. Zwariowaną akcję z udziałem kierowcy rajdowego Jeffa Gordona oraz przepięknego Chevroleta Camaro przygotowała dla Pepsi agencja TBWA\Chiat\Day.

Jest moc!

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba