45 PR-asówka

W kolejnej PR-asówce czeka na Was 17 branżowych informacji z ubiegłego tygodnia. Jeśli chcecie być na bieżąco i z pełną dumą odpowiedzieć „Tak, słyszałem/am o tym” –  zajrzyjcie!

45 PR-asówka

Po wczorajszych Andrzejkach trudno było mi się zabrać dzisiaj do pisania. Miałam nawet pomysł przełożyć PR-asówkę na poniedziałek, ale spięłam się i oto efekty. Zapraszam.

1. 29 listopada odbyła się czwarta gala Chamletów – konkursu na najgorsze kreacje reklamowe roku. Poznajcie zwycięzców:

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=40476

2. Coca-Cola rozpoczyna świąteczną kampanię „Ja też w Ciebie wierzę“. Jak zwykle w swoich działaniach – zachęca do dzielenia się życzliwością i miłością. Głównym elementem akcji jest spot telewizyjny.

http://marketing-news.pl/message.php?art=40409

3. Hypermedia Isobar i 180heartbeats + Jung von Matt zdobyły nagrody na międzynarodowym konkursie reklamowym Epica w Paryżu.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/43553,Epica_-srebro-dla-Hypermedia-Isobar-i-braz-dla-180heartbeats-_-Jung-von-Matt

4. Grudzień to oprócz świątecznej atmosfery czas wzmożonych akcji marketingowych. W tym okresie wysyłane są zarówno promocyjne mailingi ofertowe jak i różnego rodzaju życzenia świąteczne. FreshMail wydał infografikę z dobrymi świąteczno-mailingowymi radami.

Poniżej infografika:

http://infografika.prowly.com/uploads/landing_page_image/image/351/informacjaprasowa-infografika.pdf

5. Jak dużo nasza aktywność na Facebook’u mówi o nas samych? Naukowcy z uniwersytetu w Cambridge twierdzą, że bardzo dużo, a stworzona przez nich witryna youarewhatyoulike.com ma być na to dowodem.

http://www.brief.pl/artykul,1318,facebook_prawde_ci_powie.html

6. Kreatywność, szybka reakcja, znajomość social media i… jeden telefon komórkowy. To przepis na wzruszającą historię marki, która wywołała 12 tys. interakcji w social media i dotarła do szerokiej grupy konsumentów. Poznajcie case study akcji LG (Telefon dla Emilki):

http://casestudylg.prowly.com/

7. Rockstar Energy Drink, powołał #RockstarTeam, który otrzymał zadanie pobudzenia osób dotkniętych jesiennym spadkiem energii. Akcja wykorzystywała potencjał mediów społecznościowych i oparta była o komunikację real time. Za jej realizację odpowiadała agencja Buzz Media we współpracy z Brand24.

http://nowymarketing.pl/a/2625,real-time-marketing-rockstarteam-w-walce-z-jesiennym-spadkiem-energii

8. Polska znajduje się wśród 5 największych rynków spożycia piwa w Europie. Producenci piwa zwiększają wydatki na reklamę o ponad 20 proc. z roku na rok, choć jego spożycie spadło o 2 proc. w porównaniu do zeszłego roku – wynika z badań:

http://www.brief.pl/artykul,1312,reklama_piwa_w_polsce_-_raport.html

9. Zdaniem ZFPR-u agencja Partner of Promotion rażąco zaniżyła cenę w przetargu na obsługę PR-ową warszawskiego szczytu klimatycznego. W odpowiedzi na udzieloną naganę prezes agencji Paweł Trochimiuk żąda przeprosin i planuje pozwy wobec zarządu ZFPR i skierowanie sprawy do UOKiK-u.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=128940

10. W sierpniu Pinterest odwiedziło prawie 800 tys. osób. Prawie 1,8 mln osób obserwuje tablice warszawskiego Thisispaper Magazine. Jak uwagę Internautów starają się przyciągnąć polskie marki?

http://nowymarketing.pl/a/2635,pinterest-w-listopadzie-2013-przeglad-polskich-dzialan

11. Jedną z firm, która zdecydowała się wypróbować potencjał serwisu Pinterest, jest Nissan. W lipcu, w ramach promocji nowego modelu samochodu, marka poszukiwała tam „MicraAttitude”. Kampania i sam konkurs miały charakter ogólnoeuropejski. Zobaczymy, jak działania wyglądały w Polsce.

http://nowymarketing.pl/a/2634,konkurs-micraattitude-na-pinterescie-case-study

12. Agencja reklamowa PZL (grupa Leo Burnett) w połowie grudnia przejdzie restrukturyzację.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/43552,PZL-zwalnia-z-dzialow-produkcyjnych-i-planuje-dalsza-restrukturyzacje

13. Superbrands po raz kolejny wyróżniło najsilniejsze marki konsumenckie na polskim rynku. 15 tys. konsumentów oceniło ponad 2000 marek w 26 kategoriach, doceniając, obok popularnych marek światowych, rodzime marki jak Centrum Nauki Kopernik czy Zień.

http://nowymarketing.pl/a/2606,superbrands-2013-2014-wyniki

14. Zapomniałam bym o moim nowym wpisie na blogu. #TakaSytuacja prześladuje mnie ostatnio. Zobaczcie co z tego wynikło:

http://pr-owiec.pl/cholerna-takasytuacja/

15. Microsoft od jakiegoś czasu prowadzi otwartą wojnę z koncernem Google – Scroogled to hasło i określenie [wycyckani przez Google], które określa tę kampanię. W najnowszym spocie Microsoft bierze na celownik laptopy z systemem operacyjnym Chrome OS, czyli tzw. Chromebook:

16. Air New Zealand wykorzystują premierę drugiej części trylogii: Hobbit: Pustkowie Smauga i mianują się oficjalnymi linia lotniczymi Śródziemia:

17. I mam jeszcze dla Was hit Internetu z ubiegłego tygodnia, czyli parodia teledysku Miley Cyrus, która zdobyła już prawie 56 milionów wyświetleń:

I to już koniec. Podobało się? Lajk!

Pozdrawiam

Paulina Baer, PR-woec

Może Ci się również spodoba