53 PR-asówka

53 PR-asówka

Kolejny zestaw najważniejszych wiadomości, informacji, reklam, wydarzeń – w jednym miejscu. Zapraszam na PR-asówkę.

Nie mogę narzekać, że nic się nie dzieje. Dzieje się naprawdę wiele. W tym tygodniu jednak reklamy wykreowane specjalnie na potrzeby Super Bowl przykuły moją uwagę i to właśnie najczęściej o nich mówiono (Wiecie, gdzie mogę oglądać transmisję meczu na żywo z reklamami?). Zapraszam na kolejną PR-asówkę, szykuję się na zmiany wyglądu mojego bloga. Nie gniewajcie się jeśli, coś będzie nie działać 🙂 Zaczynajmy!

1. Zbliża się Impreza numer jeden dla branży PR, czyli Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2014. Co w tym roku?

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=40929

2. Sotrender przedstawia podsumowanie roku 2013 na Facebooku w Polsce. 45 kategorii + 38 komentarzy. Kto najlepszy?

http://blog.sotrender.com/pl/2014/01/podsumowanie-2013/

3. 7 trendów w PR na rok 2014:

http://www.proto.pl/artykuly/info?itemId=129867&rob=Marcin_Nieweglowski,_wlasciciel_butiku_komunikacyjnego_OMG!_PR,_autor:_CreativeIndustries.co__7_trendow_w_PR_na_rok_2014

4. W poniedziałek Kominek przedstawił szóstą edycję rankingu blogerów, prowadzonego od 2009 r. W złotej dziesiątce najbardziej wpływowych blogerów bez większych zmian:

http://www.kominek.in/2014/01/ranking-najbardziej-wplywowych-blogerow-w-2013-roku/

5. Sam ranking nie wywołał tyle dyskusji, co zachowanie jednego z blogerów, który nie był zadowolony z umieszczenia w rankingu Kominka:

bit.ly/1bxrmRg

6. Zaskoczyła mnie informacja, że oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej został internetowy serwis wymiany walut Cinkciarz.pl. Jest to firma z Zielonej Góry, dlatego życzę jej powodzenia:

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cinkciarz-pl-sponsorem-pilkarskiej-reprezentacji-polski

7. Facebook obchodzi 4 lutego 10. rocznicę powstania. Czym Facebook jest dzisiaj? Jak zmienił nas i nasze życie? – na te pytania odpowiadają naukowcy SWPS.

2849_l

http://nowymarketing.pl/a/2849,10-lat-facebooka

8. VW odsłania swoją reklamę, którą również zaprezentuje podczas Super Bowl:

9. Alvernia Studios przygotowały spot z udziałem Alicji Bachledy-Curuś do wizerunkowej kampanii Krakowa za granicą. Władzie miasta chciałyby, by ruszyła ona jeszcze tej zimy.

news_44177_big2

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/44177,Alicja-Bachleda-Curus-reklamuje-Krakow

10. To chyba najlepsza antyreklama – Eric Lawson, aktor, który w latach 70. i 80. wcielał się w rolę kowboja w reklamach papierosów Marlboro, zmarł na chorobę związaną z układem oddechowym.

news_44165_big2

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/44165,-Kowboj-z-reklam-Marlboro-zmarl-na-chorobe-pluc

11. Marka ibis wykreowała wyjątkowy test dla swojego rewolucyjnego konceptu łóżka: spędzić noc w miejscu, gdzie nikt wcześniej nie odważył się spać. Marka przekonała poszukiwacza przygód, Aarona Chervenaka, aby podjął się niezwykłego wyzwania spędzenia nocy na szczycie Diabelskiej Góry, w sercu amazońskiej dżungli. Ibis zaprasza użytkowników Internetu, aby obejrzeli wyprawę, która zaprowadziła Aarona i Sweet Bed by ibisTM do najwyższego punktu na tej niedostępnej górze, poprzez wciągającą platformę internetową, zaprojektowaną i zbudowaną przez agencję BETC.

Ekspedycja_ibis_-_druzyna

Ekspedycja_ibis_4

12. W tym tygodniu na blogu podzieliłam się swoimi spostrzeżeniami na temat Twittera:

http://pr-owiec.pl/przyjazn-z-facebookiem-milosc-z-twitterem/

13. Pewna marka piwa stworzyła genialną reklamę, która wyśmiewa inne reklamy, emitowane podczas Super Bowl. Te emocje, ta gra słów… i ta wpadka – bezcenne:

14. Marka Budweiser wie, jak zrobić uroczą, emocjonującą reklamę, która w dwa dni może zdobyć prawie 23 mln wyświetleń.

15. Na dzisiejszy wieczór, niemiecka marka Audi przygotowała  reklamę, w której przestrzega widzów przed konsekwencjami zbyt daleko idących kompromisów:

16. Ten Australijski filmik ostro namieszał w sieci, stając się jednym z najpopularniejszych virali i bijąc na głowę inne reklamy, które duże marki przygotowały specjalnie na Super Bowl.

17. Sorry, Coke i Pepsi, ale Scarlett Johansson sama sobie robi bąbelki…

To na dziś tyle. Z pewnością w tygodniu pojawi się wpis na temat najlepszych reklam Super Bowl. Bądźcie czujni. Pamiętajcie, żeby czasem coś polubić.

Pozdrawiam

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba