34 PR-asówka

Takich PR-asówek chcę więcej! W tym tygodniu nie zabrakło bardzo dobrych kampanii promocyjnych i niestandardowych akcji. Nic więcej Wam nie zdradzę, musicie przeczytać PR-asówkę i to do ostatniego punktu.

34 PR-asówka

1. Początek tygodnia zaczęłam od świętowania roku PR-owca. Tak, tak to już rok odkąd założyłam bloga. Co się przez ten czas wydarzyło? Zapraszam na małe podsumowanie:

http://pr-owiec.pl/rok-pr-owca/

2. Gigantyczny miś rozpoczął wędrówkę po Warszawie – Fundacja Form i Kształtów poprzez projekt Przytulanka stara się odbrązowić pomniki i dać mieszkańcom Warszawy poczucie istnienia „publicznego przyjaciela”.

http://nowymarketing.pl/a/2270,gigantyczny-mis-wedruje-po-warszawie-akcja-przytulanka-fundacji-form-i-ksztaltow

3. Lubię niestandardowe akcje, zwłaszcza takie, którym towarzyszy pomysłowość i kreatywne wykorzystanie nośników reklamowych. Dobry przykład? Kit Kat „Have a seat”. Dokładnie w środę, 11 września marka Kit Kat wraz z agencją JWT rozpoczęła kampanię, której celem jest promocja współpracy pomiędzy Google a Nestlé. Osoby, które więzły udział w akcji mogły wygrać tablet – Nexus 7, wystarczyło usiąść na ławce i czekać…

4. Kolejna znakomita kampania społeczna w tym tygodniu. Tym razem uczymy się „Bardzo Dobrych Manier”. Realizacja – Polski Czerwony Krzyż.

http://bdbmaniery.pck.org.pl/

5. Nową twarzą reklamową BZ WBK został Kevin Spacey. To kolejny – po Chucku Norrisie, Antonio Banderasie, Gerardzie Depardieu i Dannym DeVito – hollywoodzki aktor promujący ten bank. I niby nie chodzi o pieniądze… 😉

KevinSpacey_reklamaBZWBK

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kevin-spacey-twarza-reklamowa-bz-wbk

6. Jak osoby robiące zdjęcia poświęcają się, by uchwycić jak najlepsze ujęcia? Spot „Inspired” dla marki Canon zdobył nagrodę Emmy w kategorii najlepsza reklama roku 2013:

http://nowymarketing.pl/a/2229,emmy-awards-2013-najlepsze-reklamy

7. Kampania, która mnie zszokowała w tym tygodniu? To zdecydowanie ta na temat „cyberprzemocy”:

8. I kolejna kampania społeczna w słusznej sprawie. Tym razem na temat, jak ważna jest znajomość pierwszej pomocy:

9. Adobe świętuje okrągły 1 milion subskrybentów Creative Cloud. I robi to jak zawsze w kreatywny sposób:

10. Globalnie zmieniające się preferencje studentów doprowadziły do przetasowań pomiędzy najważniejszymi pracodawcami. Jak teraz wygląda czołówka? Poznajcie The World’s Most Attractive Employers 2013. W czołówce Google i Microsoft:

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=127443

11. Interesujący wywiad Marty Drogosz z Clue PR (a prywatnie koleżanki ze studiów) na temat: jak artyści wykorzystują nowe media do promocji i komunikacji z fanami.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=127411

12. Organizatorzy PIAF, międzynarodowego festiwalu reklamowego w Pradze, opublikowali swój doroczny ranking najlepszych dyrektorów kreatywnych świata. Aż siedmiu z Top 10 pracuje w Brazylii.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/42895,Ranking-najlepszych-dyrektorow-kreatywnych-swiata

13. Urząd Transportu Kolejowego rozpoczął nową odsłonę kampanii propagującej prawa pasażerów w ruchu kolejowym:

1234473_611198142254067_1567508379_n

nowymarketing.pl/a/2265,kampania

14. W listopadzie br. ruszy czwarta edycja Festiwalu Chamlet, którego celem jest wytykanie słabości polskiej branży reklamowej i ocena marnych koncepcji kreatywnych. Festiwal Chamlet to projekt uniwersytecki organizowany przez Zakład Projektowania Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego. Podczas imprezy przyznawane są Chamlety – nagrody za najgorsze reklamy.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/42886,Studenci-docenia-najgorsze-reklamy

Polecam udział w Festiwalu Chamlet. Nie zabraknie z pewnością mnóstwo dobrej zabawy:

http://www.chamlet.pl

15. Ludzka drukarka? Nike zrobi wszystko, aby zainteresować ludzi sportem:

16. Wielkim hitem wirusowym ostatnich dni jest  reklama z dalekiej Tajlandii. Reklama przedstawia wzruszająca historię zwykłego sprzedawcy, którego bezinteresowna szczodrość wobec biednego chłopca przynosi niespodziewane efekty po 30 lat… Co ciekawe, jest to reklama tajskiej sieci komórkowej TrueMove, której główne hasło brzmi: „Giving is the best communication” (Dawanie to najlepsza forma komunikacji). W tydzień od premiery w serwisie YouTube spot obejrzało ponad 9 mln osób.

17. Choć w tym tygodniu mogliśmy zobaczyć kilka znakomitych kampanii promocyjnych, to jednak nie mam wątpliwości, że tytuł „kampanii promocyjnej tygodnia” należy do reklamy stworzonej przez agencję CAA Marketing. Piękny i poruszający spot – nic więcej nie muszę dodawać, zobaczcie sami:

To już wszystko na dziś. Mam nadzieję, że kolejny tydzień będzie równie udany. Zostawiam Was z PR-asówką, a ja szykuję się na wielki finał Speedway Ekstraligi.

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba