41 PR-asówka

Dziś zapraszam na 14 najlepszych kampanii i informacji z poprzedniego tygodnia. Będzie o Mixx awards, Cannes Lions, o marce E.Wedek, Eurobank czy portalu Pracuj.pl. Ale to zdecydowanie nie wszystko…

41 PR-asówka

Mam nadzieję, że godzina nie jest za późna i znajdziecie trochę czasu na kolejną PR-asówkę. Przyznaje się, że wczoraj zabierałam i się zabierałam do jej napisania. A dziś wstałam przed 7 godz. i cały dzień byłam w biegu. Wyobraźcie sobie, że nie miałam nawet chwili zaglądnąć na FB… I wiecie co? Nie żałuję tego, czasami męczą już mnie te internety 🙂 Dobra zaczynajmy kolejne podsumowanie ubiegłego tygodnia. Zapraszam.

1. Kampania “Mocnopomocni agenci PZU” została najlepszą kampanią ostatniego roku. Tytuł Człowieka Roku zdobyli Michał Wolniak/ Dariusz Andrian, Agencja Roku – ex aequo Artegence oraz VML Poland, Dom Mediowy Roku – MEC Global, Marketer Roku – PZU.

http://nowymarketing.pl/a/2515,mixx-awards-2013-wyniki

2. Prawie 300 osób przyciągnęła do poznańskiej Concordii trzecia edycja Cannes Lions Creative PR Meeting. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele mediów, eksperci i praktycy z branży PR i reklamy oraz wszyscy zainteresowani najlepszymi światowymi kampaniami.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=128557

3. 22 mld – tyle razy codziennie klikamy w przycisk „Lubię to” na Facebooku. Jednak teraz tak dobrze znany symbol się zmienił. Jak teraz wygląda?

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=128564

4. Zaprojektuj słynną Pijalnię Czekolady E.Wedel – konkurs online dla architektów:

http://www.foorni.pl/publicfoorme/

5. Portal Pracuj.pl rozpoczął działania promujące swoje aplikacje mobilne. W ramach kampanii na przystankach autobusowych i tramwajowych pojawiło się bezpłatne Wi-Fi. Wykorzystana została także geotargetowana komunikacja SMS-owa. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada Grupa K2.

http://nowymarketing.pl/a/2521,praca-czeka-na-przystanku-czyli-kampania-mobilna-pracuj-pl

6. Frisco.pl uruchomiło pierwszy w Polsce e-supermarket w metrze. Ściany po obu stronach stacji Centrum wyklejone zostały grafikami przedstawiającymi półki sklepowe, na których pojawiło się łącznie ponad 150 produktów w atrakcyjnych cenach.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualny-sklep-w-warszawskim-metrze-od-frisco-pl

7. Poznajcie 20 teamów, które zakwalifikowały się do następnego etapu konkursu Young Creatives Integrated. W eliminacjach zostanie wybrany team, który pojedzie do Lizbony na Festiwal Eurobest reprezentować Polskę w międzynarodowym konkursie.

http://young.ktr.org.pl/2013/11/znamy-zwyciezcow-tegorocznej-edycji-konkursow-young-creatives-eurobest/

http://nowymarketing.pl/a/2493,young-creatives-integrated-eliminacje

8. Eurobank kontynuuje kampanię promującą kredyt gotówkowy z bonusem finansowym, comiesięcznym zwrotem części raty. W nowym spocie reklamowym Piotr Adamczyk rozgrywa partię szachów. Tenisowy forhend i bekhend zastąpiono szach-matem w wersji Cash-Back.

Jak Wam się podoba? Bo ja jestem za!

http://media2.pl/reklama-pr/107586-Adamczyk-rozgrywa-partie-szachow-w-nowej-kampanii-Eurobanku-wideo.html

9. A to dopiero informacja! Zakład Ubezpieczeń Społecznych planuje kampanię, w której chce się przedstawić jako instytucja nowoczesna, przyjazna i bezpieczna… Co Wy na to?

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/43324,ZUS-bedzie-sie-reklamowal-jako-nowoczesny_-przyjazny-i-bezpieczny

10. A na blogu w tym tygodniu artykuł na temat narzędzi dla PR-owców:

http://pr-owiec.pl/narzedzia-dla-pr-owca/

11. Kolejna kampania promocyjna z użyciem strachu, którą zrealizowała agencja reklamowa John St. Wcześniej zasłyneła z virala w windzie czy spotu z udziałem wielkiego telewizora marki LG.

12. Rozpoczął się listopad, czyli miesiąc, który w krajach anglojęzycznych przechrzczono parę lat temu na Movember (zbitka słów “moustache”/  wąsy i “November”/ listopad) – za akcją stoi Movember Foundation. Znakiem rozpoznawczym akcji jest globalne celebrowanie wąsów i zapuszczanie ich właśnie w listopadzie. Ambasadorem tegorocznej akcji jest aktor komediowy Nick Offerman, znany z roli w serialu Parks and Recreation.

13. Widzieliście tajemniczego Świętego Mikołaja, który wybrał się na małe, wielkie zakupy do Ikea?

14. I na zakończenie poznajcie nawyki ludzi z branży. Czy wiedzieliście, że spece od reklamy częściej wyciszają dźwięk podczas reklamy? Ale to nie wszystko. Więcej ciekawostek znajdziecie w spocie:

Dziękuję za wysłuchanie i życzę dalszej leniwej niedzieli oraz poniedziałku, a co!

Pozdrawiam

Paulina Baer, PR-ówec

Może Ci się również spodoba