39 PR-asówka

Dziś zapraszam na 17 branżowych ciekawostek z poprzedniego tygodnia. Będzie o akcji z udziałem blogerów, o nowej kampanii PZU, Coca-Coli, Hondy, Volkswagena, Apple, Oral-B i wiele, wiele więcej…

39 PR-asówka

To był bardzo pracowity tydzień. Praca nad ogólnopolską kampanią outdoorową nie należała do prostych zadań, ale doceniam każde nowe wyzwanie. Muszę się przyznać, że nie śledziłam na bieżąco portalów branżowych, dlatego jeśli coś ważnego pominęłam – czekam na wasze komentarze. A teraz startujemy z kolejną PR-asówką:

1. W październikowym w „Press” został opublikowany ranking agencji public relations według osiągniętych przychodów. W interaktywnej grafice na Press.pl można zobaczyć dane dotyczące przychodów, zysków netto i liczby pracowników dziesięciu największych agencji PR. Są to dane za ostatnie osiem lat.

http://www.press.pl/newsy/public-relations/pokaz/43200,Prezentujemy-wyniki-finansowe-najwiekszych-agencji-PR

2. Blogerzy w kampanii portalu Pracuj.pl – „Gratulujemy odważnym”. Agencja Think Kong nawiązała współpracę z serwisem rekrutacyjnym Pracuj.pl. Odpowiedzialna będzie za komunikację na Facebooku oraz współpracę z blogerami w ramach jesiennej kampanii „Gratulujemy odważnym”.

http://media2.pl/reklama-pr/107423-Blogerzy-w-kampanii-portalu-Pracuj.pl-Gratulujemy-odwaznym.html

3. Nowy członek ZFPR – 22 października do grona Związku Firm Public Relations dołączyła agencja LEWIS PR Global Communications.

http://www.zfpr.pl/aktualnosci

4. Skończyła się epoka MTV, gdzie 99% czasu antenowego poświęcano muzyce. Muzyczne stacje telewizyjne przestały grać muzykę, tę niszową i niepopularną. Świat muzyki przeniósł się do internetu, docelowo na YouTube. Zapraszam do infografik – Polski YouTube w rytmie hip-hopu:

http://nowymarketing.pl/a/2438,polski-youtube-w-rytmie-hip-hopu-infografika

5. Podczas 26 festiwalu kreatywności Eurobest w grupie 96 jurorów znajdą się dwie osoby reprezentujące polską branżę – Katarzyna Przewuska, COO Havas Worldwide Warsaw oraz Mariusz Pitura, Creative Director w JWT Warsaw.

http://nowymarketing.pl/a/2424,polacy-w-jury-na-festiwalu-eurobest-w-lizbonie

6. Autorzy programu internetowego „Lekko Stronniczy”, Włodek Markowicz i Karol Paciorek, pojechali do stolicy Maroka szukać najlepszych rabatów. Wyprawa ta jest efektem współpracy duetu Lekko Stronniczy i portalu KodyRabatowe.pl.

http://nowymarketing.pl/a/2429,lekko-stronniczy-szukaja-rabatow-w-rabacie

7. W globalnym konkursie „Distribution and Marketing Innovation Awards”, w którym nagradzane są najlepsze projekty bankowe na świecie, nowy mBank wyprzedził 158 banków z 54 krajów na pięciu kontynentach.

http://www.efma.com/accenture/

8. Kongresu „Biznes to Rozmowy” już za nami. Organizatorzy postawili na trendy w technologii i biznesie. Gościem specjalnym Kongresu był Jeremy Gutsche, twórca serwisu TrendHunter.com, który radził, jak wykorzystać czas zmian do osiągnięcia sukcesu, a także przedstawił najciekawsze trendy 2013 roku.

http://biznestorozmowy.pl/

9. Blisko dwustu reprezentantów branży public relations spotkało się 16 października 2013 r. w hotelu Marriott w Warszawie na dorocznej konferencji PR FORUM. Ideą spotkania zorganizowanego przez Związek Firm Public Relations była próba znalezienia odpowiedzi na zagadnienia przedstawione w tytule konferencji: „PR nieklasycznie – koniec tradycyjnego podejścia? Efektywne mierzenie. Digital relations. CSR. Cyberreputacja”.

http://www.newsline.pl/news/zbranzy/art7896,xi-edycja-pr-forum-za-nami.html

10. Popularne w USA marki: pasty do zębów Crest oraz szczoteczek Oral-B postanowiły sprawdzić, czy jest szansa, by zastąpić niezdrowe i przyczyniające się do powstania próchnicy słodycze jakimiś zdrowymi “smakołykami”.  Okazją do zorganizowania specjalnej grupy fokusowej złożonej z reprezentatywnej grupy przedszkolaków jest zbliżający się Halloween. Przekonajcie się sami, jakie reakcje dzieci wywołała propozycja zastąpienia czekoladowych batoników warzywnymi substytutami!

11. Rozwiana sierść, język na wierzchu, ślina i niebywałe zadowolenie – tak wygląda nowa reklama Volkswagena pt. „Woofwagen”, która skierowana jest do właścicieli psów. Każdy posiadacz czworonoga może wybrać dla siebie samochód po tym, jakiego posiada psa. Jak dla mnie świetny pomysł:

12. Genialna akcja agencji Leo Burnett, która sprytnie wykorzystuje przycisk „Pomiń reklamę”. Kampania pokazuje trudną sytuację ludzi z wyrokami, którzy nie mogą znaleźć pracy.

http://www.bitc.org.uk/banthebox

13. Na blogu w tym tygodniu pojawił się wpis na temat nowego start-upa dedykowanego specjalistom ds. Public Relations:

http://pr-owiec.pl/jak-usprawnic-prace-pr-owca/

14. Nie wszystko jest takie, jak się wydaje… czyli zachęta do tego, by pochopnie nie oceniać czegoś, czego dobrze nie sprawdziliśmy to główna idea przyświecająca nowej, zachwycającej pod względem zastosowanych efektów wizualnych reklamy samochodu Honda CR-V 1.6 Diesel:

15. Wszyscy chyba doskonale kojarzymy jego twarz, jego głos i charakterystyczny sposób mówienia… – w najnowszej kampanii duńskiej sieci odzieżowej Jack & Jones niestety nie mówi ani słowa, ale za to robi dużo ciekawych rzeczy!  Christopher Walken – 70-letni amerykański aktor, nie jest typem celebryty występującego w reklamach młodzieżowej marki ciuchów i może właśnie dla tego te krótkie, dobitne scenki z jego udziałem cieszą się taką popularnością w sieci!

16. Coca-Cola promuje zdrowy styl życia w dość nietypowy sposób:

http://adsoftheworld.com/media/online/nestle_fitness_tweeting_bra

17. I jeszcze nowa reklama iPada Air:

18. A na zakończenie PZU, które przekonuje, że jest dobrym pracodawcą:

To by było na tyle. Mam nadzieję, że kolejny tydzień również będzie owocny i pracowity 🙂

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba