31 PR-asówka

Jest niedziela, czas więc na dobrze Wam znaną PR-asówkę. Tym razem będzie o promocji Milki, wizerunkowej kampanii PGE, zmianach na FB, dokonaniach polskich speców od social media. Zobaczycie również kilka najlepszych zagranicznych kampaniach promocyjnych. Zapraszam!

PR-asówka31-1

Kolejny tydzień za nami, oprócz wczorajszego Dnia Blogów wydarzyło się dużo innych ciekawych zdarzeń, wydarzeń, faktów, case’ów, sytuacji, zajść i innych podobnych określeń dla PR-asówki. Zaczynajmy:

1. W tym tygodniu zachwyciła mnie reklama od Milki. Czy ostatni kawałek czekolady zjesz sam, czy może podarujesz go komuś bliskiemu? Prosty, chwytliwy pomysł, a jakże smaczny!

http://www.adweek.com/adfreak/piece-missing-your-chocolate-bar-dont-panic-it-could-be-meant-one-you-love-152124

2. Projekt studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu przygotowany dla Kina Muza został nagrodzony w kategorii Google+ Social Media Marketing Awards podczas 6. edycji Global Online Marketing Challenge.

http://nowymarketing.pl/a/2133,polscy-studenci-europejskimi-mistrzami-google

3. Piłkarze FC Barcelony wystąpili w reklamie linii lotniczych Qatar Airways, których logo od nowego sezonu jest obecne na klubowych koszulkach. W 90-sekundowej reklamie wystąpiły największe gwiazdy katalońskiego klubu, w tym Leo Messi, Neymar, Andres Iniesta, Carles Puyol, Gerard Pique i Sergio Busquets. Spot kończy się hasłem „Qatar Airways i FC Barcelona. Zespół, który jednoczy świat.”:

4. W związku z nowymi wyzwaniami, Nasza Klasa Sp. z o.o., właściciel polskiego portalu społecznościowego nk.pl, dokonuje zmian w obszarze marketingu:

http://media2.pl/reklama-pr/105734-Marketingowe-zmiany-w-Naszej-Klasie.html

5. W maju tego roku sklep internetowy ANSWEAR.com przeprowadził wiralową akcję promocyjną pod hasłem „Hipsterska broda”. Opublikowany na kanale YouTube film promocyjny stylizowany był na telewizyjny reportaż i dotyczył niecodziennego produktu: hipsterskiej brody rzekomo dostępnej w sklepie. Poznajcie case study tej akcji:

http://nowymarketing.pl/a/2134,hipsterska-broda-answear-com-case-study

6. W Internecie ruszyła kampania zapowiadająca wprowadzenie na rynek nowego modelu Nissan Note, w ramach której można odbywać wirtualną jazdę próbną samochodem. Akcję przygotowały agencje z grupy TBWA.

http://live.nissan.eu/gb-en/future-today/new-note

7. Rusza IX edycja Webstarfestival – konkursu przeznaczonego dla branży interaktywnej i internetowej – oraz III edycja EFEKTON AWARDS – konkursu efektywności działań marketingowych w Internecie.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=126920

8. Agencja K2, wraz z domem mediowym Zenith Optimedia, prowadzą w Internecie działania kreatywne dla PGE Polska Grupa Energetyczna. Kampania pod hasłem „Robimy prąd, góry, jeziora i lasy” ma wpłynąć na zwiększenie rozpoznawalności marki PGE i jej proekologicznych działań.

Świetna wizerunkowa kampania:

http://www.robimyprad.pl/

9. We wtorek Facebook ogłosił zniesienie zakazu prowadzenia konkursów na tablicach. Dzięki temu marki mogą teraz w swoich konkursach wykorzystywać funkcjonalności Facebooka, czyli przycisk „Lubię to!”, system komentarzy, czy prywatne wiadomości, a samo „lajkowanie” można wykorzystać jako mechanizm głosowania. Jak zmiana wpłynie na podejście marek do konkursów?

http://socialpress.pl/2013/08/zmiany-na-facebooku-male-agencje-moga-stracic-najwiecej/#

10. Z okazji urodzin Jack`a we wrześniu na rynek trafia Jack Daniel’s Master Distiller, limitowana edycja Jack Daniel’s Tennessee Whiskey, która daje początek niezwykłej, unikalnej serii.

http://media2.pl/reklama-pr/105537-Jack-Daniels-swietuje-urodziny-specjalna-seria-na-rynku.html

11. Coraz częściej mówi się o tym, że Polacy nie czytają książek i nie interesują się kulturą. Merlin.pl chce to odczarować, wychodząc do mieszkańców z mobilnymi regałami pełnymi książek. Dziś na Rondzie Rataje, niecodzienny widok zaskoczył poznaniaków zmierzających do pracy.

http://nowymarketing.pl/a/2142,ksiazki-wychodza-do-ciebie-promocja-merlin-pl-na-ulicach-poznania

12. W tym tygodniu na blogu pojawił się artykuł na temat – „krętaczy”. Zjawisko „migania się” od imprez, podając mniej lub bardziej przekonujące powody, jest obecnie dość często spotykane. Znalazła się jednak osoba, która skutecznie zwalcza wszelkich krętaczy!

http://pr-owiec.pl/uwazaj-nadchodzi-reprymenda-od-wuja/

13. Kolejna wojna brandów w wykonaniu Noki. Co za złośliwa marka, która po raz kolejny atakuje bezpośrednią konkurencję. Podobnie jak w poprzedniej reklamie Nokia naśmiewa się z użytkowników telefonów i tabletów Samsunga i Apple, którzy walcząc o jak najlepsze miejsce do filmowania występu szkolnego teatrzyku demolują całą salę…

14. Najlepsze przywitanie nowego klienta, jakie kiedykolwiek widziałam w wykonaniu Brand24:

15. Ta reklama zdecydowanie udowadnia (zgodnie z hasłem promocyjnym), że Mini nie jest normalny…

16. I na zakończenie bardzo pozytywna reklama od Mountain Dew. W ramach serii eventów pod nazwą #DEWroadtrip organizowanych w USA z udziałem niejakiego Devin’a Supertrampa przeprowadzono spektakularną akcję, w której odważni mogli spróbować nowej odmiany skoków na bungee.  Zamiast skakać z wysokości na dół, byli wystrzeliwani w poziomie niczym z procy na elastycznej linie:

I to wszystko, jeśli się podobało lajkujcie, udostępniajcie, jeśli nie… zapraszam za tydzień 🙂

Pozdrawiam

PR-owiec

Może Ci się również spodoba