5 PR-asówka

Dziś przygotowałam najlepsze i najczęściej komentowane tematy, akcje promocyjne, kampanie wirusowe, które wydarzyły się w tym tygodniu. Nie traćmy więc czasu i zaczynajmy kolejną PR-asówkę!

PR-asówka

1. Tydzień rozpoczął się od włamań na Twittera. Hakerzy zaatakowali konto BurgerKinga, gdzie podmienili avatar na zdjęcie McDonalds twierdząc, że sieć została sprzedana konkurentowi. Efekt? W kilkadziesiąt minut od przejęcia, konto zanotowało ponad 5.000 nowych Followersów.

http://www.spidersweb.pl/2013/02/burger-king-kupiony-przez-mcdonalda-czyli-na-kryzys-reaguj-blyskawicznie.html

2. W poniedziałek Kuba Wojewódzki powrócił na Facebooka, gdzie uruchomił swój nowy oficjalny profil o nazwie „Kuba Wojewódzki – Król TVN”. Dlaczego zdecydował się wrócić z nowym profilem? O tym przeczytacie w wywiadzie, który przygotował portal Wirtualnemedia.pl

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kuba-wojewodzki-wrocil-na-facebook-jako-krol-tvn

3. Ruszyła nowa kampania reklamowa wafli Grześki pt. „Zero bujdy”. Akcja oparta jest na trzech delikatnie mówiąc – absurdalnie zabawnych spotach, które ukazują, jaką siłę ma bezpośredniość i wiarygodność. Celem działań jest zmiana wizerunku Grześków na bardziej nowoczesny. W reklamach prezentowane są odświeżone logo i opakowania czterech wersji smakowych tych wafli.

Wszystko fajnie, tylko nie rozumiem, co ma to wszystko wspólnego z jedzeniem wafelków? Jak dla mnie absurdalna kampania…

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kampania-zero-bujdy-wspiera-relaunch-grzeskow-wideo

4. Czwarta edycja plebiscytu zorganizowanego przez Bankier.pl oraz PayU S.A. zakończona. Zwycięzcą w kategorii najlepszy spot reklamowy banku 2012 został – ING Bank Śląski. Bank został wyróżniony za reklamę emitowaną w ramach kampanii „Lepiej pożyczyć z Banku, niż od rodziny”, promującej pożyczkę gotówkową.

http://www.zlotybankier.pl/wyniki-plebiscytu,16.html

5. W tym tygodniu poznaliśmy globalną, zintegrowaną kampanię marketingową Reeboka – „Live with fire”. Reebok zaangażował w akcje promocyjną wielu sportowców. Zobaczcie tylko na ich spot – jest historia, są emocję i mało produktu – to lubię!

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37592

6. W czwartek w ramach Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego ruszyła kampania pt. „Język polski ą-ę”. Z tej okazji w polskich mediach ukazały się teksty bez znaków diakrytycznych. Organizatorzy kampanii (agencja Ogilvy & Mather) chcieli pokazać, jak śmieszny staje się język polski, jeśli zupełnie usunie się z niego ogonki, kropki i kreski przy niektórych literach.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/media-bez-polskich-znakow-w-kampanii-jezyk-polski-a-e

7. 21 lutego, 19-letni student Piotr Mikusek z Pionek, który wygrał konkurs Media Markt „Bierz co chcesz!”, w ciągu 2,5 minuty zebrał sprzęt o łącznej wartości 255.376,38 zł. Tym samym Piotr pobił rekord finalisty z Hiszpanii, który podczas podobnego biegu został właścicielem sprzętu o wartości 28.144 Euro. Wynik przerósł najśmielsze oczekiwania organizatorów. O magiczne 150 sekund walczyło ponad 210 tysięcy osób. To była zdecydowanie najczęściej komentowana akcja tygodnia.

https://www.mediamarkt.pl/150-sekund,b-353

8. Jak młodzi Polacy rozumieją termin public relations? 70 proc. maturzystów, którzy w 2012 roku wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez zespół z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu miała styczność z pojęciem „public relations”. Problem w tym, że większość go nie rozumie. Niemal 1/4 przypisuje PR dziennikarzom, 1/3 tłumaczy termin wprost z j. angielskiego – „relacje publiczne”.

Więcej na temat badań: http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=122071

9. A jeśli chcecie dowiedzieć się jak rozmawiać z dziennikarzami zapraszam na bloga, gdzie poznacie: 16 zasad jak współpracować z dziennikarzami.

http://pr-owiec.pl/jestem-pr-owcem-i-rozmawiam-z-dziennikarzem/

10. Znacie PR-owca, który zmienił oblicze swojej firmy lub znacząco wpłynął na postrzeganie marki, dla której pracował w 2012 roku, koniecznie zgłoście go do kolejnej edycji konkursu PRotony. Zgłoszeń można dokonywać do 5 marca 2013, do północy.

http://www.protony.pl/PRotony/zgloszenie

11. W piątek rozpoczęła się kampania promocyjna wspierająca trzyczęściowy film produkcji HBO w reżyserii Agnieszki Holland „Gorejący krzew”. W kampanii promocyjnej szczególny nacisk został położony na radio oraz kino. HBO Polska przygotowało kreację we własnym zakresie.

http://media2.pl/reklama-pr/100621-Rusza-kampania-filmu-Agnieszki-Holland-Gorejacy-krzew.-Premiera-w-HBO.html

12. „PR bez krawatów”, czyli młody PR-owiec na rynku pracy. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak wygląda obecnie rynek pracy PR-owców, ile można zarobić i czy łatwo jest znaleźć posadę nie mając doświadczenia, zapraszam na spotkanie zorganizowane przez: Mazowiecki Oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Koło Naukowe Public Relations „Know-How” oraz Podyplomowe Studium Public Relations IFiS PAN. Spotkanie odbędzie się 5 marca br. o godz. 18.00 w klubie Znajomi Znajomych w Warszawie.

http://www.polskipr.pl/aktualnosci/aktualnosci/art,140,pr-bez-krawatow.html

13. Agencja Ciszewski MSL rozpoczęła współpracę z Hyundai Motor Poland. Do zadań agencji będzie należało prowadzenie działań komunikacyjnych obejmujących biuro prasowe, PR produktowy, korporacyjny, a także obsługę medialną wydarzeń specjalnych i projektów sponsoringowych Hyundai Motor Poland.

14. W tym tygodniu rozpoczęło się wiele kampanii. Kolejną była ta, która spotkała się z licznymi głosami krytyki. O jaką chodzi? A mianowicie o nową kampanię Biedronki „My Polacy tak mamy. Doceniamy polskie produkty”, w której wystąpił Daniel Olbrychski.

http://media2.pl/reklama-pr/100579-Daniel-Olbrychski-w-kampanii-Biedronki.html

15. Za nami szósta edycja Social Media Day. „Nie zgadzam się z tym, że dziennikarze nie będą potrzebni” – właśnie tak zakończył konferencję Social Media Day Poland, Szymon Sikorski, która odbyła się 22 lutego we Wrocławiu.

http://www.socialmediaday.pl/index.html

16. I na zakończenie poznajcie najlepszy przystanek autobusowy na świecie. Amerykańska firma Qualcomm, specjalizująca się w technologiach bezprzewodowych wykorzystywanych w telekomunikacji, przeprowadziła ciekawą akcję z wykorzystaniem zwykłej wiaty przystanku autobusowego, w której zamontowano reklamy zachęcające na różne sposoby do wejścia na stronę BornMobile.com. Gdy osoba oczekująca na autobus wpisała ten adres w wyszukiwarkę swojego telefonu komórkowego, uruchamiała zaskakującą niespodziankę…

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba