40 PR-asówka

Mam nadzieję, że wszyscy już wrócili do domu, wypoczęli i są gotowi na kolejny tydzień, a zwłaszcza na PR-asówę. Dziś będzie krótko, ale nie zabraknie dobrych reklam i najciekawszych informacji. Zapraszam!

40 PR-asówka

1. 37% marketerów twierdzi, że blogi to najbardziej wartościowa forma content marketingu. Ten typ aktywności z pewnością wymaga nakładu czasu, ale jest przy tym tani i efektywny. Przeczytajcie poniższe wskazówki, aby dowiedzieć się, jak przyciągnąć klientów do sklepu przy wykorzystaniu bloga.

http://nowymarketing.pl/a/2370,jak-umiejetnie-wykorzystac-bloga-w-e-commerce

2. „Znajdź nas na Facebooku” było swego czasu popularnym hasłem zachęcającym do polubienia facebookowych stron różnorodnych marek, głównie z sektora FMCG. Z założenia marka luksusowa nie powinna być dla każdego. Zatem, czy marki luksusowe powinny być społecznościowe? O tym możemy się dowiedzieć z raportu IMM o obecności marek luksusowych w mediach społecznościowych.

http://www.proto.pl/PR/Pdf/rap301013

3. Think Kong dołączyło do Box Europe, pierwszej w Europie sieci skupiającej agencje social mediowe oraz wyspecjalizowane w digital PR. Dla agencji oznacza to poszerzenie obszaru jej działalności o wschód Europy.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=128338

4. Facebook upublicznił wyniki finansowe za trzeci kwartał tego roku. Pomimo tego, że portal stworzony przez Marka Zuckerberga traci w oczach amerykańskich nastolatków, odnotował rekordowe przychody – ponad 2 mld dol.

http://www.brief.pl/artykul,1220,tak_rosnie_facebook.html

5. „Kuchnia Lidla”, nagrodzona przez magazyn „Brief” „Projektem komunikacji marketingowej 2013” (nagrodzona została również „Stacja Mercedes”), postanowiła zaangażować popularnych vlogerów do promocji swojej oferty. Dla wielu osób z branży nie brzmi to super odkrywczo… Jednak gdy rozłożymy całość na części pierwsze to wychodzi nam konkretny case study, który skutecznie realizuje właściwie określone cele.

http://www.brief.pl/artykul,1213,lidl_i_vlogerzy_-_case_study.html

6. Komisja Etyki Reklamy uznała, że telewizyjna reklama wody Cisowianka Perlage (Polskie Zdroje) z udziałem włoskiej aktorki Moniki Bellucci jest dla Polaków niezrozumiała, bo występujące w spocie osoby mówią w obcym języku.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/43270,Reklama-Cisowianki-nieetyczna_-bo-Monika-Bellucci-nie-mowi-po-polsku-_wideo_

 7. W tym tygodniu polecam artykuł „Więcej niż zwykły felieton o Marketingu”. Ale więcej o nim nie powiem: http://nowymarketing.pl/a/2472,wiecej-niz-zwykly-felieton-o-marketingu

8. Widzieliście już zabójczą reklamę „Ocal swoją skórę”? Jeśli nie to musicie ją zobaczyć.

9. Londyńska agencja reklamowa Draftfcb rozpoczęła niedawno kampanię marki Oreo, która zachęca do odkrywania Dublina:

oreo1

oreo2

oreo3

Więcej przykładów:

http://www.thedrum.com/news/2013/10/21/oreo-launches-first-ireland-campaign-dublin#RdOGPhVELhBxCmVT.99

10. L’ Oréal ze swoimi produktowymi automatami na stacjach metra w Nowym Jorku.

 http://www.lorealparisusa.com/en/bringyourbold.aspx

11. Ponad rok po wielkim sukcesie spotu o Wujku Drew pojawia się ciąg dalszy przygód energicznego Wujka – tym razem ekipa staruszków wymiatających w kosza się powiększyła o dwie osoby:

12. Obowiązkowym i jakże nudnym elementem każdego lotu jest prezentacja przez personel pokładowy procedur bezpieczeństwa obowiązujących podczas podróży samolotem. Linie lotnicze Virgin America postanowiły wykorzystać ten element do swojego wirala, który całkiem dobrze się niesie:

13. Bożonarodzeniowe ozdoby, reklamy ruszyły! Przykład? Starbucks z nowymi świątecznymi kubkami:

http://www.thedieline.com/blog/2013/10/29/when-starbucks-goes-red-introducing-starbucks-holiday-2013.html

A Wy widzieliście już świąteczne reklamy? Jeśli tak czekam na przykłady w komentarzach.

W tym tygodniu na blogu nie pojawił się żaden wpis, ale obiecuję, że w następnym tygodniu się poprawię. Mam już pomysł na kolejny artykuł – będzie o narzędziach dla PR-owca.

Życzę Wam, jak i sobie bardziej spokojnego, ale równie udanego kolejnego tygodnia.

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • Ania

    Świetne przykłady, naprawdę jestem zachwycona. Tym bardziej, że jako pasjonatka tańca zauważyłam w reklamie Virgin America 3/4 tancerzy z amerykańskiej wersji You Can Dance. Mam tylko takie pytanie, które zawsze mi się nasuwa: Skąd Pani bierze te wszystkie materiały? Będzie kiedyś artykuł o przydatnych i wartościowych stronach branżowych?

    • PRowiec

      Pomyślę nad takim artykułem – spisem przydatnych stron, choć nie zdradzę moich dwóch najbardziej przydatnych, mogę tylko podpowiedzieć, że są to zagraniczne portale. Konkurencja czuwa, a ja muszę mieć o czym pisać 😉

      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz

      • Ania

        jasne, to zrozumiałe, ale powiedzmy dla osób wchodzących w świat PR-u i szukających takich materiałów 😉 nic wielkiego 😉