4 PR-asówka

W tym tygodniu zobaczyłam kilka naprawdę dobrych kampanii promocyjnych zrealizowanych w Polsce. Były Walentynki według Tymbarka, był również ambient promujący Szklaną Pułapkę 5. Ale to zdecydowanie nie wszystko… Ciekawi, co jeszcze wydarzyło się w świecie public relations? Zapraszam na kolejną PR-asówkę.

PR-asówka

Zgodnie z panującymi trendami, tzn. podążając za innymi podsumowaniami tygodnia, które ukazują się w niedzielę, musiałam podjąć decyzję o publikacji mojej PR-asówki. Wypisałam wady, zalety publikacji określonego dnia, podpatrzyłam konkurencję i wyciągnęłam daleko idące wnioski. Dlatego oświadczam, że PR-asówka będzie ukazywać się w niedzielę. Zgodnie z słowem Bożym, że niedziela oznacza początek nowego tygodnia.

Dobra, a teraz na poważnie zaczynamy 4 PR-asówkę:

1. Słyszeliście o tym, że Toruń „kręci” z swoim hasłem promocyjnym? Był już „Gotyk na dotyk”, Toruń był: „miastem pokoju”, „miastem zabytków”, miastem, które „kręci” oraz „porusza”. Od kilku lat jego władze nie mogą zdecydować się na jedno hasło promocyjne. Tylko w 2013 roku miejski slogan zmieniano 3 razy. „Toruń kręci” był przedostatnią propozycją, jednak dość mocno skrytykowaną. W sieci szybko zaczęły pojawiać się przeróbki tego hasła: „co Toruń wykręci”, „władza coś kręci”. Miejskie władze postanowiły zrezygnować z jego wprowadzenia i powrócić do starego sloganu: „Toruń porusza”, promowanego od 2008 roku.

2. 13 lutego pod hasłem: „Kraków chce oddychać” i „No smoging, please” rozpoczęła się kampania społeczna zwracająca uwagę na zanieczyszczenie powietrza w Krakowie. Kampania interesująca, lecz czy zmusi władze do podjęcia działań na rzecz poprawy jakości powietrza, m.in. wprowadzenia zakazu palenia węglem i paliwami stałymi w piecach domowych? Szczerze, wątpię…

Moim zdaniem, w kampanii można było bardziej wykorzystać wizerunek Smoka Wawelskiego np. zły Smog przeciwko niemu.

Krakowchceoddychac_kampania2

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krakow-chce-oddychac-w-kampanii-przeciw-smogowi

3. W środę, pojawiła się również nowa kampania Opla Astra Sedan Active z udziałem polskich piłkarzy: Roberta Lewandowskiego, Kuby Błaszczykowskiego i Łukasza Piszczka. Co ciekawe, to pierwsza od wielu lat reklama Opla przygotowana specjalnie na polski rynek. Czy spot jest interesujący? Powiem tak, początkowo mnie nie zachwycił. Dialog jest dość „sztywny”, ale gdy obejrzałam reklamę kilka razy stała się dla mnie po prostu zabawna.

Więcej na ten temat: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lewandowski-blaszczykowski-i-piszczek-reklamuja-opla-astra-sedan-active-wideo

4. W tym tygodniu PZPN zaprezentował nowe logotypy 1. i 2. ligi. Identyfikacja ma obowiązywać od następnego sezonu, przygotowała ją agencja SaltPepper Brand Design.

loga_1i2liga

5. Cierpicie na Hipsterstow, czyli Hyper Involuntary Panic Stress Tension Elevation Response? Wynaleziono na to lek, który niszczy syndrom Hipstera w zarodku.

6. 14 lutego o godz. 10.00 na krakowskim Rynku ruszyła akcja pt. „Róż pupą”, w ramach której ustawione zostało ogromne serce z 50 tys. butelek, zawierających ponad 13 tys. litrów różowego Frugo. Napój był prezentem dla każdego, kto przyłączył się do akcji układania serca. Fajna i niestandardowa promocja, oby więcej takich pomysłów, nie tylko w Walentynki.

130215103556_60711_528621070494036_1951992297_n

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37538

7. W Walentynki wiele marek postarało się, dzięki temu powstało kilka naprawdę ciekawych akcji. Kolejną z nich była ta przeprowadzona w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Krakowie przez Tymbarka. Kto chciał, mógł kapsel z romantycznym hasłem zabrać i wręczyć go bliskiej osobie. Fajny pomysł, który nawiązał do wizerunku marki.

http://hatalska.com/2013/02/14/tymbark-i-kapslove-walentynki/

8. Portal NowyMarketing.pl przygotował ciekawy przegląd działań marek, podczas Walentynek w Social Media. Podzielił wpisy na wiele branż, dzięki temu uzyskał wartościowy wpis, godny polecenia.

http://nowymarketing.pl/a/1129,walentynkowy-przeglad-social-media-2013

9. Na moim blogu również pojawił się wpis na temat marek, które właśnie 14 lutego nabierają większej ochoty, aby z nami podyskutować. Jak więc skutecznie posłużyć się Walentynkami w promocji? Odpowiedź poniżej:

http://pr-owiec.pl/wykorzystaj-walentynki/

10. A jeśli chcecie poznać 5 zasad dobrego okazjonalnego contentu koniecznie przeczytajcie wpis Jakuba Prószyńskiego, który ukazał się na portalu NowyMarketing.pl.

http://nowymarketing.pl/a/1130,okazjonalne-tresci-na-fan-page-u

11. W tym tygodniu prócz Walentynek w wielu mediach pojawił się temat Oscara Pistoriusa. Nike wycofał spot z jego udziałem o tytule: „Jestem pociskiem gotowym do wystrzału”. To się nazywa reklama kontekstowa…

12. W piątek ogłoszono jury Cannes Lions 2013. Na czele 16 grup jurorskich oceniających prace na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions staną dyrektorzy najbardziej znanych agencji z całego świata, m.in. Mark Tutssel, Shelly Lazarus, Tony Granger i Dan Wieden.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogloszono-jury-cannes-lions-2013

13. Zapomniałabym jeszcze o wraku samochodu, który pojawił się w centrum Warszawy. Ma on za zadanie promować wchodzącą właśnie na ekrany kin: Szklaną Pułapkę 5. Działaniom ambientowym towarzyszy kampania w telewizji i na outdoorze. Nie wiem co się stało, że nagle tyle niestandardowych akcji pojawiło się w Polsce. Może kryzys w branży się skończył? Oby, bo mam ochotę na zdecydowanie więcej.

MU__1619

http://hatalska.com/2013/02/15/coraz-wiecej-niestandardow-czyzby-koniec-kryzysu-w-branzy/

14. Pierw wypatruje niewinne ofiary, później naraża je na niesamowity stres… Tak Nivea promuje nową linię dezodorantów. Spot pt. NIVEA Deo: Stresstest zawojował YouTube, obecnie zgromadził około 2 mln wyświetleń. Dość odważna akcja biorąc pod uwagę, że wszystko dzieje się na lotnisku. Kampanię zorganizowała agencja Felix & Lamberti.

Gdy umieściłam ten filmik na profilu marki Nivea Polska otrzymała odpowiedź: „Paulino, na rynek polski szykujemy lokalną komunikację i nie będziemy adaptować tej reklamy. Przygotowujemy inne niestandardowe kampanie związane z nową linią Stress Protect.”

Oby, bo jak na razie powiewa, delikatnie mówiąc, nudą i mało ciekawymi pomysłami. Trzymam kciuki, aby ich niestandardowa kampania dorównała zaprezentowanej powyżej.

To by było na tyle, jeśli o czymś zapomniałam piszcie 🙂

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba