37 PR-asówka

Tyle ciekawych kampanii promocyjnych, informacji ze świata PR, najnowszych wydarzeń najlepiej podsumować w jednym wpisie. W tym tygodniu zapraszam również na nową kategorię – niewypał tygodnia.

37 PR-asówka

Niedziela nie może udać się bez PR-asówki. Publikowałabym ją wcześniej, ale niestety laptop, na którym obecnie pracuję lekko się zawiesza, a drugi od kilku tygodni krąży po serwisie Samsunga, który sam już nie wie jakich używać argumentów, żeby czasem nie naprawić sprzętu kupionego kilka miesięcy temu, a który obecnie nie daje żadnych oznak życia. Ale o tym może kiedy indziej. Dziś przechodzimy do zdecydowanie bardziej ciekawszych newsów. Zapraszam!

1. 9 października w Portorożu w Słowenii rozpoczął się 20. Międzynarodowy Festiwal Reklamy Golden Drum. Grand Prix zdobył Getin Bank. Wśród pierwszych laureatów znalazły się także Ogilvy & Mather Warsaw, John Pitcher i 180heartbeats + JUNG v. MATT

http://nowymarketing.pl/a/2378,golden-drum-2013-grand-prix-dla-getin-noble-bank

2. Czytelnictwo blogów jest bardzo popularne wśród polskich internautów, a służą one przede wszystkim do poszukiwania informacji na temat nowych produktów – taki wniosek płynie z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IIBR .

http://nowymarketing.pl/a/2379,blogosfera-w-oczach-internautow-badanie-iibr

3. Media społecznościowe w firmach to domena działów PR czy marketingu? Pracownicy z kierowniczych stanowisk, przepytani przez firmę Creative Group, są podzieleni w tej kwestii. Według 39 proc. respondentów serwisami społecznościowymi powinni zajmować się PR-owcy, według 35 – działy marketingu.

http://www.mediabistro.com/prnewser/study-marketers-think-pr-should-handle-social-media_b74512

4. Rozpoczyna się nowa, jesienna kampania piwa Żubr – drugiej marki piwnej w Polsce. Ogólnopolska kampania „Żubr idzie za Żubrem” startuje 14 października i potrwa do końca roku.

http://media2.pl/reklama-pr/106808-Jesienna-kampania-Zubr-idzie-za-zubrem-wideo.html

5. 51-osobowe grono jury wybrało projekty, które otrzymały nominację do nagrody głównej w 28 kategoriach w organizowanej przez Związek Firm Public Relations 11. edycji konkursu Złote Spinacze 2013 na najlepsze kampanie PR ostatniego roku.

https://www.zlotespinacze.pl/2013,aktualnosci,40.html

6. Grupa Havas Worldwide w Polsce wydziela specjalistyczną strukturę – Havas Worldwide Health Warsaw – zintegrowaną kompetencję healthcare stworzoną w ramach agencji sieciowej.

http://media2.pl/reklama-pr/106799-Havas-Worldwide-Health-Warsaw-debiutuje-na-polskim-rynku.html

7. Grupa Ströer realizuje niestandardową kampanię reklamową marki Domestos na ulicach największych polskich miast.

2385_530_0_1_fb85f8041d__domestos-wirujaca-kostka-kampania-ooh

http://nowymarketing.pl/a/2385,domestos-obraca-sie-na-billboardach

8. Jakie marki są najbardziej kochane przez konsumentów? Odpowiedź znajdziecie w rankingu APCO Worldwide: http://bit.ly/Top100BelovedBrands

9. Dziś polecam artykuł, który skutecznie zmotywuje Was do podejmowania nowych wyzwań:

http://blog.kurasinski.com/2013/10/doswiadczenie-glupcze/

10. W tym tygodniu zawitał na blogu wpis na temat niepożądanych zwrotów. „Szanowni Państwo”, „Z poważaniem”, a może „Z góry dziękuję za publikację”? Takim zwrotom mówię NIE!

http://pr-owiec.pl/10-zakazanych-zwrotow-pr-owca/

11. Dawno już nie było tak wielkiego globalnego virala, który w ciągu zaledwie 2 dni zdobyłby taką popularność. O czym mowa? O kawiarni, w której dzieją się naprawdę dziwne rzeczy…

Poniższy spot to kampania promocyjna nowej adaptacji klasycznego horroru Stephena Kinga pt. „Carrie”. który na ekrany kin w USA ma wejść już 18 października.

12. A tak Porsche uczciło swoją 50. rocznicę:

13. Islandzka agencja reklamowa Brandenburg, wpadła na prosty i sprytny pomysł, aby zwrócić uwagę na problem z rakiem piersi. Wykorzystali trochę różowej farby malując charakterystyczną wstążkę na autostradzie. Choć pomysł ten widać najlepiej z lotu ptaka, to z pewnością również zwrócą na niego uwagę kierowcy:

14. Rekinie trumny? Brzmi dość dziwnie, a jednak to kampania promocyjna przeciwko drastycznym połową tych ryb. Akcję zorganizowała agencja Y&R Shangha dla międzynarodowej organizacji na rzecz praw zwierząt (IFAW).

akcja2

akcja1

http://www.psfk.com/2013/10/shark-coffins.html

15. I na zakończenie zapraszam na niewypał tygodnia. Postanowiłam dodać taką kategorię, ponieważ niektóre kampanie promocyjne zdecydowanie zasługują na takie wyróżnienie. A co! Nikt nie może czuć się bezkarnie.

Dziś zaczniemy od reklamy, która jest delikatnie mówiąc dość dziwna, żeby nie powiedzieć irytująca:

I tym optymistycznym akcentem kończę kolejną PR-asówkę. Zapraszam za tydzień. Jeśli coś pominęłam czekam na Wasze komentarze.

Pozdrawiam,

Paulina Baer (PR-owiec)

Może Ci się również spodoba