6 PR-asówka

Co ciekawego wydarzyło się w branży public relations? Jakie kampanie promocyjne miały swoją premierę? Co warto przeczytać i na jakich konferencjach być? Na te wszystkie pytania odpowiem w kolejnej PR-asówce. Zapraszam.

PR-asówka

Powiem szczerze, że napisanie kolejnej PR-asówki przyszło mi z lekkim trudem, ponieważ jestem chora, ale oczywiście tak łatwo się nie poddaję. Dlatego, tym bardziej docencie moje kolejne podsumowanie tygodnia. 🙂

Dobra zaczynamy…

1. Tydzień rozpoczął się od urodzinowej kampanii i konkursu Radia WAWA. Zdziwiłam się, że kampania ta była tak huczna. Organizatorzy akcji (Dział Promocji Grupy Radiowej Time) zadbali o: prasę, Internet oraz obecność w kinie. Reklamy prasowe ukazały się w następujących tytułach: „Gazeta Wyborcza”, „Super Express”, „Focus”, „Gala”, „Claudia”, „Cosmopolitan”, „Playboy”, „Dobre Wnętrze”, „M jak Mieszkanie” i „Moje Mieszkanie”.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37634

2. Dokładnie we wtorek ukazała się informacja na temat tegorocznego Kongresu Profesjonalistów PR, który odbędzie się 18 kwietnia w Rzeszowie. Jego tematem przewodnim będzie hasło: „Public relations 2020. Nowe trendy, narzędzia i finansowanie działań komunikacyjnych”. Kongres ma mieć formułę dialogu. W tym roku będzie to także miejsce praktycznego zdobywania wiedzy z zakresu public relations.

Więcej na ten temat: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37648

3. Land Rover przedstawił ciekawy pomysł na promocję z wykorzystaniem klawiatury komputerowej.

4. Coraz bardziej agencje PR oraz PR-owcy są doceniani za swoje działania. Dowód? Wrocławskie ZOO rozstrzygnęło konkurs na przygotowanie strategii marketingowej i przeprowadzenie kampanii informacyjnej w 2013 roku. Konkurs wygrała agencja Sarto. Cieszę się, że nawet ZOO dba o swój wizerunek!

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=122124

5. We wtorek wystartowała również ogólnopolska kampania reklamowa piwa Wojak z portfolio Kompanii Piwowarskiej. Akcja promocyjna zwraca uwagę na uczciwy sposób warzenia piwa, bez dodawania sztucznych enzymów przyspieszających jego produkcję. Spot reklamowy pojawi się we wszystkich najpopularniejszych stacjach telewizyjnych i będzie emitowany do 24 marca. Za działania PR odpowiedzialna jest agencja Alert Media Communications.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37630

6. Nie można zapomnieć również o gali rozdania Oscarów 2013. Portal Socialpress przygotował ciekawe dane na temat: jak Oscary były komentowane w social media. Na samym Twitterze opublikowano niemal 9 milionów tweetów powiązanych z rozdaniem Oscarów.

Więcej danych: http://socialpress.pl/2013/02/oscary-2013-w-social-media-lawrence-najlepsza-i-najlepiej-ubrana/#

7. Jaki jest najlepszy zawód na świecie? Oczywiście bycie PR-owcem! Portal usnews.com opublikował listę najbardziej kreatywnych, a zarazem najlepszych zawodów. PR-owiec znalazł się na miejscu pierwszym. Co ciekawe, do 2020 r. zatrudnienie w PR ma wzrosnąć o 23 proc.

http://money.usnews.com/careers/best-jobs/rankings/best-creative-jobs

8. W środę pojawiła się informacja na temat Young PR, czyli pierwszego Kongresu stworzonego z myślą o młodych, którzy rozpoczynają swoją przygodę z public relations. Organizatorem jest Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Newsline.pl. Wydarzenie odbędzie się w dniach 16-17 kwietnia 2013 roku, w siedzibie Instytutu.

http://www.kongresprofesjonalistow.pl/aktualnosci2/art,166,young-pr-pierwszy-kongres-stworzony-z-mysla-o-mlodych.html

9. Od piątku można obejrzeć nowy spot reklamowy Heyah promujący ofertę „60 minut za złotówkę do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych”, w którym wystąpiły bobasy. Kampania naprawdę jest zabawna i idealnie pasuje do wizerunku marki. Linię kreatywną kampanii przygotowała agencja reklamowa G7, za social media odpowiada agencja Interactive Solutions.

http://media2.pl/reklama-pr/100848-Bobasy-w-nowej-kampanii-Heyah-60-minut-do-wszystkich-sieci-za-1-zl-wideo.html

10. Zastanawiacie się, w jakich godzinach i w które dni najczęściej prowadzone są wysyłki w ramach kampanii e-mail marketingu? Jakie są taktyki firm pod tym względem? Kiedy e-maile są najczęściej otwierane przez odbiorców? Firma FreshMail przygotowała badanie na ten temat. Objęło ono ponad 35 milionów indywidualnych odbiorców kampanii e-mail marketingowych oraz ponad 3 miliardy wysłanych wiadomości.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37673

11. Znane są już wyniki konkursu Blog Roku 2012. Zwyciężył blog „From movie to the kitchen” autorstwa Pauliny Wnuk.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37693

12. Wystartowała nowa kampania promocyjna z udziałem znanej pary: Serce i Rozum. Niewiarygodne! Rozum ściągnął i zapamiętał cały Internet! A potem się obudził i …poszedł do parku, żeby Pieszczoch Posiedział na Pudelku… 😉

http://media2.pl/reklama-pr/100874-Rozum-mial-sen.-Sciagnal-caly-Internet.-Szybka-Neostrada-od-49-zl-wideo.html

13. Marketing miejsc ma już 10 lat! Co wydarzyło się przez tą dekadę? O tym przeczytacie w podsumowaniu Mateusza Zmyślonego, założyciela Eskadra MarketPlace, który odpowiedział na kilka pytań portalu wirtualnemedia.pl

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marketing-miejsc-ma-juz-10-lat

14. W tym tygodniu poznaliśmy również nowy poziom SEO, czyli kampanie „Ultimate Business Car” w Google Search Image. Trzech absolwentów Akademii Willem de Kooning w Rotterdamie odkryło nowy format reklamy – udało im się stworzyć kampanię reklamową Volkswagena w wynikach wyszukiwania grafiki.

Reklama jest świetna i z pewnością otworzy nowe możliwości dla promocji w Google.

1181_530_0_1_71d7116b2a__1_35

http://nowymarketing.pl/a/1181,nowy-poziom-seo-czyli-kampania-ultimate-business-car-w-google-search-image

15. Znacie fan page magazynu Press na Facebooku? Jeśli tak, to z pewnością kojarzycie ich cykliczne opowieści: „Z życia newsroomu” i „Z cyklu PR”. Tak na marginesie, jestem ich ogromną fanką. Skąd biorą swoje historyjki i na co liczą, prowadząc profil „Press” na Facebooku. O tym w wywiadzie poniżej:

http://www.press.pl/wywiady/pokaz/376,Na-Facebooku-jestem-amatorem

16. W tym tygodniu na moim blogu pojawiły się dwa teksty. Pierwszy na temat globalnej kampanii Nike  – http://pr-owiec.pl/nike-na-celowniku/, drugi dotyczył zabawnej i przerażającej promocji horroru „The Last Exorcism Part II”http://pr-owiec.pl/ostatnie-takie-ciecie/

17. I na zakończenie nowy spot reklamowy brytyjskiej marki czekolady Galaxy, w którym pojawia się nieżyjąca od 20 lat aktorka Hollywoodzka Audrey Hepburn. Twórcy reklamy pt. „Audrey Hepburn Galaxy Commercial” uzyskali zgodę dwóch synów nieżyjącej aktorki na jej wskrzeszenie za pomocą techniki komputerowej. Reklamę kończy zabawny slogan: Why have cotton when you can have silk?

Skończyłam i miewam się całkiem dobrze 🙂

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba