32 PR-asówka

W tym tygodniu pojawiło się tyle kampanii promocyjnych, że nie sposób o wszystkich pamiętać. Ale na szczęście jest już PR-asówka, troszkę spóźniona, ale jest! Jak zawsze zapraszam!

32 PR-asówka

W tym tygodniu bez zbędnych wstępów rozpoczynamy przegląd nowinek z poprzedniego tygodnia. Zaczynajmy, bo godzina już późna, a pewnie wszyscy rano do pracy się wybierają. Ja na swoje wytłumaczenie muszę napisać, że zajęta byłam oglądaniem półfinałów speedwaya. To oczywiście zrozumiałe 🙂

1. Najważniejsza informacja tygodnia, to zdecydowanie ta o wygranej Michała Sadowskiego w głosowaniu na występ z własną prezentacją podczas Web Summit. To największa na świecie konferencja dotycząca rozwoju webu i wszystkiego co z tym związane.

A tak się cieszyli z wygranej:

2. Drugie najczęściej komentowane wydarzenie, to te na temat nowej wersji Androida, która będzie nazywać się KitKAt. Android Police przeprowadził śledztwo, z którego wynika, że Android KitKat będzie gotowy w październiku lub listopadzie tego roku. Polski oddział Nestlé potwierdził, że promocyjne batoniki zaczną trafiać do sklepów na początku października.

z14544223Q

http://www.android.com/kitkat/

3. Z tej okazji Google i Nestle przygotowały specjalną akcję, w której z lekką złośliwością nawiązują do innej wielkiej marki 😉

4. Jarosław Kuźniar z TVN jest najchętniej śledzonym polskim dziennikarzem na Twitterze. Jego profil obserwuje ponad 50 tys. internautów. NapoleonCat.com sprawdził, którzy dziennikarze są najbardziej aktywni na największym serwisie mikroblogowym świata.

http://nowymarketing.pl/a/2179,top-25-najpopularniejszych-polskich-dziennikarzy-na-twitterze-infografika

5. O jakich markach samochodowych dyskutują internauci? Czy motoryzacja jest typowo męską domeną? O której godzinie pojawia się najwięcej postów i komentarzy? Które źródła społecznościowe są najbardziej popularne wśród miłośników motoryzacji? Poznajcie infografikę na temat marek samochodowych w social media:

http://socialpress.pl/2013/09/marki-motoryzacyjne-w-mediach-spolecznosciowych/

6. Agencje należące do struktur Havas Worldwide w Polsce stworzyły całościową strategię, pozycjonowanie oraz kierunki spójnego rozwoju nowego brandu, o którym pisałam w poprzedniej PR-asówce. Kurka Wolna, bo to o niej mowa to marka stworzona przez Polskie Fermy Grupa Producentów, firmę zajmującą się produkcją oraz hurtową i detaliczną sprzedażą jaj.

A poniżej taka sytuacja od kurki wolnej:

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/42713,Kurka-Wolna—pierwsza-marka-jajek

7. Nowa kampania Fundacji Dzieci Niczyje i Agencji Reklamowej Publicis „Słowa dają moc” ma uświadomić rodzicom, jak ważne w wychowywaniu są dobre, pozytywne komunikaty, które przypominają dzieciom o tym, że są kochane, akceptowane, że mają wsparcie w najbliższych.

eyJ4MSI6ODYsIngyIjo5NDcsInkxIjowLCJ5MiI6NDg1LCJ3Ijo4NjEsImgiOjQ4NX0=

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/slowa-daja-moc-w-kampanii-fundacji-dzieci-niczyje

8. Prezes Volvo – Claes Nilsson potrafi zadziwić zwłaszcza, gdy stoi na ciężarówce, która wisi 200 m nad ziemią. Na zakończenie spotu dodaje słowa „Nie musisz się o nic martwić… Nowe Volvo FMX to najbardziej solidna ciężarówka, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy”.

9. Chwytanie poruszającego się samochodu na bannerach w Internecie? – taką niespodziankę szykuje Volkswagen w Holandii:

10. A na blogu pojawił się wpis na temat pracy PR-owca. Jakie są realia i wyobrażenia o tym zawodzie stażystów? Zapraszam:

http://pr-owiec.pl/polska-samantha-jones/  

11. W tym tygodniu dobrych virali nie było końca. Kolejny z nich jest trochę nieprawdopodobny, ale za to bardzo pomysłowy. LG w swoim nowej reklamie „Ultra Reality: What would you do in this situation”  wymienia okno w swoim biurze na jeden z ultra telewizorów HD. Jak to może się skończyć? Zobaczcie:

http://www.adweek.com/adfreak/most-evil-and-sadistic-prankvertising-stunt-yet-152212

12. I kolejna świetna promocja w wykonaniu Milki. Tym razem marka stworzyła „maszynę czułości”, która zachęca publiczność do interakcji. Aby otrzymać darmową czekoladę wystarczy podać sobie dłoń, jednak zadanie z czasem robi się o wiele trudniejsze:

13. „Zacznij coś nowego” i ucieknij od rutyny codzienności – brzmi zachęcająco? Reklama, którą chcę Wam na zakończenie pokazać przekonuje, że nawet proste decyzje, jak zakup krzesła mogą zmienić nasze całe życie:

Pozdrawiam

Paulina Baer, PR-owiec

Może Ci się również spodoba