33 PR-asówka

Dziś czeka na Was interesująca kampania „Gratulujemy odważnym” oraz nieszablonowe zaproszenie na konferencję prasową. Przekonacie się równie, że chomik może kierować ciężarówką, a Motorola jest lepsza od innych smartfonów – a przynajmniej tak wynika z reklamy. Zapraszam.

33 PR-asówka

W tym tygodniu zabrakło ciekawych polskich kampanii promocyjnych. PR-asówa jest zatem zdominowana przez zagraniczne promocje. Ale bez obaw pojawi się kilka interesujących case’ów z naszego podwórka. Zaczynajmy:

1. „Gratulujemy odważnym”– to nowa kampania wizerunkowa portalu Pracuj.pl. Podoba mi się spot, który w ramach promocji przygotowała agencja K2. Jest w nim coś intrygującego:

http://marketing-news.pl/message.php?art=39671

2. Do tegorocznej edycji konkursu Effie agencje komunikacji marketingowej oraz reklamodawcy zgłosili 154 kampanie w 20 kategoriach. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali EffieAwards 14 października 2013 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

http://effie.pl/

3. Wiosną Lubię to – Social Media Agency, przeprowadziła w ramach wizerunkowej promocji limitowanej kolekcji H&M dla Brick Lane Bikes jedną z pierwszych dużych polskich akcji na Instagramie. Jakie były jej kulisy i efekty?

http://nowymarketing.pl/a/2211,h-m-bikespotters-case-study-akcji-na-instagramie

4. Mini znów mnie zachwycił! Już wcześniej udowodnił, że kampania promocyjna pt. „Not Normal” jest pomysłowa. Jednak tym razem marka całkowicie mnie zaskoczyła – pomysł na wykorzystanie spersonalizowanych billboardów jest genialny:

5. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Dostrzeżenie zalet i wad branży i ich umiejętne wykorzystanie, pozwala zwiększyć szansę na sukces w e-handlu. Za co cenią e-commerce Jurorzy Ekomersów 2013? Co ich najmocniej irytuje? Zapraszam do artykułu:

http://nowymarketing.pl/a/2215,rewolucja-ktorej-nieswiadomie-jestesmy-uczestnikami

6. Nie mieszam się w politykę, ale decyzja prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz jest dość przełomowa. Postanowiła rozwiązać stołeczne biuro promocji miasta, a jego dotychczasowe zadania rozdzielić między pozostałe jednostki warszawskiego Ratusza. Nie uważam, że to słuszna decyzja. Z tego wynika, że wszyscy mogą zajmować się promocją:

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=127256

7. Widząc może te poczynania agencja Publicon postanowiła uruchomić dział odpowiedzialny za projektowanie i wsparcie procesów komunikacji między podmiotami politycznymi, instytucjami publicznymi i jednostkami samorządu terytorialnego a ich otoczeniem.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agencja-publicon-utworzyla-dzial-governance-na-jego-czele-jan-jakub-cendrowski

8. Z raportu przygotowanego przez GFMP Management Consultants we współpracy z portalem PRoto.pl wynika, że w ciągu najbliższych lat wzrośnie znaczenie komunikacji wewnętrznej w polskich firmach.

http://www.press.pl/newsy/public-relations/pokaz/42812,Wzrosnie-znaczenie-komunikacji-wewnetrznej

9. Zaproszenie na konferencje prasową z humorem? Proszę bardzo:

http://www.press.pl/newsy/public-relations/pokaz/42751,Dziennikarze-w-zaproszeniu-Play

10. W tym tygodniu na blogu pojawił się artykuł z tak zwanym przymrużeniem oka. Jaki jest PR-owiec po robocie? Co go może spotkać za drzwiami agencji? Przekonajcie się!

http://pr-owiec.pl/po-robocie/

11. Czy chomik może pokierować ciężarówką? Tak, o ile jest to ciężarówka Volvo:

12. W tym tygodniu nie zabrakło również uszczypliwych komentarzy na temat nowego iPhone 5C. Gdy w sieci pojawiło się porównanie iPhone 5C do butów Crocs marka ta szybko postanowiła to wykorzystać, parodiując spot promocyjny Apple:

Nudna reklama Apple:

I reklama Crocs, która mogła być bardziej zabawna:

13. Co może stać się przy próbie wymiany pieniędzy w obcym kraju? Zwłaszcza, gdy nie znamy języka? Konsekwencje tego mogą być nieprzyjemne…

14. Motorola powraca z nową kampanią promocyjną. Tym razem marka stara się przekonać, że ich telefony są lepsze od innych smartfonów. Ciężko będziemy w to uwierzyć, ale reklamy są zacne.

Gwiazdą poniższych spotów jest komik TJ Miller, który gra tzw. “Lazy Phone”

http://www.brandingmagazine.com/2013/09/12/motorola-lazy-phone/

Na zakończenie zapraszam we wtorek na nowy wpis z okazji rocznicy mojego bloga (która przypada dzisiaj). Będzie dużo cyferek i statystyk, ale także nie zabraknie najciekawszych wpisów oraz kampanii promocyjnych.

Pozdrawiam,

Paulina Baer, PR-owiec.pl

Może Ci się również spodoba