48 PR-asówka

Zapraszam na przedostatnią PR-asówkę w tym roku. Będzie kilka ciekawych podsumowań roku i najlepsze kampanie z poprzedniego tygodnia.

48 PR-asówka

Koniec roku zbliża się coraz większymi krokami. Planowałam w tym tygodniu opublikować podsumowanie najlepszych polskich kampanii 2013 r. jednak przygotowania do świąt pochłonęły mnie całkowicie. Zwłaszcza, że to pierwsze święta w moim mieszkaniu, ale o prywatnych zmianach opowiem wam nieco więcej w podsumowaniu roku PR-owca, które pojawi się po świętach. A tymczasem zapraszam na PR-asówkę:

1. Budżety firm wydawane na eventy w nadchodzącym roku utrzymają się, ale marketerzy będą częściej korzystać z profesjonalnego wsparcia agencji i firm prowadzonych działania z obszaru MICE. To tylko kilka z wniosków z raportu Event Marketing 2013 przygotowanego przez Mind Progress Group.

http://www.mindprogress.pl/#/pl/raport_event_marketing_2013.html

2. Viral Volvo z Van Dammem nadal inspiruje. Tym razem swoją wersję przygotował sam Chuck Norris.

3. Najczęściej poruszane tematy na Facebooku w 2013 roku:

https://www.facebookstories.com/2013/en-en/most-talked-about-local-pl

4. 5 najważniejszych trendów w marketingu w 2014 roku:

http://nowymarketing.pl/a/2725,5-najwazniejszych-trendow-w-marketingu-w-2014-roku

5. 5 najbardziej inspirujących kampanii mobilnych 2013 roku:

http://mobileclick.pl/2013/12/5-najbardziej-inspirujacych-kampanii-mobilnych-2013-roku/

6. Game Is Not Over to interaktywna platforma z grami retro, które nigdy się nie kończą. Nowy projekt agencji 180heartbeats + JUNGv. MATT dla marki Tiger.

http://gameisnotover.pl/

7. Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Magda Kumorek, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa ponownie wspierają kampanię społeczną „Jeszcze żywy KARP”.

8. Ewa Chodakowska bardziej popularna od papieża, światowy fenomen Harlem Shake, “czym jest iban” i inne ciekawostki tegorocznej edycji Zeitgeist, czyli najczęściej wyszukiwane hasła w Google w 2013 roku:

http://www.google.com/trends/topcharts?zg=full

9. Tyskie Najmocniejszą Polską Marką. Wiodąca marka Kompanii Piwowarskiej zwyciężyła w Rankingu Mocy Marek, w kategorii napoje, przygotowanym przez redakcję dziennika Rzeczpospolita. To już piąte z rzędu wyróżnienie dla Tyskiego w tym prestiżowym zestawieniu. Tym samym Tyskie potwierdziło pozycję lidera rynku piwnego w Polsce.

http://www.kp.pl/dla-mediow/aktualnosci/tyskie-ponownie-liderem.html

10. Top tech blogów/mediów według analizy Brand24:

http://brand24.net/reports/top-most-interactive-tech-blogs#.Urbn1ydbsa8

11. Rok 2013 w polskiej komunikacji wg. Piotr Czarnowski, prezes First PR:

http://www.proto.pl/artykuly/info?itemId=129240&rob=Piotr_Czarnowski%2C_prezes_First_PR__Rok_2013_w_polskiej_komunikacji

12. Kampania z pozytywnym przesłaniem. Wystarczy prosty gest, aby pomóc niedożywionym dzieciakom. Jak to zrobić? Obejrzyjcie klip:

13. Pamiętacie reklamę Mercedesa z kurą? Jaguar przygotował swoją wersje tej reklamy:

14. Bożonarodzeniowa reklama iPhone’a 5S udowadnia, że bez zbędnych słów można przedstawić zalety produktu:

15. Heineken przedstawia kolędowe karaoke dla odważnych:

16. Jednego nie można odmówić marce Samsung – rozmachu! Najnowsza kampania wirusowa – The Galaxy 11,  rozpoczęła się od silnego uderzenia: Obcy zaatakowali naszą planetę, a przetrwanie gatunku ludzkiego zależy od jednego meczu w piłkę nożną, w którym na przeciwko siebie staną: drużyna Obcych vs. najlepsza jedenastka piłkarzy zwerbowanych z całego świata…

17. I na zakończenie przezabawna reklama fasoli, która nie służy astronautom:

 To już wszystko. Zapraszam jutro na nowy wpis.

Pozdrawiam

PR-owiec

Może Ci się również spodoba