40 najlepszych kampanii i reklam z 2013 r.

14161-Got-Idea-www.WallpaperMotion.com_

Zobaczmy to jeszcze raz, czyli lista najlepszych i najczęściej oglądanych na świecie reklam, ale także niestandardowych kampanii promocyjnych z 2013 r.

Podsumowań roku czas zacząć. Dziś postanowiła wyróżnić najlepsze pomysły na globalne promocje roku. Na liście nie zobaczycie polskich kampanii, na to poświęcę osobny wpis. W tworzeniu listy niezwykle przydatna stała się moją cotygodniowa praca nad PR-asówką (i pojawiły się plusy pracy w niedzielę). Poniżej efekty. A Wy macie swoją ulubioną reklamę lub kampanię promocyjną, która ukazała się w 2013 r?

1. Zasięg roku – największą liczę wyświetleń zdobyła reklama linii lotniczych Turkish Airlines z udziałem argentyńskiego piłkarza Leo Messiego i amerykańskiego koszykarza Kobego Bryanta. Ponad 110 mln wyświetleń!

2. Eksperyment roku – Dove i promocja pt. „Real Beauty Sketches”. Ponad 60 mln wyświetleń.

3. Dość dziwna, a zarazem zabawna promocja wody Evian, która podbiła Internet. Około 68 mln wyświetleń.

4. Viral roku – według mnie na to miano zasłużyła reklama z serii Volvo Truck z udziałem Jean-Claude Van Damme. Chyba żadna inna reklama nie była tyle razy parodiowana. Około 60 mln wyświetleń.

5. Moja ulubiona reklama, która zapoczątkowała nowy trend na… kury – Mercedesa-Benz i stabilne zawieszenie. Ponad 7 mln wyświetleń.

6. Tytuł strasznej promocji roku należy do nowej adaptacji klasycznego horroru Stephena Kinga pt. „Carrie”. Ponad 50 mln wyświetleń.

7. Odwołanie się do emocji – Internet Explorer i kampania pt. „Child of the 90s | Internet Explorer”, która porusza emocje pokolenia V – dzieci lat 90-tych. Około 48 mln wyświetleń.

8. Qualcomm z najlepszym przystankiem roku. Ponad 3 mln wyświetleń.

9. Pełna dramatyzmu akcja zorganizowana przez TNT, która zdobyła ponad 14 mln wyświetleń.

10. Gadający zwierzak roku – wielbłąd w reklamie marki GEICO. Ponad 9 mln wyświetleń.

11. Goło i wesoło, czyli Davida Beckhama w samej bieliźnie dla H&M.

12. Nivea i niestandardowa kampania promocyjna pt. „Stresstest”. Gdzieś 7 mln wyświetleń.

13. Zwariowana akcja roku – Pepsi Max z udziałem kierowcy rajdowego Jeffa Gordona oraz przepięknego Chevroleta Camaro. Około 40 mln wyświetleń.

14. Najlepsza ukryta promocja alkoholu roku należy do Neft Vodka. Ponad 19 mln wyświetleń.

15. Fejkowa akcja roku – Nose Google, czyli żart Google na Prima Aprilis. Około 3 mln wyświetleń.

16. Facebooka i jego pierwszej reklama telewizyjna, promująca nowy interfejs dla Androida. Ponad 3 mln wyświetleń.

17. Najlepszy pojedynek brandów, czyli reklama Noki pt. „Switch to the Nokia Lumia 920 Windows Phone”. Ponad 6 mln wyświetleń.

18. Najlepsze wykorzystanie billboardu, czyli akcja hiszpańskiej Fundacji ANAR, która pomaga dzieciom i młodzieży i genialna reklama, która pokazuje inne zdjęcia, w zależności od kąta oglądania. Około 9 mln wyświetleń.

19. Prowokacja roku – zbiórka ciuchów Abercrombie & Fitch dla bezdomnych. 8 mln wyświetleń.

20. Porównanie roku – Samsung i ewolucja faceta, która nie jest tak szybka jak ich inteligentne telewizory. Ponad 10 mln wyświetleń.

21. Promocja Adobe i jego flagowego produktu Adobe Photoshop na przystanku autobusowym. Ponad 19 mln wyświetleń.

22. Słodka reklama roku – sieci hoteli Ibis pt. „ibis Snuggling Bunnies”. Ponad 1 mln wyświetleń.

23. Szybki zwrot akcji, nieprzewidywalna fabuła i odrobina humoru, czyli promocja odkurzacza Samsung Motion. Ponad 7 mln wyświetleń.

24. Piłkarze FC Barcelony w reklamie linii lotniczych Qatar Airways. Około 4 mln wyświetleń.

25. Współpraca roku, czyli powstanie Androida o nazwie KitKat i zgryźliwy komentarza do wydarzenia od Google i Nestle. Ponad 2 mln wyświetleń.

26. Wystąpienie roku – prezes Volvo Claes Nilsson, na ciężarówce, która wisi 200 m. Około 3 mln wyświetleń.

27. Zdziwienie roku – reklama marki LG, w której wymieniono okno w biurze na jeden z ultra telewizorów HD. Ponad 14 mln wyświetleń.

28. Czułość roku – milka i jej „Maszyna czułości”. Ponad 1 mln wyświetleń.

29. Reklama, która zmienia myślenie – Ikea, która przekonuje, że nawet proste decyzje takie jak zakup krzesła mogą zmienić nasze całe życie. Niecałe 3 mln wyświetleń.

30. Chomik roku – czyli reklama Volvo. Ponad 5 mln wyświetleń.

31. Powrót roku, czyli Motorola z zabawną kampanią promocyjną. Około 16 mln wyświetleń.

32. Graficzna reklama roku – promocja gry na bazie aplikacji i spot pt.” The Scarecrow”. Ponad 11 mln wyświetleń.

33. Najlepsze wykorzystanie kamery w reklamie, czyli ekstremalna kamera LG, na głowie… kury. Ponad 5 mln wyświetleń.

34. Iluzja roku – reklama Hondy CR-V 1.6 Diesel. Ponad 4 mln wyświetleń.

35. Promocja zdrowego stylu życia – akcja w Moskwie, bilet na Igrzyska za 30 przysiadów. Niecałe 3 mln wyświetleń.

36. Wykorzystanie nowych technologii w reklamie – British Airways i interaktywna reklama, która wykrywa nadlatujące samoloty. Ponad 1 mln wyświetleń.

37. Świąteczna reklama roku – Jingle Hoops w wykonaniu zawodników NBA. Ponad 9 mln wyświetleń.

38. Najlepsza reklama podczas Super Bowl – Budweiser, który porusza emocje. Reklama nie zdobyła miliona wyświetleń, ale i tak zasługuje na miejsce na liście.

39. Zwierzaki roku – to tańczące kucyki dla brytyjskiej firmy telekomunikacyjnej. Około 8 mln wyświetleń.

40. Najlepsza promocja gier – instrukcja korzystania z gier od PlayStation. Ponad 14 mln wyświetleń.

Na tym zakończę listę. Coś jeszcze byście tu dodali?

Pozdrawiam

PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • O kurczę, sporo tego i w sumie to większości nie widziałam.
    Swoją drogą reklama Volvo z Jean-Claud’em Van Damme’em dostałaby Grand Prix na tegorocznym Międzynarodowym Konkursie Reklamowym Epica, ale jurorzy przypomnieli sobie, że pomysł wcale nie jest taki świeży (w ubiegłym roku Volvo wypuściło reklamę z baletnicą, która przechodzi po linie między dwiema ciężarówkami) i GP zgarnął ktoś inny.
    Anyway, dobre zestawienie.

    • PRowiec

      To i tak nie wszystkie reklamy. Kilka musiałam usunąć, ponieważ wpisu nie dało się otworzyć. Faktycznie, masz rację odnośnie reklamy Volvo. Nawet nie wiedziałam o ich reklamie z baletnicą: http://www.youtube.com/watch?v=1zXwOoeGzys. Dzięki za podpowiedź i wartościowy komentarz.

  • zugabba

    Większości nie znam, nie mam na nie czasu. Dlatego uwielbiam takie podsumowania. Szkoda że brak im komentarza, czegoś co zmotywuje mnie do obejrzenia bardziej niż ilość wyświetleń. Niestety po 29 filmie zrezygnowałam. Sądzę, że byłoby inaczej gdybyś wyraziła SWOJĄ opinię na ich temat.

    • PRowiec

      Dlatego nadałam tym reklamą kategorie. Wpis i tak wystarczająco dużo czasu mi zajął, dlatego na dodatkowe komentarze zabrakło mi już czasu. Postaram się przy polskich reklamach uzasadnić swój wybór. Dziękuję za komentarz.