42 PR-asówka

Macie chwilę na dawkę branżowych nowinek? Jeśli tak, zapraszam na kolejną PR-asówkę.

42 PR-asówka

Ostatnio za sprawą przeziębienia zrobiłam się dość leniwa. Na swoje usprawiedliwienie mogę tylko powiedzieć, że chyba wszyscy z branży poczuli jesień i nie mają ochoty na niestandardowe promocje. Z niecierpliwością czekam na zmianę pogody, choć to dopiero początek długich, jesiennych wieczorów…

PR-asówkę zaczynam więc od gorącego podsumowania Blog Forum Gdańsk:

1. Właśnie się zakończyła dwudniowa konferencja „Blog Forum Gdańsk 2013”, czyli blogerzy dla blogerów.

Społecznie Odpowiedzialny Blogerem został Maciej „Mediafun” Budzich (www.mediafun.pl). Natomiast Wpływowym Blogerem została Natalia Hatalska (www.hatalska.com).

http://www.blogforumgdansk.pl/

2. Ponad jedna trzecia Polaków nie korzysta z internetu – wynika z raportu World Internet Project, przygotowanego przez Agorę i Orange Polska.

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,14894700,Co_jest_wazniejsze___internet_czy_telewizja__Najwazniejsze.html

3. Agencja Partner of Promotion podpisała umowę z Ministerstwem Środowiska na obsługę public relations szczytu klimatycznego COP19.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=128665

4. Nie wystarczy żeby firma była obecna na Facebooku, potrzebni są także fani. Jak ich angażować i zwiększyć ruch na stronie? – podpowiada brief.pl.

http://www.brief.pl/artykul,1264,jak_zdobyc_fanow_na_facebooku.html

5. Działająca w branży social media spółka Socializer S.A. opublikowała jednostkowy i skonsolidowany raport z wyników finansowych za 3 kwartały 2013 roku. Zarówno przychody, jak i zyski Grupy Kapitałowej Socializer konsekwentnie rosną, a spółka może pochwalić się najlepszymi wynikami w swojej historii.

http://nowymarketing.pl/a/2556,socializer-s-a-ponad-15-5-mln-zl-przychodow-i-prawie-3-mln-zl-zysku-brutto-po-iii-kwartale-2013-roku

6. Po raz pierwszy premiera książki odbyła się nie w księgarni, a w automacie. Nowa powieść Harukiego Murakamiego, wielokrotnego faworyta do otrzymania literackiej nagrody Nobla, zadebiutowała w automatach na dworcach w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu.

7. Philips wprowadził delikatne zmiany w swoim logotypie, który jest znakiem firmy od 1934 roku. Nowe hasło holenderskiego koncernu to „Innovation and you”. Za kreację nowego logotypu i hasła odpowiadają agencje Interbrand i Ogilvy & Mather.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/43415,Philips-ma-nowe-logo-i-slogan-_wideo_

8. Pinokio bez prezerwatywy zachęca do bezpiecznego seksu. Za kreację projektu zrealizowanego na zlecenie organizacji Aides odpowiada paryska agencja TBWA.

9. Przy okazji promocji Igrzysk Rosjanie zachęcają do aktywności fizycznej. Bilet na metro – cena 30 przysiadów:

10. W tym roku Święty Mikołaj bezbłędnie trafia z prezentami, ponieważ do ich roznoszenia zatrudnił Serce, Rozum i celowniczego Renię. Rozpoczynająca się kampania autorstwa agencji Publicis promuje świąteczną ofertę Orange, w której dostęp do szybkiego Internetu i tablet są w super cenie.

http://media2.pl/reklama-pr/107809-Serce-i-Rozum-z-trafionymi-prezentami-w-swiatecznej-kampanii-Orange-wideo.html

11. Wartość reklamy online w pierwszym półroczu 2013 roku przekroczyła 1,2 mld zł. Nadal dynamicznie rosną wydatki na reklamę wideo online, a także umacnia się pozycja social media, dzięki czemu reklama graficzna jest liderem dynamiki.

http://nowymarketing.pl/a/2547,iab-adex-wartosc-reklamy-online-w-drugim-kwartale-2013-wzrosla-o-16

12. Wystartowała kampania społeczna „Live Green”, zainicjowana przez polski oddział jednej z największych organizacji pozarządowych na świecie. Green Cross Poland wprowadzając pierwszy, polski mobilny przewodnik po ekologii. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości ekologicznej Polaków. W akcję zaangażowały się gwiazdy znane z ekologicznego stylu życia: Katarzyna Bujakiewicz, Reni Jusis, Michał Piróg, Kinga Rusin oraz Agnieszka Szulim.

13. W tym tygodniu na blogu mogliście przeczytać tekst na temat agencji promocyjnych.  Całe szczęście nie napisałam wszystkiego, co o tym myślę 😉

http://pr-owiec.pl/kto-glosniej-krzyczy/

14. Jak dzięki wyszukiwarce Google można odnaleźć dawnych przyjaciół? Przedstawiam przykład z Indii:

15. W tym tygodniu na tytuł kampanii tygodnia zdecydowanie zasłużył kolejny film z serii Volvo Truck. Tym razem do kaskaderskich wyczynów został zaangażowany sam Jean-Claude Van Damme:

To wszystko na dziś. Jeśli o czymś bardzo ważnym zapomniałam – piszczcie. Zachęcam również do przesyłania informacji prasowych, które z chęcią umieszczę w kolejnej PR-asówce.

Pozdrawiam

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • Lukasz

    Małe literówki się wkradły: Volko Trukcj