7 PR-asówka

Czas na kolejne podsumowanie tygodnia. Dla tych, którzy jarają się dobrymi pomysłami, szukają wiadomości na temat najnowszych kampanii promocyjnych oraz informacji ze świata public relations, przygotowałam 16 informacji, z którymi wypada się zapoznać.

PR-asówka

No to zaczynamy kolejną PR-asówkę.

1. Łódź poszukuje profesjonalnej agencji PR. Dlaczego? Ponieważ brytyjski dziennik „The Sun” ukazał reportaż pokazujący Łódź jako miasto szare, nudne i wyludnione. To była dla władz Łodzi sytuacja kryzysowa, z którą walczyli sami urzędnicy, bez specjalistycznej pomocy. Ma się to zmienić, gdyż w budżecie zostały już przewidziane środki na współpracę z agencją public relations. Miasto chce, aby przetarg wygrała jedna z dziesięciu największych, a tym samym droższych agencji w kraju, a nie najtańsza.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37732

2. PKO BP rozpoczyna kolejną kampanię z udziałem Szymona Majewskiego. Tym razem Szymon wciela się w rolę podróżnika odwiedzającego krańce świata. Towarzyszy mu Królewna Śnieżka (w tej roli Paulina Krupińska – Miss Polonia 2012). Kluczowym medium kampanii jest telewizja. Kampanię od strony kreatywnej przygotowała agencja DDB.

http://media2.pl/reklama-pr/100957-Szymon-Majewski-na-krancach-swiata-w-nowej-kampanii-PKO-BP-wideo.html

3. We wtorek ruszyła nowa kampania „Kończ bez strachu”, którą zorganizował Społeczny Komitet ds. AIDS. W filmikach pojawili się popularni aktorzy: Dominika Gwit, Alan Andersz i Philippe Tłokiński. Moim zdaniem, spoty są dość mocne, ale chyba nie da się inaczej dotrzeć do młodego pokolenia…

http://konczbezstrachu.pl/

4. W tym tygodniu mogliśmy zobaczyć ciekawą promocję marki Triumph. W ramach promocji pt. „Przyjdź, Przymierz, Wygraj” na terenie Warszawy wykorzystano m. in. nośniki CLP, wśród których uwagę zwraca nietypowa ekspozycja bielizny Shape Sensation zachęcająca do jej przymierzania.

c4e9d37a015738a7075d847dbd16a9c0

http://media2.pl/reklama-pr/101054-Przyjdz-Przymierz-Wygraj-nowa-kampania-marki-Triumph.html

5. 6 marca wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa PZU pt. „Praca przez dużo P” budująca wizerunek ubezpieczyciela jako atrakcyjnego i pożądanego pracodawcy dla studentów i absolwentów.

http://media2.pl/reklama-pr/100994-Praca-przez-duzo-P-nowa-kampania-PZU.html

6. Orange postanowiło zadbać o swój wizerunek w social media i tym samym podjęli współpracę z agencją Płodni.com.

http://media2.pl/reklama-pr/100997-Plodni.com-zadbaja-o-social-media-Orange.html

7. I czas na najważniejszą informację tego tygodnia – Facebook wybrał agencje PR w Polsce. To właśnie agencja Hill+Knowlton Strategies będzie odpowiedzialna za prowadzenie komunikacji Facebooka w Polsce.

http://bit.ly/13NnnAl

8. Mam również dla Was ciekawostkę. A mianowicie PSL stworzyło własne koło public relations. Jak informuje Polityka, w Polskim Stronnictwie Ludowym powstało Koło Marketingu Politycznego i Public Relations. Działacze PSL mają pójść w ślady przewodniczącego Janusza Piechocińskiego, który jest określany jako „mistrz korzystania z Facebooka”.

Świat się kończy…

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=122160&rob=PSL_stworzylo_wlasne_kolo_public_relations

9. Konkurs na Blog Firmowy Roku łączy się ze Stowarzyszeniem Prasy Firmowej. Stowarzyszenie i Dominik Kaznowski postanowili zacieśnić współpracę, która będzie dotyczyć wzajemnego wsparcia informacyjnego, organizacyjnego i merytorycznego konkursu na najlepszy blog firmowy oraz projektów SPF.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=122457

10. Poczta Polska również wybrała agencję, która będzie odpowiedzialna za działania wizerunkowe w mediach społecznościowych. Kto się zmierzy z tym wyzwaniem? Agencja Glaubicz Garwolińska Consultants.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37724

11. 8 marca pojawiła się wiadomość na temat udziału Alicji Bachledy-Curuś w amerykańskiej reklamie Heinekena. Wielokanałowa kampania marki ma pokazać odświeżony wygląd butelki piwa. W telewizji zadebiutuje 11 marca, będzie jej też towarzyszyć kampania outdoorowa oraz działania w Internecie i mediach społecznościowych. Spot przygotowała agencja Wieden+Kennedy New York, reżyserował Rupert Sanders.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37780

12. Agencja Interactive Research Center we współpracy z Mobiu zaprezentowała wyniki badania „Multiscreening w Polsce”. Jak pokazuje raport, znaczenie i możliwości marektingowe smartfonów szybko rosną. Daje to specjalistom od marketingu zupełnie inne, skuteczne kanały komunikowania się z odbiorcami.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37777

13. I jeszcze jedna, bardzo dobra wiadomość – dwa polskie projekty zostały nagrodzone w Rebrand 100 Global Awards 2013. Do konkursu Rebrand 100 Global Awards 2013 można było zgłosić każdy rebranding, który wszedł w życie między styczniem 2010 a wrześniem 2012 r., niezależne od skali projektu czy miejsca powstania. Wśród nagrodzonych znalazły się dwa projekty z Polski: rebranding Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu oraz firmy narzędziowej Topex.

Gratuluję!

http://www.rebrand.com/awards

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37775

14. Pascala i Okrasę widzieliśmy już w wielu rolach. Tym razem zostali porywaczami, których łupem stał się Pawłem Małeckim, mistrza Polski cukierników.

Jak widać kampania Lidla nie ma końca. Z pewnością jest to rekord jeśli chodzi o prowadzenie długoterminowych działań promocyjnych w TV.

http://media2.pl/reklama-pr/101077-Pascal-i-Okrasa-porwali-dla-Lidla-mistrza-Polski-cukiernikow-wideo.html

15. Najważniejszy raport tygodnia? To ten mówiący, kto ile zarabiał w branży public relations w 2012 r. Portal PRoto.pl po raz siódmy zbadał poziom zarobków polskich PR-owców. Tegoroczne internetowe badanie trwało od 22 stycznia do 12 lutego 2013 roku. Anonimową ankietę online wypełniło 941 respondentów. Na tej podstawie opracowano raport, który daje obraz zarobków polskich PR-owców, a także pokazuje poziom ich zadowolenia z obecnej sytuacji finansowej.

Muszę się przyznać, że również wzięłam udział w badaniu. A jeśli chcecie dowiedzieć się z jakiego województwa pochodzę spójrzcie na raport i wykres – kto wziął udział w badaniach wg województwa. Podpowiem należę do tej części Polski, gdzie jest najmniej PR-owców…

http://www.proto.pl/raport_proto/info?itemId=122458

16. I na zakończenie mam dla tych, którzy wytrwali do samego końca przerażającą promocję nowego filmu pt. „Dead Man Down”.

To się nazywa mocne kino akcji!

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba