38 PR-asówka

Szybkim krokiem przechodzimy do kolejnej PR-asówki. Możecie się spodziewać najlepszych kampanii promocyjnych tygodnia oraz dużo branżowych nowinek. Zapraszam!

38 PR-asówka

Postanowiłam zrobić sobie przerwę w weekend od internetów, dlatego dziś tak późno PR-asówka. Czasami warto odpocząć od Facebooka zwłaszcza, że kolejny tydzień przed nami, a ja z racji obowiązków w pracy spędzam na nim dziennie minimum kilka dobrych godzin. A tak szczerze, to FB mam w pracy włączonego 8 h. Dobra zaczynajmy PR-asówkę, zanim wszyscy zasną 😉

1. Serwis Holmes Report nadał Edelmanowi tytuł Globalnej Agencji Public Relations 2013 roku. Poza nią wśród najlepszych agencji roku znalazły się m.in. Weber Shandwick i MSLGROUP.

http://www.holmesreport.com/news-info/14071/Edelman-Wins-Global-Agency-Of-The-Year-Honors.aspx

2. W tym tygodniu na blogu pojawiło się kilka prostych i przydatnych zasad na temat, jak zbudować trwały związek z mediami:

http://pr-owiec.pl/zwiazek-z-mediami/

3. Polskie Stowarzyszenie Public Relations zapoczątkowało kampanię „Stop oczernianiu PR-u”. Jej celem na być ochrona wizerunku zarówno branży, jak jej pracowników. Kampania ma być odpowiedzią na pojawiające się w mediach wypowiedzi, przedstawiające PR w negatywnym  świetle.

http://www.polskipr.pl/aktualnosci/aktualnosci/art,162,stop-oczernianiu-pr-u-nowa-inicjatywa-pspr.html

4. DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię „5 Stadion” dla marki Tyskie (Kompania Piwowarska) zdobyły Grand Prix tegorocznego konkursu Effie Awards. Tytuł najbardziej efektywnej agencji zdobyła DDB Warszawa, a najefektywniejszego domu mediowego – Starcom MediaVest Group.

http://www.press.pl/imprezy/pokaz/2346,DDB-Warszawa-i-Starcom-wygraly%C2%A0Effie-Awards-2013

5. W Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki rusza pionierska akcja towarzysząca konkursowi „Spojrzenia 2013 – Nagroda Fundacji Deutsche Bank”. Po raz pierwszy publiczność wybierze swojego faworyta za pośrednictwem Twittera.

http://nowymarketing.pl/a/2417,spojrzenia-2013-glosowanie-na-twitterze-i-facebooku

6. PKP S.A. oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej rozstrzygnęło konkurs na identyfikację wizualną warszawskiego Dworca Centralnego.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=128120

7. Fundacja Allegro All For Planet rozpoczęła sprzedaż maskotek przedstawiających sympatycznego pluszowego buraka. Bo to właśnie on był głównym bohaterem trwającej od czerwca akcji „Nie bądź burak, jedz warzywa!”.

http://nowymarketing.pl/a/2418,bohater-akcji-nie-badz-burak-jedz-warzywa-na-sprzedaz

8. Stażysta zarabiający na rękę 1600 zł miesięcznie? Okazuje się, że na rynku pracy dla PR-owców znajdują się i takie oferty. We wrześniu PRoto.pl przyjrzało się wymaganiom wobec praktykantów i stażystów, stawiających pierwsze kroki w branży PR. Tym razem przyszedł czas na ich zarobki.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=128105

9. Grupa robocza Brand Advertising Online działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska stworzyła cykl filmów “Pogromcy mitów reklamy online” mających na celu w przystępny sposób zaprezentować działanie reklamy w internecie i rozliczyć się z mitami na jej temat.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pogromcy-mitow-reklamy-online-iab-polska-prezentuje-dzialanie-reklamy-w-internecie-wideo

10. Sony rozpoczęło kampanię wprowadzającą na rynek nową generację swojej popularnej konsoli do gier PlayStation 4, która już 15 listopada ma pojawić się w sprzedaży. Pierwszy oficjalny spot reklamowy już miał swoją premierę w amerykańskiej telewizji, a teraz karierę  zaczął robić w sieci.  Motywem przewodnim jest tu znany klasyk z repertuaru Lou Reed‘a pt. „Perfect Day”.

11. Amerykańska marka napojów cytrusowych Mountain Dew kontynuuje swoją akcję #DEWroadtrip, w ramach której w różnych miejscach Ameryki organizowane są szalone eventy, gdzie fani sportów ekstremalnych mogą doświadczyć czegoś zupełnie nowego.

12. 300 szczęśliwych dzieci, samolot, bajka na pokładzie, a na zewnątrz prawdziwe zdarzenia ze scen filmowych. To wszystko składa się na rewelacyjną promocję linii lotniczych, które współpracują z Disneyem. Zachwyt dzieci w tym przypadku prawdziwy i bezcenny:

13. UNICEF Sverige zwraca uwagę na problemy uchodźców wykorzystując mapping 3D:

14. Jak w ciekawy i nietypowy sposób zareklamować akumulator samochodowy? Odpowiedź znajdziecie w tej reklamie:

15. Jak przenieść swój start-up na wyższy poziom? Nie ma na to doskonałej recepty. Ale film, który stał się w tym tygodniu popularny wśród ludzi z branży internetowej, doskonale odpowiada na to pytanie:

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113840,14784577.html?fb_action_ids=4899402341659&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map={%224899402341659%22%3A1427351754151801}&action_type_map={%224899402341659%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map

I to wszystko na dziś. Jak zawsze zapraszam do udostępniania i lajkowania wpisu.

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba