35 PR-asówka

18 najważniejszych newsów z poprzedniego tygodnia czeka już na Was. Zapraszam na lekko spóźnioną PR-asówkę, ale nadal aktualną.

35 PR-asówka

Kolejny tydzień się rozpoczął, a ja odczuwam już zmęczenie. Tak to jest, gdy się świętuje urodziny w niedzielę… Dokładnie 4 października stuknie mi ćwierć wieku! Z tej okazji zafundowałam sobie, a raczej dla bloga reklamę na FB. Jak pewnie zauważyliście w dwa dni udało mi się przekroczyć magiczną liczbę 1000 fanów! Jestem bardzo z tego zadowolona zwłaszcza, że wydałam na promocję niecałe 20 zł. A teraz przechodzimy do lekko spóźnionej PR-asówki. Zapraszam!

1. Właśnie ruszyły zgłoszenia do organizowanego w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR konkursu Young Creatives Eurobest. Po raz kolejny młodzi pracownicy branży komunikacji marketingowej mają okazję wykazać się swoją kreatywnością w konkursie Young Creatives Integrated.

http://nowymarketing.pl/a/2291,young-creatives-eurobest-2013-zgloszenia-do-4-10

2. Na zlecenie Chevrolet Poland, Amnet jako pierwszy w Polsce realizuje kampanię w modelu Real-Time Bidding na powierzchni premium. Kampania screeningowa nowego Chevroleta Trax realizowana jest we współpracy z portalem Money.pl oraz NK.pl.

http://media2.pl/reklama-pr/106508-Pierwsza-w-Polsce-kampania-wykorzystujaca-screening-w-modelu-RTB.html

3. Słyszał o niej chyba każdy – pisana i redagowana przez internautów jest powszechnie znanym, dostępnym i często jedynym źródłem informacji. Milion haseł, jedna z najczęściej odwiedzanych stron w internecie, rzesza zwolenników, ale i przeciwników – to dwunastoletni dorobek polskiej edycji Wikipedii.

http://nowymarketing.pl/a/2286,12-lat-polskiej-wikipedii-w-mediach-infografika

4. Reklama mailingowa denerwuje nas najbardziej, a mimo to sprzedaje niemal najlepiej, na równi z linkami sponsorowanymi w wyszukiwarkach. Pod wpływem mediów społecznościowych zakupów dokonuje 15 proc. badanych. Tak wynika z najnowszego raportu od Interaktywnie.com

http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/reklama-w-internecie-raport-interaktywnie-com-247010

5. Agencja TBWA przygotowała kampanię wprowadzającą na polski rynek samochód elektryczny numer 1 na świecie – Nissan LEAF, należący do japońskiego koncernu Nissan Motor Co. Ltd. Model promowany będzie w telewizji, prasie oraz w internecie.

http://media2.pl/reklama-pr/106514-Nissan-LEAF-tworzy-przyszlosc-z-TBWA.html

6. 17 września 2013 podczas Festiwalu Spikes Asia ogłoszono laureatów nagród Spikes Award, najstarszego azjatyckego festiwalu branży kreatywnej. Wśród zwycięzców znalazła się polska agencja Ars Thanea nagrodzona srebrem w kategorii print.

http://nowymarketing.pl/a/2300,srebro-na-spikes-asia-dla-ars-thanea

7. Znamy listę kampanii, nagrodzonych w tegorocznym konkursie Global SABRE Awards. Zabrakło na niej polskich projektów. Najwięcej statuetek zdobyły kampanie autorstwa agencji Burson Marsteller i Ogilvy (po 4).

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=127523

8. Już od kilku lat Brief honoruje osoby, które w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy szczególnie przysłużyły się rozwojowi sektora, w którym działają, ale także gospodarce, regionowi czy całemu krajowi. Poniżej nominowani:

http://www.brief.pl/artykul,1073,ludzie_roku_briefu_2013_nominacje.html?utm_campaign=Listly&utm_medium=list&utm_source=listly

9. Ósmy raz z rzędy marka chipsów Doritos daje szansę stworzenia kreacji, która zostanie wyemitowana podczas Super Bowl oraz wygrania miliona dolarów. Tym razem konkurs na najlepszy spot ma globalny zasięg.

http://marketing-news.pl/message.php?art=39815

10. Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił wniosek Orange o zabezpieczenie roszczeń. Operator pozwał Plusa za reklamę, w której padło stwierdzenie, że Internet oferowany przez Polkomtel jest szybszy od Neostrady. W odpowiedzi na spot Orange z udziałem Serca i Rozumu Plus przygotował także nową kreację.

A wszystko rozchodzi się o ten spor, który nawiązuje do reklamy Plusa:

11. W odpowiedzi na spot Orange, w którym Serce i Rozum pocieszają znaną z reklamy Plusa Basię oraz na wpis rzecznika prasowego Orange – Wojciecha Jabczyńskiego – Plus przygotował ripostę na swoim fan page’u na Facebooku:

130927154322_plus_a_orange

http://marketing-news.pl/message.php?art=39813

12. Świetna interaktywna kampania promocyjna od Virgin Mobile. Mrugając przechodzimy do kolejnej odsłony reklamy:

http://www.youtube.com/user/virginmobileusa

13. W poprzednim tygodniu Burger King zaatakował ulice Nowego Jorku, Los Angeles i Chicago gigantycznymi, odtłuszczonymi fyrtkami. Projekt nazywa się #WTFF:

1374911_234919206662817_331984493_n

14. Wszystkie zagraniczne portale piszą o tej akcji – agencja reklamowa Leo Burnett oddział w Warszawie, zorganizowała kampanię dla proszku Tide, która jest zadedykowana dla studentów. Gdy inne portale się zachwycają pomysłem ja po prostu go nie kupuję:

My First Adult T-shirt from nienaut on Vimeo

http://www.ibelieveinadv.com/2013/09/tide-my-first-adult-t-shirt/

15. W poprzednim tygodniu na blogu pojawił się wpis na temat kreatywności. Czy to wymysł agencji reklamowych czy cecha pożądana? A co by było, gdyby ktoś zabiera nam kreatywność? Czy kreatywność istnieje, a może to największa bzdura? I jak się jej nauczyć?

http://pr-owiec.pl/dzieci-sa-kreatywne-dla-zabawy-my-dla-pieniedzy/

16. Agencja CLM BBDO wie dodkonsle jak tworzony jest Mercedes-Benz:

17. I moja ulubiona reklama zeszłego tygodnia, oglądałam ją kilkanaście razy i nadal jestem nią zachwycona. Przedstawiam kolejną reklamę od Mercedesa-Benz, która przy pomocy kur przedstawia stabilne zawieszenie.

18. Dla uzupełnienia PR-asówki odsyłam do podsumowania tygodnia na Pijaru Koksu Blog:

http://pijarukoksu.pl/podsumowanie-tygodnia-23-09-29-09-2013.html

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba