49 PR-asówka

Co tam proszę Państwa w branży słychać? Pomimo tego, że świąteczne lenistwo ogarnęło mnie całkowicie mam dla Was ostatnią w tym roku PR-asówkę. Zapraszam.

49 PR-asówka

PR-asówka nie będzie zbyt długa, ale kilka ciekawostek znalazłam, o których warto wspomnieć. Mam nadzieję, że odpoczęliście tak jak ja od Facebooka i Internetu. Mi przyszło to z łatwością i jeszcze większą łatwością i przyjemnością spędziłam ten czas z rodziną oraz ze znajomymi. Jak to mówią – warto czasem się wyłączyć. A teraz zapraszam do włączenia się w PR-asówkę.

1. W tym roku nie zabrakło gorących tematów w branży PR. Najwięcej zamieszania pojawiło się wokół nc+, ale PKO BP i Alior także zaliczyły głośne wpadki w mediach społecznościowych. Nie zabrakło również afer związanych z przetargami. Co wstrząsnęło branżą PR?

Część 1.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=129363&rob=Wstrzasy_i_kryzysy_branzy_PR

Część 2.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=129390&rob=Wstrzasy_i_kryzysy_branzy_PR_cz.2

2. Koniec roku to czas podziękowania klientom za współpracę oraz życzeń świątecznych i noworocznych. Ponownie portal nowymarketing.pl zgromadził najlepsze życzenia od agencji reklamowych, marketingowych i interaktywnych:

http://nowymarketing.pl/a/2740,swiatecznych-zyczen-czas-2014

3. A jeżeli mowa o świątecznych życzeniach to nie sposób nie wspomnieć o tych zorganizowanych przez firmę Drutex. To chyba jedyne życzenie, które wzbudziły tyle skrajnych emocji. Podobają wam się?

http://www.youtube.com/watch?v=uRCZ7WaK6bY&feature=youtu.be

 4. Czego nie robić w social media w 2014? Co zrobić, aby nasze profile były przejrzyste i czytelne dla każdego? Oto kilka wskazówek:

http://www.brief.pl/artykul,1413,czego_nie_robic_w_social_media_w_2014.html

5. W tym roku, przy zbiórce pieniędzy na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów Fundację WOŚP wesprze około 1700 Sztabów w różnych miastach Polski i poza jej granicami. Jak Sztaby grają w Internecie?

http://nowymarketing.pl/a/2743,jak-graja-sztaby-22-finalu-wosp-w-social-media

6. Reklama w Google – trendy na rok 2014:

http://www.brief.pl/artykul,1401,reklama_w_google_-_trendy_na_rok_2014.html

7. Widzieliście już kampanię Nokii Lumia 1020, którą zrealizowano w Krakowie, a następnie w Warszawie i Wrocławiu? Jeśli nie to zapraszam. Aplikacja dostępna jest w języku angielskim i polskim. W pierwszych miesiącach kampanii pobrano ją ponad 51 tys. razy.

8. Adweek przedstawia ranking najbardziej szalonych, zwariowanych i dziwacznych kampanii 2013 roku:

http://www.adweek.com/adfreak/13-freakiest-ads-2013-154645#intro

9. A kto najlepiej ćwierkał w tym roku na Twitterze? Oto 5 najlepszych markowych wpisów na Twitterze:

http://www.adweek.com/news/technology/5-awesome-branded-twitter-plays-2013-154584

10. Ikea przypomina jak ważne w naszym życiu są… drzwi:

11. Czerwona lodówka z kanadyjskim piwem Molson Canadian przemierza indonezyjską dżunglę:

12. Nokia zgarnęła zwycięstwo w kategorii najdziwniejszej reklamy tabletu mijającego roku – brytyjski spot promujący tablet Nokia Lumia 2520 z pewnością wyróżnia się na tle konkurencji. Zwłaszcza, że dziwne wydaje się porównanie tabletu do  fryzury… A jednak Nokia to robi:

13. Bez wpadek w tym tygodniu jednak się nie obyło. Najnowszy spot marki Samsung w kontekście uprawiania sportów zimowych okazał się być strzałem we własne kolano… Główny bohater filmu, który jest szczęśliwym posiadaczem inteligentnego zegarka niestety sam nie grzeszy inteligencją, a jego uporczywe popisywanie się zegarkiem Samsung przed dziewczyną wzbudzić u odbiorców jedynie politowanie… Może dlatego Samsung zablokował możliwość komentowania reklamy na YouTube?

I tym optymistycznym akcentem kończę na dziś. Jeżeli mi się uda, jutro pojawi się jeszcze jeden wpis, który zapowiadałam już tydzień temu… Gdybym jednak znowu była baaardzo zajęta życzę Wam inspirującego kolejnego roku. Mam nadzieję, że 2014 rok będzie bardziej emocjonujący i szalony. Oby nie zabrakło nam nowych wyzwań i wspaniałych kampanii promocyjnych.

Pozdrawiam

PR-owiec

Może Ci się również spodoba