36 PR-asówka

Kilka ciekawostek ze świata PR, najlepsze reklamy i kampanie promocyjne – tak, tak jest już PR-asówka.

36 PR-asówka

Czas coraz szybciej leci, w tym tygodniu skończyłam 25 lat… Szkoda więc przedłużać tę chwilę, przejdźmy zatem szybkim krokiem do kolejnej PR-asówki. Zapraszam:

1. Podczas gali z okazji 14 urodzin magazynu “Brief” zostały przyznane nagrody dla osób, które szczególnie przysłużyły się rozwojowi swoich sektorów i branż w mijającym roku.Prestiżowe wyróżnienie “Człowieka Roku Brief” otrzymał Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. „Człowiekiem Roku Brief for Poland” został uznany Marcin Herra, prezes spółki PL.2012. Za najlepsze “Projekty Komunikacji Marketingowej Roku” uznano “Stację Mercedes” oraz “Kuchnię Lidla”.

http://www.brief.pl/artykul,1108,zbigniew_jagiello_czlowiekiem_roku_brief_2013.html

2. Rafał Szymczak złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa Związku Firm Public Relations (ZFPR). Związek poinformował o niej 2 godziny po publikacji oświadczenia w sprawie planu komunikacyjnego, przygotowanego przez jego agencję na rzecz Agencji Rozwoju Przemysłu.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=127806&rob=Rafal_Szymczak_rezygnuje_z_funkcji_prezesa_ZFPR

3. Nowi zarządzający i rebranding w MSLGROUP w Polsce:

http://nowymarketing.pl/a/2348,nowi-zarzadzajacy-i-rebranding-w-mslgroup-w-polsce

4. Marina V. Shifrin, młoda amerykańska dziennikarka, zdecydowała w nietypowy sposób, bo za pośrednictwem serwisu YouTube, poinformować swojego szefa, że odchodzi z firmy. Zwolniła się ponieważ jej szef dbał tylko o to, aby filmy, które kręciła miały jak największą oglądalność.

Pokazała, na co ją stać kręcąc ten film, który na YouTube obejrzało już ponad 14 mln internautów:

Jej były pracodawca nie pozostał dłużny i również nakręcił podobny spot, choć mniej popularny:

http://www.adweek.com/adfreak/animation-company-has-brilliant-comeback-womans-i-quit-dance-video-152839

6. Mieszkańcy oraz turyści Mediolanu kilka dni temu przeżyli naprawdę wielkie zdziwienie, gdy zobaczyli rozbity okręt na ulicy. Całą akcję wymyśliła agencja reklamowa M&C Saatchi dla firmy ubezpieczeniowej Europ Assistance. Na okręcie pojawił się chyba największy hashtag, jaki kiedykolwiek widziałam: #L1F3

http://www.feeldesain.com/submarine-in-milan.html

7. Odrobina zieleni w miejskiej, zabetonowanej dżungli? Dla Coca-Coli nic trudnego:

8. „Gatta dla pokoleń” to hasło kampanii podsumowującej 20 lat działalności marki. Billboardy z wizerunkami ambasadorek brandu – Beaty Tyszkiewicz, Katarzyny Zielińskiej i Julii Kuczyńskiej (Maffashion) – można oglądać w dwudziestu miastach Polski.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=39857

9. Statuetki VMA przyznawane przez telewizję MTV to jedne z najważniejszych nagród w branży muzycznej. W tym roku być może wyrośnie im ważna konkurencja w postaci YouTube Music Awards.

http://www.brief.pl/artykul,1098,youtube_jak_mtv.html

10. T-Mobile Polska do konkursu na obsługę reklamową marki T-Mobile zaprosił agencje BBDO Warszawa, DDB Warszawa, Saatchi & Saatchi Poland i Grey Worldwide Warszawa. Obecnie zajmują się tym Saatchi & Saatchi i G7.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cztery-agencje-walcza-o-obsluge-reklamowa-t-mobile-polska

11. Fundacja Viva! wspólnie z agencją AtomClick i serwisem keko.pl rozpoczyna kampanię „Paka dla bezdomniaka” na rzecz zwierząt w schroniskach. Ambasadorami akcji są Agata Buzek, Edyta Olszówka, Maja Ostaszewska, Majka Jeżowska, Magda Cielecka, Andrzej Chyra, Jacek Poniedziałek, Krzysztof Skiba, Piotr Adamczyk i Rafał Zbieć.

Pakadlabezdomniaka_kampania1

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/chyra-cielecka-skiba-i-buzek-jako-pol-zwierzeta-w-kampanii-paka-dla-bezdomniaka-wideo

12. Czy można golić się podczas skoku ze spadochronem z wysokości 4000 metrów? Marka Gillette w ramach internetowej kampanii Wyzwanie Gillette Sensitive pokazuje, że tak.

http://media2.pl/reklama-pr/106660-Ekstremalne-golenie-podczas-skoku-z-Gillette-wideo.html

13. Fast-foodowy gigant Burger King poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych, że zmienia swoją nazwę na… Fries King. Jak się okazało, był to jedynie element kampanii promującej nową pozycję w menu sieci, niskokaloryczne frytki Satisfries – donosi USA Today.

1378076_726982837316221_190155414_n

https://twitter.com/BurgerKing/status/385433635932733440/photo/1

http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/burger-king-zmieni-nazwe-na-fries-king,91839.html

14. W tym tygodniu na blogu pojawił się mało poważny wpis na temat różnic pomiędzy PR, reklamą i marketingiem:

http://pr-owiec.pl/podryw-a-public-relations/

15. „Bądź bardziej spontaniczny” tak jak Abraham Lincoln:

16. Kura stała się ostatnio bardzo popularnym zwierzęciem w filmikach wirusowych. Zainspirowała również koreańskiego giganta LG i pozwoliła zaprojektować najbardziej ekstremalną kamerę:

To już by było na tyle. Zapraszam do komentowania, które mam nadzieje stanie się teraz dla Was o wiele łatwiejsze (zainstalowałam Disqus).

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • Proponuję zostawić na blogu tylko jeden system komentowania, bo dwa rozbijają dyskusję. O ile wiem, komentarze z WordPressa można jakoś przenieść do Disqusa.

    • Jak tylko znajdę chwilkę zajmę się tym 🙂